Gå til innhold

Barnehage som ikke har tørkeskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flyttet, å det ser ut som vi ikke blir fornøyd med bhg tilbudet i kommunen vi har flyttet til. Da begge våre barn har spesielle behov så er det ting og tang vi ser etter som skal være på plass. 
det med tørkeskap har vel ingenting med spesielle behov å gjøre.
Men reagerer på at bhg faktisk ikke har tørkeskap. Jeg har fortsatt støvler i gangen fra fredag der varmekablene står på å de er fortsatt ikke tørre. Spurte bhg om dette å fikk spydig svar tilbake om at tørkeskap var full av bakterier og lus. Jaha? Spurte bare for å spøre om hva andre foreldre gjorde? Nei man hadde flere sett av regntøy, parkdress, vinterdress? Ja vi har to sett av hver, men om barnet blei klissvåt slik de var begge to på fredag og torsdag så rekker ingen av klærne å bli tørre igjen til neste dag. Forstår heller ikke hvordan de kan la barn svømme i sølepytt. Når samboer kom med klærne så rant det vann både av parkdressen, regntøyet å støvlene osv. 

en annen ting jeg blir irritert på er at barna er ute bare 1 gsng om dagen. Ellers er dem inne å bare gjør ingenting. Disko i gangen med full guffe med musikk, hva lærer barna av det? Eller de er inne på hvile/soverommet der de har madrasser. Der er det hopping i madrassen. Noe vi forstår nå hvorfor barna våres skal drive å hoppe i sengene våre, sofaen vår eller når vi drar på besøk til andre. 
i kommunen vi bodde så hadde begge barna eget assistent gjennom ppt, nå får de ikke det. Fordi i denne kommunen så betaler bare kommunen ekstra den bhg barna er i, også jobber de ansatte med barna våre. (Muligens det kommer en støtte pedagog 1 time hver uke) i forrige kommune kom støtte pedagog 16 timer per uke. 
Stusser også på det pedagogiske opplegget, de har ingenting å fortelle om hva de har gjort i løpet av en dag. Når vi leverer ingen er villig til å ta i mot barna , de er ikke imøte kommende. Her om dagen når jeg leverte barna, leide dem inn til lærerens siden ingen av de ville ta dem i mot. Spurte begge hva de ville leke med begge fant bok. Så gikk jeg, før jeg går ut av porten så ser jeg begge barna i regnvær løpe uten sko etter meg. Seriøst? Hvor var de ansatte når begge mine barn bare løp etter meg? 
dette er barnehage nr to i kommunene vi har flyttet til på under to mnd. Første bhg var enda verre. Da det var flere foreldre som tok ut barna i samme uke som oss. Ingen rutiner, de var harde med barna. Bhg er anmeldt nå. Så valgte vi denne nå som dagligleder mente at dette var en bra bhg for mine barna å de var best i området. 
det sliter så jævlig på samvittigheten til meg og mannen. Vi tok ut barna fra en trygg bhg til et helvete. Vi flyttet pga kortere vei til jobb. Vi ønsker å flytte tilbake om det ikke blir noe forbedringer. Å det kommer heller ikke til å bli. Vår eldste er avhengig av en voksen som kan guide gjennom dagen. Han har vedtak på det helt til han begynner på skolen. Aller mest er det sårt at barna ikke vår det de har krav på. 
og nei, disse ansatte har ikke det sanne utdannelsen som støttepedagoger har. Selv om at de sier de har bedre bakgrunn enn ellers andre barnehage lærere.  

jeg har aldri vært så frustrert før. Aldri har jeg hatt så dårlig samvittighet ovenfor mine barn. Når jeg leverer barna å setter meg i bilen for å kjøre til jobb så blir fysisk dårlig. Fordi jeg har ikke noe god følelse. Selv sier den ene ungen at «h-n liker ikke bhg eller visse lærere» 

når jeg sier at vi skal til bhg så holder han seg fast i dørhåndtaket å nekter og gå til bilen. Jeg må rett og slette tvinge. Noe stemmer ikke

Anonymkode: adcdf...cf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har hatt flere innlegg om hvor misfornøyd du er med barnehagen. Hvilken diagnose har barna dine?

jeg ville kalt inn til et iop møte og fått i stand et skikkelig samarbeid i kommunen du nå bor i der forventninger osv blir gått gjennom og krav stilles.

hva med å kjøpe en skotørker hjemme? I tillegg henges dress/regntøy med innsiden ut på et varmt bad og det er tørt til neste dag. Barnehagen kan ikke ha varmeskap til alle sine store regntøy/dresser/støvler. Vi har verdens beste barnehage men må ta med vått tøy hver dag pga klær henger så tett i gangen. 

Reagerer på at ingen tok i mot dere på morgenen, ellers tenker jeg at det er normalt at de er ute en gang pr dag. Barna dine trenger kanskje litt herjelek på puterommet og få danset litt til musikk?

dette er den 3. Barnehagen på to måneder (gammel, ny og enda en ny). La barna få bli kjent, og la barnehagen få bli kjent med dine barn. Alle barnehager er ulike, ikke vær så opphengt i den barnehagen dere hadde. Det er mange fordeler med kort vei til jobb og merfamilietid sammen.

Anonymkode: 098ab...ff4

Skrevet

Du har jo skrevet flere innlegg her inne hvor du klager på absolutt alt og du kommer aldri til å vli fornøyd. Barnehage trenger ikke tørkseskap, det er helt unødvendig. Var støvlene våte på fredag, så skulle du selvfølgelig tatt de med hjem og tørket de. At ungene hopper i sengene hjemme kan du ikke skylde på barnehagen. Slutt å klag på alt mulig, slutt å heng deh opp i alt mulig. Du er så opphengt i alt som er galt med bhg, at det ikke er rart at ungene dine ikke liker barnehagen, de lærer det av deg.

Anonymkode: 20c9a...b09

Skrevet

Man kan vel ikke ha to barnehagebarn uten å ha en skotørker? 

Anonymkode: e9def...243

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har flyttet, å det ser ut som vi ikke blir fornøyd med bhg tilbudet i kommunen vi har flyttet til. Da begge våre barn har spesielle behov så er det ting og tang vi ser etter som skal være på plass. 
Men reagerer på at bhg faktisk ikke har tørkeskap. Jeg har fortsatt støvler i gangen fra fredag der varmekablene står på å de er fortsatt ikke tørre. Spurte bhg om dette å fikk spydig svar tilbake om at tørkeskap var full av bakterier og lus. Jaha? Spurte bare for å spøre om hva andre foreldre gjorde? Nei man hadde flere sett av regntøy, parkdress, vinterdress? Ja vi har to sett av hver, men om barnet blei klissvåt slik de var begge to på fredag og torsdag så rekker ingen av klærne å bli tørre igjen til neste dag. Forstår heller ikke hvordan de kan la barn svømme i sølepytt. Når samboer kom med klærne så rant det vann både av parkdressen, regntøyet å støvlene osv. 

en annen ting jeg blir irritert på er at barna er ute bare 1 gsng om dagen. Ellers er dem inne å bare gjør ingenting. Disko i gangen med full guffe med musikk, hva lærer barna av det? Eller de er inne på hvile/soverommet der de har madrasser. Der er det hopping i madrassen. Noe vi forstår nå hvorfor barna våres skal drive å hoppe i sengene våre, sofaen vår eller når vi drar på besøk til andre. 
i kommunen vi bodde så hadde begge barna eget assistent gjennom ppt, nå får de ikke det. Fordi i denne kommunen så betaler bare kommunen ekstra den bhg barna er i, også jobber de ansatte med barna våre. (Muligens det kommer en støtte pedagog 1 time hver uke) i forrige kommune kom støtte pedagog 16 timer per uke. 
Stusser også på det pedagogiske opplegget, de har ingenting å fortelle om hva de har gjort i løpet av en dag. Når vi leverer ingen er villig til å ta i mot barna , de er ikke imøte kommende. Her om dagen når jeg leverte barna, leide dem inn til lærerens siden ingen av de ville ta dem i mot. Spurte begge hva de ville leke med begge fant bok. Så gikk jeg, før jeg går ut av porten så ser jeg begge barna i regnvær løpe uten sko etter meg. Seriøst? Hvor var de ansatte når begge mine barn bare løp etter meg? 
dette er barnehage nr to i kommunene vi har flyttet til på under to mnd. Første bhg var enda verre. Da det var flere foreldre som tok ut barna i samme uke som oss. Ingen rutiner, de var harde med barna. Bhg er anmeldt nå. Så valgte vi denne nå som dagligleder mente at dette var en bra bhg for mine barna å de var best i området. 
det sliter så jævlig på samvittigheten til meg og mannen. Vi tok ut barna fra en trygg bhg til et helvete. Vi flyttet pga kortere vei til jobb. Vi ønsker å flytte tilbake om det ikke blir noe forbedringer. Å det kommer heller ikke til å bli. Vår eldste er avhengig av en voksen som kan guide gjennom dagen. Han har vedtak på det helt til han begynner på skolen. Aller mest er det sårt at barna ikke vår det de har krav på. 
og nei, disse ansatte har ikke det sanne utdannelsen som støttepedagoger har. Selv om at de sier de har bedre bakgrunn enn ellers andre barnehage lærere.  

jeg har aldri vært så frustrert før. Aldri har jeg hatt så dårlig samvittighet ovenfor mine barn. Når jeg leverer barna å setter meg i bilen for å kjøre til jobb så blir fysisk dårlig. Fordi jeg har ikke noe god følelse. Selv sier den ene ungen at «h-n liker ikke bhg eller visse lærere» 

når jeg sier at vi skal til bhg så holder han seg fast i dørhåndtaket å nekter og gå til bilen. Jeg må rett og slette tvinge. Noe stemmer ikke

DU må kjøpe deg skotørker på Clas Ohlson. Koster ikke mye. Veldig rart at du ikke har det allerede. 

Ingen barnehager her har dette. 

Anonymkode: daaa2...115

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan vel ikke ha to barnehagebarn uten å ha en skotørker? 

Jeg hadde det😊

Anonymkode: 4803a...f7d

Skrevet

Barnehagen her har tørkeskap, men den står da ikke på hele tiden. De bruker den for å tørke votter hovedsakelig.  Støvler tørker ikke der, med mindre den står på i timesvis.

Kjøp skotørker, det burde du gjort for lengst. Barn vasser over!

Anonymkode: 4e8ad...cd3

Skrevet

Bhg jeg jobber i hadde tørkerom, men når 53 dresser/regntøy skulle tørkes så ble det for tett rett og slett så dette ble tatt bort. I bhg der barna mine går er det ikke tørkeskap, vi tar med tøy hjem hverdag, regntøy vrenges og henges opp ved verandadøra, er tørr dagen etter. Sko settes enten ved peisen eløer en panelovn og har tørre sko dagen etter. 

Skrevet

Ps, dere bør først som sist flytte tilbake. Du kommer aldri til å bli fornøyd med noen barnehage 

Anonymkode: 4e8ad...cd3

Skrevet

Barnehagane her kvitter seg med tørleskåpa sine. Det gjer ikkje akkurat underverker for innemiljøet med alle dei skitne dressane.. 

Anonymkode: f93d9...20f

Skrevet

Vi har gått i barnehage og skole med og uten tørkeskap. Det gikk fint. Uten to sett. Men foretrekker at de har, ikke til støvler og sko, men til votter. 

Anonymkode: 35f0d...7e4

Skrevet

«Hva lærer ungene av det?»

Alt trenger ikke å være lærdom, din nøtt. Senk skuldrene. Du er, som alltid, på ville veier

Anonymkode: 421de...0cb

Skrevet

Virker som du savner gamle barnehagen til barna dine. Du er misfornøyd med alt de nye barnehagene tilbyr dere. 

Prøv å sett fokus på det som er positivt, hvis ikke så tror jeg dere bare må bestemme dere for å flytte tilbake og søke barnehageplass i den gamle barnehagen. 

...stakkars barnehager, som en så misfornøyde foreldre ...

Anonymkode: d9359...6c6

Skrevet

En barnehage kan ikke ha tørkeskap med kapasitet til å tørke 80-90 sett med regntøy, støvler. Hos oss legges våte klær i nett eller pose og det er foreldres ansvar å ta med hjem og ha tørre klær og utstyr til neste dag. Sånn er det å ha barnehage/ småskolebarn tenker jeg. Vi har 1 tørkeskap vi putter votter inni - thats it! 

Anonymkode: a15b6...570

Skrevet

Enig i det de andre skriver. I tillegg er det vanlig her også at foreldre følger barna inn på avdelingen. Der forventer jeg at en ansatt ser mitt barn og sier hei/god morgen. Jeg syns det er viktigere at de er på avdelingen enn at det står noen og tar i mot i gangen. 

Har du hatt ordentlig møte med ny barnehage om deres barn sine behov? Vist de tidligere vedtak, rapport fra utredning som sier noe om behov osv? Prøv å skille det som er viktig, og det du kan leve med-da er det lettere å bli hørt. 

Spør om barnehagens faglige begrunnelse for hvorfor de gjør ting du tenker er rart/unormalt. Du kommer sjelden noen vei med å gå til  krig basert på følelser og dårlig samvittighet. 

Finn ut hva som gjør at barna dine mistrives, og spill på lag med barnehagen om løsninger. 

Om du mener barna dine får for dårlig oppfølging mtp deres behov-sjekk med kommunen og klag (altså send en klage, ikke klag på et forum, til andre foreldre og i hvert fall ikke til barna). 

Anonymkode: e9eb4...5c3

Skrevet

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En barnehage kan ikke ha tørkeskap med kapasitet til å tørke 80-90 sett med regntøy, støvler. Hos oss legges våte klær i nett eller pose og det er foreldres ansvar å ta med hjem og ha tørre klær og utstyr til neste dag. Sånn er det å ha barnehage/ småskolebarn tenker jeg. Vi har 1 tørkeskap vi putter votter inni - thats it! 

Anonymkode: a15b6...570

Barnehagen som vi flyttet fra hadde fire avdelinger med 24 barn per avdeling. Noe mindre på de to småbarnsavdelingen. 
hver avdeling hadde 1 stk tørkeskap. Aldri har jeg hentet klær som var søkk våt i løpet av de tre årene barna gikk. Tok dem med hjem om de var veldig skitten midt i uka eller hver fredag. Om støvlene var søkk våte når jeg hentet så tok jeg de med så klart med hjem. 

her er klærne søkk våte hver bidige dag. Så da må vi kjøpe regnsett, parkdress vinterdress og støvler for mandag tirsdag onsdag torsdag fredag for to barn da eller fordi barnehagen ikke tørkeskap? Samme med luer votter osv? I tillegg har jeg fått beskjed om å ikke ha så mye skift i bhg fordi de ikke har plass, men allikevel sender de melding mens jeg er på jobb « barna dine mangler ditten å datten» 

de har en svær fryser i gangen der yttertøy henger, du får så vidt puste når du går inn der pga så mye klær. Men fryser må stå i gangen... snakk om å priorierte. Skal jeg betale 7000 kr for to barn i barnehagen så skal jeg også kreve mitt

ja jeg savner gamle bhg veldig. Der var alt på plass, slik det skal være i en bhg. Barna var ute å lekte masse. Frisk luft, det trenger alle barn. Her går dem ut i en time. I løpet av en time klarer barna å bli søkkvåte å blåveiser her å der mens ansatte står å prater 

Skrevet

Gud som du har hengt deg opp i barnehagesituasjonen til barna dine! Endeløse tråder hvor du klager på alt mulig rart.

Sønnen vår har gått i to ulike barnehager, og ingen har hatt tørkeskap. Noe av det første vi kjøpte etter at han begynte i barnehagen var en skotørker med fire slanger på Clas Ohlson. Koster omtrent ingen ting, og tørker klissvåte sko på noen timer.

Vær litt løsningsorientert!

Anonymkode: 376b3...63b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg reagerer mer på at det fremdeles finnes småbarnsforeldre som ikke har skotørker 😮

Bortsett fra det så er det sant som de sier, tørkeskap er himmelen for lus.

Anonymkode: f4a3c...113

Skrevet

Hvis du har to barn med spesielle behov og var fornøyd med bhg i kommunen dere bodde i før, hvorfor i alle dager flyttet dere uten å forvisse dere om at tilbudet ble like godt i ny kommune og bhg? Det kan jeg ikke skjønne. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde det😊

Men nå klager HI på at ting ikke blir tørt. Hadde det irritert deg, så hadde jo du også kjøpt 😊

Hi kan kjøpe seg en tørketrommel også. 

Anonymkode: daaa2...115

Skrevet

Tips til søkkvåte støvler: putt avispapir nedi, sett de på varmekabler. Bytt papir etter ca 15 minutter. Så en runde i skotørkeren.

Anonymkode: 098ab...ff4

Skrevet

Et lite tips til deg, HI: Slutt å syt så jævlig! 

Anonymkode: cb170...720

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnehagen som vi flyttet fra hadde fire avdelinger med 24 barn per avdeling. Noe mindre på de to småbarnsavdelingen. 
hver avdeling hadde 1 stk tørkeskap. Aldri har jeg hentet klær som var søkk våt i løpet av de tre årene barna gikk. Tok dem med hjem om de var veldig skitten midt i uka eller hver fredag. Om støvlene var søkk våte når jeg hentet så tok jeg de med så klart med hjem. 

her er klærne søkk våte hver bidige dag. Så da må vi kjøpe regnsett, parkdress vinterdress og støvler for mandag tirsdag onsdag torsdag fredag for to barn da eller fordi barnehagen ikke tørkeskap? Samme med luer votter osv? I tillegg har jeg fått beskjed om å ikke ha så mye skift i bhg fordi de ikke har plass, men allikevel sender de melding mens jeg er på jobb « barna dine mangler ditten å datten» 

de har en svær fryser i gangen der yttertøy henger, du får så vidt puste når du går inn der pga så mye klær. Men fryser må stå i gangen... snakk om å priorierte. Skal jeg betale 7000 kr for to barn i barnehagen så skal jeg også kreve mitt

ja jeg savner gamle bhg veldig. Der var alt på plass, slik det skal være i en bhg. Barna var ute å lekte masse. Frisk luft, det trenger alle barn. Her går dem ut i en time. I løpet av en time klarer barna å bli søkkvåte å blåveiser her å der mens ansatte står å prater 

Og hva tror du den fryseren brukes til da? Bruk hodet litt

Anonymkode: 20c9a...b09

Skrevet

Like greit du flytter tilbake, for du kommer aldri til å bli fornøyd.

Men nei, du trenger ikke nytt tøy til hver dag, du tar det med hjem og tørker det. Barnehagene og sfo'ene kvitter seg med tørkeskap nettopp fordi de ikke er anbefalt pga hygiene, men om du så gjerne vil ha det er det da bare å installere et hjemme... Jeg har fire barn og tørkseskap hjemme :)

En skotørker bør alle ha, mine ble sist brukt på klissblaute fotballsko, for tenåringer blir også våte når det regner.

At unger får lov å base og herje litt er da ikke negativt, det er veldig gammeldags med den ses men ikke høres holdningen hvor voksne skal styre en rolig lek hvor ingen plasker i vanndammer eller slike ting som barn synes er moro. Våte og møkkete barn har garantert hatt en morsom utestund og vi voksne tørker og vasker klærne deres etterpå.

Du sier du har to barn med spesielle behov, da trenger kanskje barna dine noe annet enn hva barn uten diagnoser trenger, og da må du la barnehagen få tid til å bli kjent med dem før du hisster deg opp som dette. Husk at den gamle barnehagen har kjent barna dine fra de var små, og gradvis har tilrettelagt som de har trengt. Det er ikke gjort på en uke for en ny barnehage å få til det samme. Det burde du ha skjønt før du valgte å flytte...

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du får mye kritikk TS. Jeg tror det ligger noe under misnøyen. Er du ekstra redd for at dine barn ikke får det de trenger mht deres spesielle behov? Er du fortsatt i sorg over at de har vansker? Er du utrygg på at de aksepterer og liker barna dine selv om de ikke følger vanlig utviklingslinje? Er du utslitt, og tenker at Bhg ihvertfall må funke, slik at du slipper å bekymre deg DER OG?

noen ganger manifesterer tristhet og sorg seg som sinne. Misnøye med tørkeskap, de ansatte, utetid... her er det mange ting.

hadde en grusom periode i livet. Var samtidig veldig misfornøyd med «alt» i Bhg: personalet, det at de bare pakket sammen klærne i en pose, etc etc. 

Nå har jeg det bedre, og er mye mer fornøyd. Nå ser jeg at alt jeg før tenkte var negativt, egentlig var bagateller. Når man er i sorg/trist, overfører man på andre. 

Jeg er enig med deg i at det er ting som kan bli bedre. Og utetid kan være et tema i foreldresamtale eller i FAU. De tingene tenker jeg er at du  bør ta opp. Men gi slipp på tørkeskap, og andre bagateller. Det gagner deg ikke. Du blir bare sliten og ulykkelig. 

Isteden synes jeg du skal be om en foreldresamtale. Prøv å lytte til dem. Kanskje gjør dette at du blir kjent med dem, og kanskje til og med like dem? Når du liker noen, har man en tendens til å tåle mer negative småting enn omvendt. 

Jeg tror du er overveldet av hverdagen og bekymringer- det er ikke så rart. Kan du få noen å snakke med? Eller skrive dagbok?

det er ikke bra om negativiteten får utløp i barnehagen; da blir du en sur mor. Og det siste du trenger er følelsen at de ikke liker deg. Da øker utryggheten , også ift om barna dine har det bra.

bestem deg for å prøve ut dette en hel uke: smil, ha øyekontakt og si noe hyggelig hver dag. Om inntrykket ditt da ikke er blitt bedre etter en uke, foreslår jeg at du bytter.

Anonymkode: 8e6c8...a26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...