Gå til innhold

Har jeg spist kjøtt som ikke er bra???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg er 6 fullgåtte uker og spiste på restaurant i går. Var en BBQ-restaurant og vanskelig å finne noe som ikke hadde vært i «smokern» på menyen deres. Jeg spiste noe som het prime brisket og prøvde forsikre meg om at den var helt gjennomstekt, spurte de flere ganger og de sa den hadde vært 14 timer i smokern. Var veldig usikker, for syns den så litt røslig ut men sånn blir det kanskje etter slik behandling.. Etterpå spurte jeg også hvor mange grader det var og da sa de at det var først på 90 og så på 60.

Jeg er jo livredd for å ha spist noe som kunne skade barnet. Var med noen som ikke vet jeg er gravid siden det er så tidlig, og jeg ville jo ikke virke helt hysterisk heller. Huff...

 

Håper noen har noen betryggende svar. Og hvis man får listeria så får man vel symptomer selv også? Det går vel ikke kun til fosteret. Det var en fin restaurant så er jo ikke redd for kvaliteten på maten, men mer varmebehandlingen av kjøttet. 

Anonymkode: c92e4...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan så og si garantere for at det ikke er noe å bekymre seg for ❤️ Sjansene for den typen bakterie er så liten, og når kjøttet er stekt så lenge bør det være helt trygt. 

 

Dette kommer til å gå fint! Nyt graviditeten og prøv å ikke bekymre deg for småting. Ellers blir det ekstremt slitsomt for deg 🌸❤️

Anonymkode: 4bc20...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tilbereder selvfølgelig kjøttet slik at det ikke er fare for matforgiftning eller listeria, så jeg tror du kan føle deg ganske trygg på at det går bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...