Gå til innhold

Usikker på kjæresten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt kjæreste i ca 2,5år, og vi bor fremdeles hver for oss. Vi er seriøse og snakker ofte om fremtiden sammen osv. Vi skulle egentlig flytte sammen i sommer, men det ble ikke noe av da kjæresten ombestemte seg. Nå ønsker han igjen å flytte sammen, og snakker om at vi skal gjøre det i april. Men jeg merker godt at jeg er mye mer interessert i han enn motsatt. Han synes det er nok å overnatte sammen og treffes et par-tre ganger i uken. Jeg får aldri nok av han og vil helst bo sammen nå. Må da være dumt av meg å tro vi skal flytte sammen nesteår når jeg nå merker at han ønsker halvparten av tiden alene uten meg? Jeg er stresset for å bli skuffet.. hvis han nå ikke ønsker å tilbringe hver dag med meg, så gjør han vel ikke det seinere heller? 😕

Anonymkode: a264b...cc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jo blitt mer og mer vanlig med særboende kjærester, særlig om man har barn hver for seg. Jeg personlig kjenner flere som velger å bo hver for seg så lenge de har hjemmeboende barn, ene paret jeg kjenner bor i hver sin del av en tomannsbolig fordi hun har fire barn og han to fra tidligere forhold. 

Jeg skjønner kjæresten din godt og ville selv aldri flyttet sammen med noen mens jeg har hjemmeboende barn.

Det er jo ikke dermed sagt han ikke elsker deg...

Anonymkode: 1321a...a64

Skrevet

Er han mannen for deg om dere har så forskjellige behov for å være sammen?

Min tanke ville vært at en mann som ombestemmer seg mtp. å flytte sammen, og så ombestemmer seg igjen, men setter en tid så langt frem i tid, det er en mann jeg ikke ville vært sikker på hadde samme ønsker for forholdet som jeg.

Anonymkode: be5a6...c82

Skrevet

Han får jevnlig sex og ingen forpliktelser ut over det slik det er nå. Han setter en dato langt fram i tid slik at dagens ordning fortsetter en stund til. Når april kommer forskyves nok fristen igjen, og slik fortsetter det til du får nok...

Anonymkode: 4e977...11c

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han får jevnlig sex og ingen forpliktelser ut over det slik det er nå. Han setter en dato langt fram i tid slik at dagens ordning fortsetter en stund til. Når april kommer forskyves nok fristen igjen, og slik fortsetter det til du får nok...

Anonymkode: 4e977...11c

Dette.

Er du helt sikker på at dere passer sammen? Dere har helt forskjellige behov for hvor mye tid dere vil ha med hverandre. Dere har helt ulike ønsker angående samboerskap.

Har du snakket med ham om dette? Har du fortalt ham hva du ønsker, og hva det gjør med deg når han utsetter, ombestemmer seg og vingler slik?

Hvis ja, hva sa han til det?

Hvis nei: Hvorfor kan du ikke ta opp med kjæresten din det som er vanskelig i forholdet? Er det et godt forhold når dere ikke kan snakke åpent ut om ting som skaper problemer i forholdet?

Jeg er en åpen og direkte type. Jeg sier fra om ting, jeg forteller hva jeg trenger. Min mann tåler det. Han er også min beste venn. Jeg kunne ikke ha vært sammen med en fyr som ikke åpent og rett fram kunne fortelle meg hva han ønsket seg av forholdet og hva han så for seg i framtiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...