Gå til innhold

Hadde du synes det var OK? Facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

At en i din nære familie var venn med foreldrene til et barn som har drevet med grov vold (mobbing) mot ditt barn i årevis? Og foreldrene også har vist seg å være samme ulla? Føler det er svikefullt når vedkommende VET hvor mye det har ødelagt. 

Anonymkode: 9e547...2fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å være venn på Facebook betyr så lite. Jeg har noen folk der av praktiske årsaker, selv om jeg aldri ville kalt dem venner.

Anonymkode: f90e7...fad

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å være venn på Facebook betyr så lite. Jeg har noen folk der av praktiske årsaker, selv om jeg aldri ville kalt dem venner.

Jeg vet at jeg hadde unngått folk som mobber min nevø i alle fall.. der foreldrene mener at sitt barn(mobberen) har rett til det og/eller ikke gjør noe galt. 

Hadde jeg vært venn med dem på fb hadde jeg følt det som at jeg var svikefull🤨

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Jeg vet at jeg hadde unngått folk som mobber min nevø i alle fall.. der foreldrene mener at sitt barn(mobberen) har rett til det og/eller ikke gjør noe galt. 

Hadde jeg vært venn med dem på fb hadde jeg følt det som at jeg var svikefull🤨

Tror du legger for mye i dette... 

Skrevet

Det blir litt håpløst å skulle kreve innstramminger i andres sosiale liv og bekjentskaper, på bakgrunn av egne opplevelser. 

Det blir litt som barneskolen. «I dag snakker vi ikke med Emilie!». 

Anonymkode: 53647...934

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At en i din nære familie var venn med foreldrene til et barn som har drevet med grov vold (mobbing) mot ditt barn i årevis? Og foreldrene også har vist seg å være samme ulla? Føler det er svikefullt når vedkommende VET hvor mye det har ødelagt. 

Venn på Facebook? Er det noe å bry seg om? Det er snakk om Facebook... Altså, jeg ser ikke vitsen, har kun ekte venner, familie og kolleger på Facebook, mens andre har opp til flere hundre, så ville ikke tatt det så tungt. 

Anonymkode: b3e2e...816

Skrevet

Jeg tror du legger for mye i sosiale medier. 

Anonymkode: fefc0...4ac

Skrevet

Jeg kan skjønne deg. Vi har en ille historie i vår familie som er kommet frem de siste årene som har ført til at en del av familien er delt i to. Noen som har stått meg nært er fremdeles venner med dem, liker og kommenterer på statusene osv, og det kjennes ut som et ekstra svik. Som at det ikke var så farlig/nøye med det som skjedde, eller at de ikke tror helt på det. Det er en stygg og innviklet historie som har preget min mor og meg mest, og dette "sviket" fra de som fremdeles har kontakt med dem svir ganske mye. 

Anonymkode: 2cb59...b1f

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det blir litt håpløst å skulle kreve innstramminger i andres sosiale liv og bekjentskaper, på bakgrunn av egne opplevelser. 

Det blir litt som barneskolen. «I dag snakker vi ikke med Emilie!». 

Anonymkode: 53647...934

Helt enig.

Anonymkode: 842e8...47d

Skrevet

Jeg begriper ikke at folk henger seg sånn opp i hvem andre har som "venner" på SoMe.

Hvis det plager deg, så slett dem!

Skrevet

Det hadde jeg ikke reagert på. Min datter ble mobbet og jeg var venn med moren til den verste på FB. Venn med noen av de andre også.

Anonymkode: 92ece...32e

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis foreldrene også bedrev grov vold mot barnet mitt? Nei, jeg hadde nok ikke syntes at det var så greit. 

Anonymkode: 9d6d7...1b4

Skrevet

Man kan ikke begrense andres sosiale liv basert på egne erfaringer. 

Verden er ikke svart hvit, så det er sjelden sånn at en person er slem med alle. 

Personen du synes er grusom kan oppføre seg veldig elskelig mot andre, og da kan ikke de andre la være å være venn fordi personen var slem mot deg en gang. 

Hvordan hadde det blitt da? Nei, han var ikke noe grei mot Lise så han må jeg slette. Nei, hun har en sønn som var vemmelig mot sønnen til Øyvind, så hun må jeg slette. Nei, hun har en mann som var slem mot mannen til Trine, så hun må jeg slette.... 

Anonymkode: bb564...acf

Skrevet

Hold fiendene dine nærme. 

Anonymkode: 7dcb7...a60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...