Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #1 Skrevet 13. oktober 2019 Jeg vet jeg gjør det godt i jobben min, og er til vanlig veldig selvsikker. Nå har drømmejobben kommet ut, og jeg vet jeg kommer til å bli kalt inn til intervju. Problemet mitt er at i en intervju situasjon blir jeg så enormt nervøs at jeg ikke klarer å få frem et ord og egentlig bare driter meg loddrett ut. Den eneste grunnen til jeg klarte meg i intervju situasjonen på jobben jeg er i nå er siden de kjente meg og virkelig ville ha meg. Noen med gode tips til hvordan jeg kan få kontroll over nervene? Anonymkode: 263ef...420
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #2 Skrevet 13. oktober 2019 Tenk ut hvilke spørsmål du kan komme til å få, og øv deg på å svare. Dersom du blir satt ut av et spørsmål, svar noe sånt som "Det var et interessant spørsmål, her må jeg tenke litt.". Generelt er det lurt å ta seg noen sekunder med tenkepause før du svarer uansett for å gi inntrykk av at du ikke er altfor spontan. Hold hendene dine fast i hverandre i fanget ditt sånn at du ikke fikler. Og så er det lov å, med et stort smil, si at man er litt nervøs. Anonymkode: 2d34e...b9d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #3 Skrevet 13. oktober 2019 Som hun over sier: øv deg - gjerne med en god venn som kan spille arbeidsgiver. Og tenk nøye ut på forhånd hvorfor DU vil være fantastisk i akkurat denne jobben. Hva det er ved din bakgrunn som gjør deg spesielt egnet - og ha gjerne noen eksempler i bakhånd. Les alt du kan finne om bedriften, sjekk hjemmsiden osv og tenk ut for eksempel hva du vil tilføre hvis du får jobben, og forbered et knippe spørsmål DU kan stille til intervjuerne. Det er jo ikke bare de som skal finne ut om du passer til jobben, du skal jo også finne ut om det er noe for deg. Tenk på intervjue som en samtale mellom to parter for å bli bedre kjent, men enn en ren TEST av deg. Du skal ikke bestå en prøve, du skal innlemme dem i din oppfatning av hvorfor du er det beste valget til denne stillingen. Lykke til! Anonymkode: 57adf...198
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2019 #4 Skrevet 13. oktober 2019 Kjenner du noen som jobber i en HR-funksjon (ikke din nåværende jobb) som kan hjelpe deg med å preppe deg litt, slik at du kan øve deg? Evt noen som jobber som coach? (Eller kjøp deg en coachingtime hvis du har mulighet for det). Anonymkode: c5d18...1ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå