Gå til innhold

Beslutter i Nav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min Nav veileder har sendt en melding via aktivitetsplanen og ga beskjed om at arbeidsevnevurdering mot uføre er sendt til en beslutter. Noen som vet hva konkret en beslutter gjør i Nav? Går vedkommende atter en gang gjennom hele "mappa mi"?Dersom vedkommende godkjenner AEVen, vil det si at det er stor sjans for at uføre søknad innvilges i ettertid? 

Hvordan blir uføretrygd søknad prioritert og behandle? Skjønner at kurante saker blir tatt med en gang, men resterende? Kronologisk? 

Noen her som har fått uføretrygd søknad sin behandlet ved Nav arbeid og ytelse Sogn de siste årene? Isåfall hvor lang tid tok det før fikk dere svar på søknaden? 

Anonymkode: 4812a...62d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan få avslag selv om AEV er godkjent av beslutter, og saksbehandler har åpnet for at man kan søke. Jeg fikk innvilget uføretygd i sommer, det tok akkurat 5 mnd, en jeg kjenner fikk avslag i høst, etter rundt 6 mnd.

Anonymkode: 0c518...1df

Skrevet

Beslutter ser bare på selve AEV. Avslagsprosent er 10-15 for søknader som har en godkjent AEV. Saksbehandlingstid er inntil 8 måneder, men mange får svar før. Det kommer også an på faktorer som ikke er mulig å forutse.

Anonymkode: 7d09b...10a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...