Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #1 Skrevet 14. oktober 2019 Tidligere i år opplevde jeg en MA og var i en lang prosess for å få ut fosteret. Tilslutt endte det med utskrapning og et par dager etter ble jeg skikkelig syk. Hadde da fått en kraftig infeksjon etter utskrapningen. Har vært redd for å prøve på nytt og trengt å komme meg. Nå er jeg klar og prøvde nesten hver dag under eggløsningsperioden. Men alle tester blir negative og jeg har menssymptomer. Nå er jeg lei meg og redd for om jeg er blitt steril etter infeksjonen. Er så redd for at den infeksjonen har ødelagt for meg. Ble gravid veldig raskt begge gangene jeg var det, selv om jeg mistet. Hvorfor ble jeg ikke gravid nå? Tenker veldig mye. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget egentlig, må bare tømme tankene🙁 Anonymkode: 5f1a3...791
KellyTaylor Skrevet 14. oktober 2019 #2 Skrevet 14. oktober 2019 Bestill deg en time hos en gynokolog for å sjekke at alt er i orden er nesten det første betingelse Så tar du det derifra. Dette kommer til å ordne seg skal du se.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #3 Skrevet 14. oktober 2019 Og ikke regn med at det går fort. Regn med et år. Da slipper du den skuffelsen hver fjerde uke. Anonymkode: 672e1...b88
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #4 Skrevet 14. oktober 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Og ikke regn med at det går fort. Regn med et år. Da slipper du den skuffelsen hver fjerde uke. Anonymkode: 672e1...b88 Regner naturligvis ikke med et år når jeg ble gravid med en gang de to forrige gangene.. Da er det vanskelig å tenke slik du foreslår. Anonymkode: 5f1a3...791
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #5 Skrevet 14. oktober 2019 Jeg ble gravid med en gang første gang, det ente i ma i uke 16..Deretter gikk det 4 år og 2 prøverørsforsøk før jeg ble gravid mens vi ventet på forsøk nr 3..Så ti g kan ta tid.. Anonymkode: 5ce39...e37
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2019 #6 Skrevet 14. oktober 2019 Det er svært usannsynlig at du er blitt steril, helt isolert sett. Det er også lite sannsynlig at du blir gravid på første forsøk, selv om du har blitt det tidligere. Hvis du er ung og frisk, er sjansen ca. 25 % i hver syklus, og sjansene er ikke kumulative. Det gikk ikke denne syklusen, det betyr at du har 25 % sjanse i neste syklus igjen. Jeg forstår at det er vanskelig å tenke slik, men det er ikke så veldig mye mer du kan gjøre. Du kan selvfølgelig booke time hos gynekolog og høre hva de kan sjekke, men de vil jo ikke kunne si noe om når du blir gravid. 80 % av kvinner blir gravide innen et år, og 10 % til innen to år. Det ordner seg nok! Anonymkode: 211b3...134
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2019 #7 Skrevet 15. oktober 2019 Jeg brukte over 1 år på å bli gravid etter ma. Så jo ta det med ro. Det er mye som skal klaffe for at en skal bli gravid. Anonymkode: a7143...fbb
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2019 #8 Skrevet 15. oktober 2019 Jeg ble gravid på første mulighet med nummer 1. Brukte 8 mnd på nummer 2. Sier som anonym over (og som du ikke vil høre på); gi det tid. Ikke hopp rett på verste scenario etter ett forsøk. Anonymkode: 6da37...4fd
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2019 #9 Skrevet 15. oktober 2019 Jeg har fire barn, to av dem satt på første forsøk, en satt tredje prøvemåned og en satt fjerde prøvemåned. Du kan ikke regne med å bli gravid første måned hver gang selv om du blir lett gravid. Du må stole på at kroppen din fikser dette. Det er ikke hver måned det klaffer, kanskje traff eggcelle og sædcelle hverandre men det ble ikke et levedyktig foster. Det er bedre å få mensen og det skadede egget blør ut enn å få en abort flere uker senere. Kroppen din ordner dette og du må ha litt is i magen og la den gjøre det. Anonymkode: 96fb4...475
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2019 #10 Skrevet 15. oktober 2019 Første kom på første forsøk. De neste tok 26 måneder. At man først blir raskt gravid og deretter IKKE er helt vanlig. Og det var det du ble advart om her. Anonymkode: 672e1...b88
Gjest Forumassistent Skrevet 15. oktober 2019 #11 Skrevet 15. oktober 2019 Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Forumansvarlig
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2019 #12 Skrevet 15. oktober 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg brukte over 1 år på å bli gravid etter ma. Så jo ta det med ro. Det er mye som skal klaffe for at en skal bli gravid. Anonymkode: a7143...fbb 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ble gravid på første mulighet med nummer 1. Brukte 8 mnd på nummer 2. Sier som anonym over (og som du ikke vil høre på); gi det tid. Ikke hopp rett på verste scenario etter ett forsøk. Anonymkode: 6da37...4fd 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har fire barn, to av dem satt på første forsøk, en satt tredje prøvemåned og en satt fjerde prøvemåned. Du kan ikke regne med å bli gravid første måned hver gang selv om du blir lett gravid. Du må stole på at kroppen din fikser dette. Det er ikke hver måned det klaffer, kanskje traff eggcelle og sædcelle hverandre men det ble ikke et levedyktig foster. Det er bedre å få mensen og det skadede egget blør ut enn å få en abort flere uker senere. Kroppen din ordner dette og du må ha litt is i magen og la den gjøre det. Anonymkode: 96fb4...475 1 time siden, Anonym bruker skrev: Første kom på første forsøk. De neste tok 26 måneder. At man først blir raskt gravid og deretter IKKE er helt vanlig. Og det var det du ble advart om her. Anonymkode: 672e1...b88 Vær så snill og ikke fortell meg at jeg ikke vil høre, 4fd. Jeg vet at man ikke alltid blir gravid like raskt for hver gang. Grunnen til at jeg blir redd og bekymret er fordi jeg fikk en kraftig infeksjon etter utskrapning. Dvs at det er 15% sjanse for at jeg er blitt steril og 25% sjanse for at jeg mister igjen. Hadde jeg ikke fått den infeksjonen og visst at det er en risiko, så hadde jeg ikke tenkt eller vært bekymret over det. Anonymkode: 5f1a3...791
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2019 #13 Skrevet 15. oktober 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vær så snill og ikke fortell meg at jeg ikke vil høre, 4fd. Jeg vet at man ikke alltid blir gravid like raskt for hver gang. Grunnen til at jeg blir redd og bekymret er fordi jeg fikk en kraftig infeksjon etter utskrapning. Dvs at det er 15% sjanse for at jeg er blitt steril og 25% sjanse for at jeg mister igjen. Hadde jeg ikke fått den infeksjonen og visst at det er en risiko, så hadde jeg ikke tenkt eller vært bekymret over det. Anonymkode: 5f1a3...791 Er det mulig å sjekke om du er blitt steril? M.a.o. få avklart den 15 %. 25 % sjanse for at du mister igjen er veldig kjipt, det forstår jeg godt. Men prosentmessig er fortsatt tallene på din side. ❤️ Anonymkode: 211b3...134
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå