Gå til innhold

«Alle andre får....»


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller «alle legger seg senere...».

Hvordan håndterer dere den? Her bruker vår 12 åring den strofen hele tiden... slitsomt. Selv om han vet at han har det friere enn flere av vennene..

Anonymkode: 8efaf...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier bare "jaja, men sånn er det her, jeg bryr meg ikke så mye om hva alle andre får" , også gidder jeg ikke å høre mer på det. Men vet at gnålet fortsetter. 

Anonymkode: a0662...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du VET at han har det friere, ville jeg hørt litt rundt med andre foreldre, og så INNSKRENKET rettigheter slik at de matcher vennene. Da slutter han nok å mase.

Anonymkode: 0ee91...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da svarer man «men jeg er ikke moren til alle andre, jeg er moren din, og jeg bryr meg om at du får nok søvn. Hva alle andre gjør er ikke interessant.»

Anonymkode: 4ca61...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke alle andre.

Jeg blåser i alle andre.

Gjenta om nødvendig ad nauseam.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist ungene prøvde på det stuntet sa jeg: Ok, her har du penn og papir - jeg vil at du skriver ned navnet på hvem alle disse andre er, så skal jeg ringe til foreldrene til alle disse andre og sjekke om dette er sant. 

Dette er vel et år par siden, ikke hørt et knyst om alle andre etter det. Dessuten bestemmer vi i vårt hjem, hva alle andre gjør er ikke interessant. 

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den problematikken synes jeg er en utrolig enkel del av oppdragelsen! Det er mange ting her i livet som til enhver tid føles urettferdig fordi «alle andre ett eller annet».. Men vi er jo også heldige på MANGE områder. Folk er forskjellige og prioriterer ulikt, «akkurat nå føles nettopp dette urettferdig for deg - men så er det andre ting som du har/får lov til, som ikke de andre har». Så argumenterer jeg, og viser eksempler. Sjelden vi har denne diskusjonen, jeg tror barna her (tre stk) skjønner hvor privilegerte de tross alt er. 

Anonymkode: cf3ed...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å grave litt mer i det, jeg. Som regel er det jo ikke sånn at 'alle andre' får. 

Hvem er det som får..? Men hva med den og den, får de også lov? Det viser seg ofte at det er en sannhet med modifikasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har egentlig ikke sagt dette noe særlig, men hu ene prøvde seg i to dager. Da sa jeg rolig: for hver gang jeg høer du si noe slikt, strammer jeg inn på leggetider, skjermtider osv. Eneste gang hu har sagt det siden er en gang jeg kastet henne i seng når hu hadde bestemt seg for å døgne, for det hadde alle andre gjort. Jeg kom fra kveldsvakt og skulle på dagvakt, så helt utelukket å ha en unge som var våken hele natta. Storesøstra tok diskusjonen, for hu viste jo vi hadde døgnet flere ganger. ( sånn er det å ha en mor som ikke klarer å stoppe når hun gjør noe gøy innimellom. Sånn kan det gå når jeg finner frem mario cart, symaskin eller noe annet jeg ikke har brukt på lenge. Da kan sola fort stå opp før jeg skjønner hva klokka er, men de får ikke sitte hele natta forran en dataskjerm. Det har de nok timer ellers i døgnet til)

Anonymkode: 716f2...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om denne Alle trenger mindre søvn enn deg så er det helt naturlig at hun eller han legger seg senere. Er Alle en ny elev i klassen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...