Gå til innhold

Om studielånet blir oppsagt og overført til Statens innkrevings-sentral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man.mulighet for å få det tilbake til Lånekassen igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada.Med en gang du er ajour går det over til vanlig igjen 😃 Men rentene og gebyrene er ganske dyre, jeg var fire måneder bakpå (betaler 2500 kr måneden) og måtte betale 10 000 kroner i fem måneder før jeg var ferdig.

Anonymkode: 75f1d...e5c

Skrevet

Hvis du har flere betalingsutsettelse igjen kan du søke om det i etterkant, og så ordner det seg med en gang. Hvis du har noe som inkrevningssentralen kan ta pant i, og de rekker å gjøre det før du har fått ordnet opp, så beholder de likevel panten helt til lånet er betalt ned, så hvis du eier noe av verdi er det lurt å være kjapp, så du ikke får problemer med å få lån senere. 

Anonymkode: 52ffa...eed

Skrevet

Jeg var psykisk ustabil en periode og kjørte økonomien i grøfta, og fikk oppsigelse på Lånekassen. Fikk berget det tilbake ved å betale inn rundt 10-11000 til innkrevingssentralen, og så kunne jeg fortsette med de månedlige avdragene. 

Anonymkode: 9e0d7...a12

Skrevet

Lånekassen er en av de tøffeste lånegiverne jeg har vært ute for. Ikke har de bedre renter enn i banken og ikke er de hyggelige mot kundene sine. Gebyrene for en for sen betaling er også helt ville (kr 250 i gebyr for 2 dager for sent)(dette er ulovlig for bankene). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...