Gå til innhold

Angst for å bli gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg endelig møtt en mann, etter mange år som singel, men det er enda veldig nytt. Problemet er at jeg er så veldig redd for å bli gravid. Jeg ble gravid med mitt første (eneste) barn veldig tidlig i forholdet. Og det fungerte jo ikke. Jeg vil at han skal ville bli sammen  meg for den jeg er, ikke fordi jeg blir gravid og dermed bare må være med meg, slik det bli sist. Jeg går på prevensjon da..

vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, ville bare få det ut. 

Anonymkode: 2c103...927

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg glemte en ting. Dette er noe jeg tenker mye på iløpet av en dag. Jeg venter mensen om 3-4 dager. Og kjenner veldig på symptomer og er sikker på at jeg er gravid. Uff...

Skrevet

Tror av og til at angsten bare setter seg. Jeg har fire barn som begynner å bli store og har ofte mareritt om at jeg er gravid. Våkner svett og kvalm og full av angst. Jeg har hormonspiral, som har virket i 9 år nå (byttet en gang), men likevel får jeg panikk dersom mensen er litt forsinket. Eller om jeg bare så vidt blør. Poenget mitt er bare at du er ikke alene om å kjenne på denne angsten, selv om situasjonene våre er ulike.

Anonymkode: 918b4...9ea

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror av og til at angsten bare setter seg. Jeg har fire barn som begynner å bli store og har ofte mareritt om at jeg er gravid. Våkner svett og kvalm og full av angst. Jeg har hormonspiral, som har virket i 9 år nå (byttet en gang), men likevel får jeg panikk dersom mensen er litt forsinket. Eller om jeg bare så vidt blør. Poenget mitt er bare at du er ikke alene om å kjenne på denne angsten, selv om situasjonene våre er ulike.

Tusen takk for svaret ditt. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svaret ditt. 

Jeg kan legge til at jeg også ofte har vært sikker på at nå, nå har jeg blitt gravid. Hatt ømme bryster, stikninger,  kvalme osv, men jeg er jo aldri gravid. Heldigvis. 

Skrevet

Om det roer angsten kan du jo bruke dobbel prevansjon for sikkerhets skyld. Ingen prevansjon er 100% sikker, men om du bruker dobbel skal det mye til at begge typer svikter samtidig altså.

Så om du bruker p-piller eller spiral bruker dere kondom i tillegg, så er dere sikre på at det ikke blir barn.

Anonymkode: d89a0...fd6

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om det roer angsten kan du jo bruke dobbel prevansjon for sikkerhets skyld. Ingen prevansjon er 100% sikker, men om du bruker dobbel skal det mye til at begge typer svikter samtidig altså.

Så om du bruker p-piller eller spiral bruker dere kondom i tillegg, så er dere sikre på at det ikke blir barn.

Anonymkode: d89a0...fd6

Samme tenkte jeg. Få ham til å bruke kondom, Hi, og du kan godt fortelle ham årsaken også.

Anonymkode: 8b353...bf5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...