Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #1 Skrevet 14. oktober 2019 Vil ikkje gå så langt å kalla det angst, men eg har ei indre uro som kjem og går. Eg tenkjer at ja, det er sikkert normalt, livet er ikkje berre oppturar osb. Men somme tider tek uroa overhand og eg får eit lågare funksjonsnivå på ein måte. Fleire som har det sånnog tenkjer at sli er det berre av og til? Når er det for mykje? Når må ein søkje hjelp? Anonymkode: 15779...0d3
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #2 Skrevet 14. oktober 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil ikkje gå så langt å kalla det angst, men eg har ei indre uro som kjem og går. Eg tenkjer at ja, det er sikkert normalt, livet er ikkje berre oppturar osb. Men somme tider tek uroa overhand og eg får eit lågare funksjonsnivå på ein måte. Fleire som har det sånnog tenkjer at sli er det berre av og til? Når er det for mykje? Når må ein søkje hjelp? Anonymkode: 15779...0d3 Jeg har slitt de siste 2 årene med indre uro. Det viktigaste er å rett og slett ta en pause hver dag der du bare lærer deg å puste skikkelig Anonymkode: fdb8c...ff5
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #3 Skrevet 14. oktober 2019 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har slitt de siste 2 årene med indre uro. Det viktigaste er å rett og slett ta en pause hver dag der du bare lærer deg å puste skikkelig Anonymkode: fdb8c...ff5 Takk😊 Eg tek pausar, men er ikkje så flink til det. Tenkjer på alt eg skulle ha gjort, så blir eg stressa.. Har du nokon gode avspenningstriks? Anonymkode: 15779...0d3
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #4 Skrevet 14. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk😊 Eg tek pausar, men er ikkje så flink til det. Tenkjer på alt eg skulle ha gjort, så blir eg stressa.. Har du nokon gode avspenningstriks? Anonymkode: 15779...0d3 Vet akkurat hva du mener.. jeg har ME så dette er veldig viktig får meg å kunne avspenne. Sett deg i en stol eller legg den ned på sofaen og skru av alt rundt deg. Legg hendene på magen og konsentrer deg om å puste med magen. Vi kvinner puster veldig oppe i brystet som gjør at vi får veldig spenninger og stramme muskler der. Eller hvis du liker å gå tur eller sitte ute, hør på naturen og ta å pust rolig inn og ut.. avspenn hele kroppen og slapp av i alle muskler. Når du legger deg, legg all tanker til side (lettere sakt enn gjort) men bare tenk det får du ikke gjort noe med nå, ta å skriv det ned slik du husker det til dagen etterpå. Og ligg i senga å avspenn og slapp av i alle muskler.. start med beina og jobb deg oppover, samme med pusten. På dagen kan du sette f eks 1 time av til tanker du grubler på osv. Ikke ellers.. dette er bare sånn raske ting jeg kommer på i farten. Søk på mindfullness på YouTube.. hør på hav/ natur lyder.. Anonymkode: fdb8c...ff5
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #5 Skrevet 14. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vet akkurat hva du mener.. jeg har ME så dette er veldig viktig får meg å kunne avspenne. Sett deg i en stol eller legg den ned på sofaen og skru av alt rundt deg. Legg hendene på magen og konsentrer deg om å puste med magen. Vi kvinner puster veldig oppe i brystet som gjør at vi får veldig spenninger og stramme muskler der. Eller hvis du liker å gå tur eller sitte ute, hør på naturen og ta å pust rolig inn og ut.. avspenn hele kroppen og slapp av i alle muskler. Når du legger deg, legg all tanker til side (lettere sakt enn gjort) men bare tenk det får du ikke gjort noe med nå, ta å skriv det ned slik du husker det til dagen etterpå. Og ligg i senga å avspenn og slapp av i alle muskler.. start med beina og jobb deg oppover, samme med pusten. På dagen kan du sette f eks 1 time av til tanker du grubler på osv. Ikke ellers.. dette er bare sånn raske ting jeg kommer på i farten. Søk på mindfullness på YouTube.. hør på hav/ natur lyder.. Anonymkode: fdb8c...ff5 Sett f eks 10 min av til dette daglig først.. er litt vanskelig i begynnelsen men øvelse gjør mester ☺️ Anonymkode: fdb8c...ff5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå