Gå til innhold

Alle med nakkeproblemer - hvilke symptomer har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med nakken. Særlig venstre side. Jeg tror det kommer av at jeg sitter og lener meg på venstre hånd når jeg jobber. Hvis jeg kjenner etter når jeg slapper av, eller ligger i senga.. så er den venstre skulderen min helt oppe ved øret. Jeg må nesten brekke den ned... 

Hvordan utarter deres nakkeproblemer seg? Og har dere noen gode tips? 

Anonymkode: 53150...5a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min nakke ble mye bedre når jeg kjøpte meg ergonomisk hodepute, har mye sjeldnere vondt og det går fortere over. Jeg har og en liten cold-hot pack som jeg varmer i mikroen og legger der det er vondt. Hvis ikke noe annet hjelper, så tar jeg paracet og ibux sammen.

Anonymkode: 4a22d...3ea

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min nakke ble mye bedre når jeg kjøpte meg ergonomisk hodepute, har mye sjeldnere vondt og det går fortere over. Jeg har og en liten cold-hot pack som jeg varmer i mikroen og legger der det er vondt. Hvis ikke noe annet hjelper, så tar jeg paracet og ibux sammen.

Takk for tips. Kjenner du det isolert i nakken? Eller stråler det til andre kroppsdeler?

HI

Skrevet

Styrketrening, tøying, avspenning. 

Prøv en «butterfly-øvelse»inntil en vegg. De færreste kontor-rotter (som meg selv😂) klarer det uten problemer. Start med 2x10 morgen og kveld, i tillegg til ordinær styrketrening med hokus på mage/rygg, skuldre og nakke. 

Anonymkode: dab46...1a7

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips. Kjenner du det isolert i nakken? Eller stråler det til andre kroppsdeler?

HI

Det stråler opp i hodet og gir meg migrene. Jeg kan kjenne at det en stram sene eller noe, hvis jeg beveger litt på hodet så den strammes, så iler det opp i hodet. Glemte å skrive at når jeg tar ibux+paracet, så smører jeg meg  ofte med en smertestillende krem,. siden jeg har kronisk migrene, så det er viktig for meg å prøve å dempe nakkesmertene mest mulig, så jeg kanskje unngår migrenenfall.

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stråler opp i hodet og gir meg migrene. Jeg kan kjenne at det en stram sene eller noe, hvis jeg beveger litt på hodet så den strammes, så iler det opp i hodet. Glemte å skrive at når jeg tar ibux+paracet, så smører jeg meg  ofte med en smertestillende krem,. siden jeg har kronisk migrene, så det er viktig for meg å prøve å dempe nakkesmertene mest mulig, så jeg kanskje unngår migrenenfall.

Hos meg er det senen som går fra bak øret og ned halsen som er spent som en felestreng. Det stråler ned i skulder og av og til arm.. og hodet samt siden av ansikt. Men jeg får sjelden direkte hodepine. 

Jeg har også hatt prolaps i korsrygg så føler meg som 90 år..

Denne uken har jeg sittet mye stille og skrevet.. og det er særlig ille. Jeg MÅ være i bevegelse., 

HI

Skrevet

Du må slutte å sitte på den måten når du jobber, for du skaper nakkeproblemene dine ved det. Ellers har du fått flere gode tips over mtp. bl.a. trening og pute.

Oppsøk gjerne også en naprapat som også bruker nåler til triggerpunktbehandling (IMS), da blir du fort kvitt den stramme muskelen før den gir større problemer. Så må du trene og forebygge videre i fremtiden.

Anonymkode: 98741...767

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...