Gå til innhold

Lavt østrogen. Må boostes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stress, svangerskap, våkenetter, amming enda, barnet er 18 mnd. Har endt med lite attraktiv undervekt, slik jeg også var i tenårene. Da hadde jeg også lavt østrogen og måtte ha østrogen tilført for å ha menstruasjon. Ingen stoffskifteproblemer eller andre underliggende greier. Har tre barn og er 35 år. Med «ekstremt lavt» østrogen, sa gyn. Fått trisekvens, lavdose, men må nok sparkes hardere i gang enn som så, da hele systemet mitt er i dvale. Ikke hatt blødning siden renselsen.

Leser med skrekk om bivirkninger av for lavt østrogennivå over tid. Ser hvor lite jeg har tatt vare på meg selv. Har noen tips til mat, drikke, piller, forslag osv jeg kan iverksette for å skaffe meg et synlig (var usynlig) endometrium og kvittes med depressivt stemningsleie, glemskhet og konsentrasjonsproblemer, lav energi, utmattelse, risiko for benskjørhet, risiko for tidlig overgangsalder, søvnproblemer osv. Jeg har alle symptomene. Ligger på sofaen med pizza og har startet prosessen mor julekroppen 2019 samt målet med å ha under 2000 skritt på helseappen hver dag. Neida. Underhudsfett er selve bærebjelken her, men hva mer kan jeg gjøre? Erfaring?

Anonymkode: 6fa51...258

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...