Gå til innhold

Bekymret - hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nylig på familieferie. Modern har akkurat blitt pensjonist og pleier å være sprek og oppegående. Hun hører dårlig, men er ellers frisk og rask. På turen ble det tydelig hvor ofte hun snakker utifra en tankerekke, men ikke ser ut til å forstå at vi ikke har fått konteksten. Hun kan plutselig si: «ja, da jeg ringte var han jo opptatt» «Hvem?» spør jeg. «Han var opptatt i møte» svarer hun irritert. «Jeg vet ikke hvem du snakker om mor!» «Han eiendomsmegleren!» 

Dette skjer flere ganger om dagen! Hva skjer? Er det bare sløvhet, eller kan det ha sammenheng  med dårlig hørsel? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er moren min også. Hun bare glemmer å si alt hun tenker sånn at det blir logisk. Eller hun tror at vi skjønner. Eller hun tar opp tråden fra en tidligere samtale helt plutselig. Så det blir mye surr. 

Anonymkode: 4fcea...2d4

Skrevet

Svigermor har også begynt sånn. Det virker på meg som at hun på et vis tror at det hun tenker, det tenker vi andre også på. Jeg har lurt på om det kan være et tidlig tegn på demens i en eller annen form. Ser det også når hun svarer på meldinger. Hun kan sende svar til meg på noe mannen har spurt om og omvendt. Hun tullet ikke med sånt før.

Anonymkode: 9e29a...62d

Skrevet

Det kan være begynnelsen på demens også.

Anonymkode: 1edda...3b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...