Gå til innhold

Uff, bare 2268 kr igjen til 1 nov!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle regninger er betalt så er til mat, bensin, klær, underholdning osv. 

Ikke mye å rutte med 😔

Skylder og meg selv 3000 kr på regningskonto. Snart datters bursdag og jul og julegaver. Ser ikke noe bedring heller. Hva gjør jeg? Råd? 

Anonymkode: a7bf1...e68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selge unna utstyr,  klær, møbler som du ikke trenger og kanskje påta deg noe hagearb hos naboer? 

Skrevet

Få ny jobb? Jobbe mer? 

Anonymkode: 38a91...aa7

Skrevet

Selg det som selges kan, kjøp og salg sider på facebook, pant tomflasker, sjek finn.no for småjobber ol. for å få inn raske penger. På sikt, få en ekstrajobb, eventuelt høyere stilling, avslutt unødvendige abonnement ol.

Det er ivertfall det vi har gjort og nå smiler det økonomiske livet til oss. Det har kostet mye tid, energi og vært tøft til tider, men det fungerer.

Anonymkode: ffdab...7e5

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle regninger er betalt så er til mat, bensin, klær, underholdning osv. 

Ikke mye å rutte med 😔

Skylder og meg selv 3000 kr på regningskonto. Snart datters bursdag og jul og julegaver. Ser ikke noe bedring heller. Hva gjør jeg? Råd? 

Ok... Det driter i allefall jeg i... 

Anonymkode: af2d4...7f9

Skrevet

Da har du mer enn meg. Har 286kr.

Anonymkode: 9490e...aa3

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det for et svar og ikke minst holdning?  

Endret av KellyTaylor
Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ga det deg mye å være drittsekk mot hi?

Anonymkode: c0af1...2fb

Skrevet

Bruk pengene på det som er mest nødvendig, som mat og drivstoff. Kutt klær, underholdning o.l.Er bilen helt nødvendig, hvis ikke så selg den. Du har sikkert noe mat i skap og fryser, vær kreativ og spis deg ut.

Sjekk om du kan få billigere telefonabonnement, strøm, forsikring. Hvis du har lån, prøv å få ned rentene, evt refinansiere. Stopp alle streamingtjenester o.l.

Skrevet

Prøv å selg det du kan.. en hundre lapp her og der kan hjelpe mye. Kjøpt all mat på det billigste, har du Coop kort, se om du har klart å spare opp noe der du kan overføre til  kontoen din. Er det noen du kan hjelpe med å få litt penger for det? Noen som kan hjelpe deg med å handle litt mat til deg? Familie? Sosialen? 

Huff føler med deg, og spesielt hvis det er barn involvert i dette 🥺 håper du får dette til, stå på. Hvis du jobber, er det mulig for at du kan få forskudd på ferie penger? Lønn? Håper du ikke har det slikt som dette hver mnd, da må du prøve å få ny jobb eller evt høre om bostøtte og hjelp av nav.

ønsker deg masse lykke til 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du burde virkelig ta å revurdere kommentarene dine her inne. Snakk om å lage kvalm. Du må ikke ha det så godt med deg selv 

Skrevet

Hva er det du har så høye utgifter på?????

er det engangstilfelle eller slik hele tiden?

Anonymkode: a364d...8ec

Skrevet

Kanskje du har noe på Trumf?

Anonymkode: 34349...b62

Skrevet

Men er det så ille da? Det er jo ikke såå lite?

Du har gjerne noe mat i skap og fryser? Vær kreativ og bruk opp ting som har ligget lenge. 

Underholdning trenger dere ikke de neste 18 dagene, sikkert ikke klær heller?

Selg det du kan og let etter tilbud på matvarer. 

Anonymkode: 778a0...b5c

Skrevet

Det går fint, kjøp den billigaste maten, syns det er ein dårleg idé å selge ting du eigentleg treng. Viss det er ein eingongstilfelle, så klarar du deg på dei kronene. Og viss det er slik kvar mnd går du snart tom for ting å selge, då bør du tenke meir som no heile tida. Får du lønn den 1.? 

Anonymkode: 123b3...741

Skrevet

Jeg har 1900 frem til 1.nov, jeg har tømt alt av ekstara penger pga baksmellen på skatten. ikke stressa enda, men kommer det noe utenom nå så sliter jeg. Har lagt ut noe til salgs men det er ikke enkelt å selge brukte ting lenger. Folk vil stort sett ha det så nærme gratis som mulig. 

Hvis dette går skeis, må jeg spørre en venn om jeg kan få låne litt til mat ut mnd. Er det et engangstilfelle for deg også hi? 

Isåfall, prøv å få solgt noe, pant flasker og lag middags og handleliste ut mnd. Eller spør noen om å få låne litt. Det er stort sett halv skatt for de fleste snart så du vil jo ha mulighet til å betale tilbake da. 😊

Anonymkode: 8da6b...ab6

Skrevet

Takker for svarene og tipsene deres 😊

Har brukt en del tips allerede. Har pantet flasker og overført noe fra Trumf og lagt ut noe på Finn. Ikke vært heldig på Finn. Har noen lapper på en spare konto og noe igjen på Trumf så ikke helt krise, men ikke kjekt for det. 

Har egentlig ikke mye hver mnd. Ca 9-10 tusen etter faste regninger er betalt. Da gjenstår mat, klær, bensin og underholdning. 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takker for svarene og tipsene deres 😊

Har brukt en del tips allerede. Har pantet flasker og overført noe fra Trumf og lagt ut noe på Finn. Ikke vært heldig på Finn. Har noen lapper på en spare konto og noe igjen på Trumf så ikke helt krise, men ikke kjekt for det. 

Har egentlig ikke mye hver mnd. Ca 9-10 tusen etter faste regninger er betalt. Da gjenstår mat, klær, bensin og underholdning. 

Hvor mange er dere?

Skrevet

Er en og en ungdom. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er en og en ungdom. 

Men da er jo ikke 9000 - 10 000 til mat, klær, bensin  og underholdning lite i det hele tatt

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da er jo ikke 9000 - 10 000 til mat, klær, bensin  og underholdning lite i det hele tatt

Synes ikke det er mye heller. Pleier å gå rundt, men får ikke lagt vekk noe særlig f.eks og fikk nå uforutsett regn. på 1100 kr. Har og en ungdom jeg prøver å gi 1000 kr i mnd. 

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir du ikke littegranne flau av å si slikt til noen som sliter og ber om støtte/råd?? Jeg blir ihvertfall. 

Anonymkode: 59da3...a42

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har vi på 6 stk. Går fint det altså! 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har vi på 6 stk. Går fint det altså! 

Ja, jeg sier jo at det ikke er lite

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes ikke det er mye heller. Pleier å gå rundt, men får ikke lagt vekk noe særlig f.eks og fikk nå uforutsett regn. på 1100 kr. Har og en ungdom jeg prøver å gi 1000 kr i mnd. 

Ungdommen kan få sin egen jobb. 1 000 kr er jo MYE å få i lommepenger!

Anonymkode: ec4c7...b2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...