Gå til innhold

Voksne barn og utgifter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har 18-19-20-åringer som bor hjemme, i hvor stor grad forsørger dere dem? Eller om de ikke bor hjemme? Må de som bor hjemme betale for seg? Betaler dere for ting som legetime, medisiner, mobilabonnement, treningssenter osv, eller betaler dere dette? 

Anonymkode: f70ab...012

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Medisiner, legetime, mat, mobil o.l. betaler vi for.

Klær, trening, kino, ferieturer (med venner) o.l. betaler de selv. 

Anonymkode: 3bf0e...237

Skrevet

Sønnen min er lærling, så han tjener jo greit med penger selv.

Han bor gratis, og får mat når han er hjemme. Det jeg forlanger at han gjør mot gratis kost og losji er at han sparer til han skal flytte hjemmefra. Så han makser bsu kontoen så han får skattefradraget der og sparer i tillegg på en vanlig høyrentekonto, hvor mye han sparer på høyrentekontoen kommer an på hva annet som skjer den måneden, men han sparer en del.

Ellers klarer han seg selv, jeg betaler fremdeles forsikringene hans, og det har jeg sagt jeg skal gjøre til han er i full jobb (han skal på skole igjen etter at han har tatt fagbrevet). Alt annet betaler han selv, han har bil som han holder selv, kjøper alt av klær, hygieneartikler osv selv. Han spiser en del sammen med kjæresten sin, enten ved at de kjøper mat ute eller at de kjøper mat som de lager hjemme hos en av dem.

Anonymkode: 5ccfa...cd0

Skrevet

Har ikke bodd hjemme siden 2005, men pappa betaler fortsatt mobilregningen🙈

Men kun fordi at jeg og mamma har/hadde et fellesabonnement.

Anonymkode: 295e9...4db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...