Gå til innhold

Skallfasetter i utlandet. Anbefalinger? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har syyykt lyst å sette på disse, misfornøyd med smilet mitt. Ser jo prisene på dette i utlandet er mye billigere enn her, får det for rundt 3k tanna. Noen som har satt det på og har tips til anbefalinger/tannleger? Hørt mye fint om Polen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg har hørt at man frarådes på det sterkeste å ta tannbehandlig i utlandet...

Anonymkode: 2e3e5...5b0

Skrevet

Det eneste jeg kan anbefale deg er å vente til du har råd til å gjøre det hjemme. 

Skrevet
8 minutter siden, amandine skrev:

Det eneste jeg kan anbefale deg er å vente til du har råd til å gjøre det hjemme. 

Fordi?

Skrevet

Tannlegen min holdt foredrag for oss i pasientforbundet mitt, og noe hun var veldig veldig klar på var at man risikerer å måtte dra tilbake til tannlegen i landet man fikk utført behandlingen hos, hvis det oppstår komplikasjoner. Norske tannleger ønsker ikke å ha pasienter i stolen med ukjent MRSA-status, og de ønsker heller ikke å rydde opp i arbeidet til utenlandske tannleger.

I tillegg mister du rettigheter i forhold til pasientskadeerstatning, og bare det burde være nok til å la være.

Anonymkode: 0ae08...fdf

Skrevet

Jeg kjenner en som fikk det gjort i Thailand. Det så fint ut utenpå, men var masse problemer. Da må du enten reise tilbake til Thailand (kanskje mange ganger), eller betale for å fikse det i Norge, som ofte blir dyrere enn hvis du hadde gjort det her til å begynne med.

Med mindre tennene dine er objektivt grusomme, ville jeg ikke gjort det i det hele tatt. Selv når det er gjort flott, er det veldig synlig og blir veldig voldsomt. De fleste ser bedre ut med egne tenner, selv om de har skavanker.

Anonymkode: 2bee5...a4b

Skrevet
På 15.10.2019 den 19.06, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner en som fikk det gjort i Thailand. Det så fint ut utenpå, men var masse problemer. Da må du enten reise tilbake til Thailand (kanskje mange ganger), eller betale for å fikse det i Norge, som ofte blir dyrere enn hvis du hadde gjort det her til å begynne med.

Med mindre tennene dine er objektivt grusomme, ville jeg ikke gjort det i det hele tatt. Selv når det er gjort flott, er det veldig synlig og blir veldig voldsomt. De fleste ser bedre ut med egne tenner, selv om de har skavanker.

Men så resultatet ble bra?

Skrevet
På 15.10.2019 den 14.39, amandine skrev:

Er ikke tannlegene i Polen flinke? 

Skrevet

Hva tenker dere andre? Hvorfor skal ikke utelandske tannleger være like flinke som norske?

Skrevet
19 timer siden, kliskov skrev:

Men så resultatet ble bra?

Nei. Det ble veldig voldsomt og synlig. Alle tennene ble "store", litt større enn hvis han hadde beholdt sine naturlige tenner. Alle var helt like – firkantede og med samme form. Ingen naturlig variasjon. Og alle var grusomt hvite. Det så på en måte ut som gebiss.

Skrevet
1 time siden, kliskov skrev:

Hva tenker dere andre? Hvorfor skal ikke utelandske tannleger være like flinke som norske?

Det varierer selvfølgelig fra land til land. Men de viktigste grunnene har du allerede fått over her: Norske tannleger kan også gjøre feil, men da er det lett å reise tilbake og få det fikset, og du har rett på erstatning. Hvis du gjør det i utlandet, og får noe som helst av problemer, blir det et mareritt.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det varierer selvfølgelig fra land til land. Men de viktigste grunnene har du allerede fått over her: Norske tannleger kan også gjøre feil, men da er det lett å reise tilbake og få det fikset, og du har rett på erstatning. Hvis du gjør det i utlandet, og får noe som helst av problemer, blir det et mareritt.

Jeg vet absolutt ingen ting om tannbehandling i utlandet. Men her tilbys det jo oppfølging i norske byer?
https://www.eurodent.no/tannlege-budapest/tannturist/?gclid=Cj0KCQjwoqDtBRD-ARIsAL4pviA9YB2qRr8jy8zFsEnoF7erJ5IBwa6ROG-wmBU172L9RkV5Q48v2L4aAhGvEALw_wcB

Anonymkode: 6f6b0...3e8

Skrevet

En kollega fikk fikset tennene i Polen. De ser ikke så værst ut, men hun fått en lukt fra munnen som gjør at det vrenger seg i magen når man er i nærheten av henne. 

Anonymkode: f5267...c82

Skrevet
På 17.10.2019 den 22.43, Anonym bruker skrev:

En kollega fikk fikset tennene i Polen. De ser ikke så værst ut, men hun fått en lukt fra munnen som gjør at det vrenger seg i magen når man er i nærheten av henne. 

Fikk ho skallfasetter?

Skrevet

Tror det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...