Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #1 Skrevet 11. oktober 2019 Jeg er ikke fysisk sliten, men er så sliten av alle valg som jeg må ta for tiden. Jeg befinner meg for tiden i 2-3 oppussings prosjekt i tillegg til jobb og alt det vanlige. Jeg vet dette er kortvarig men allikevel så kjenner jeg at det begynner å ta på. Hjemme ser det ut som vi er ekstreme samlere siden alt fra balkong og kjøkken står på stua. Valgene som skal taes er f.eks. farge på hus, farge på rom, hvilken benkeplate, hvilken vask, hvilket gulv, lamper, vindu osv. I tillegg så tenker jeg jo også på hva vil sluttregningen bli, mulig jeg mangler 70000 ut i fra mine beregninger og hvordan fikser jeg så det på kort tid i januar. Alt lar seg ordne men det hadde vært så fint å slippe å fikse alt selv hele tiden. Jeg vet også at innen desember så er det meste på plass. Puh! Sorry, men måtte bare klage litt. Anonymkode: dcbe0...e70
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #2 Skrevet 11. oktober 2019 Synes ikke synd på deg. Man må for det første ha kontroll på økonmi førboppusdibg. I tillegg er det unødvendig å starte på mange prosjekt samtidig. Anonymkode: f2443...1c4
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #3 Skrevet 11. oktober 2019 Ikke hør på frøken surpomp over. Jeg forstår hva du mener! Noen ganger blir det bare litt mye. Hold ut, det er heldigvis en ende i sikte! Angående pengene, kan du øke rammelånet på boligen? Det gjorde vi da vi pusset opp. Trengte 700 000 kr ... Anonymkode: 2fc92...66d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #4 Skrevet 11. oktober 2019 Jaja, det var da også noe å bli sliten av... Anonymkode: 0e928...fa1
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #5 Skrevet 11. oktober 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke hør på frøken surpomp over. Jeg forstår hva du mener! Noen ganger blir det bare litt mye. Hold ut, det er heldigvis en ende i sikte! Angående pengene, kan du øke rammelånet på boligen? Det gjorde vi da vi pusset opp. Trengte 700 000 kr ... Anonymkode: 2fc92...66d Takk for støtte 🙂 Jeg vet at pengene nok vil ordne seg så jeg er ikke så bekymret for det, men det hadde vært greit å vite hva et eventuelt minus vil bli. Anonymkode: dcbe0...e70
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #6 Skrevet 11. oktober 2019 I know the feeling.. veldig slitsomt å ta alle valg.. 😅 Har derfor utsatt mitt neste oppussingsprosjekt, da jeg ikke har overskudd.. prøv å gi litt mere f...bare ta noen enkle valg, så får du heller gjøre det om om noen år. Lykke t! 😅 Anonymkode: b7874...4c2
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #7 Skrevet 11. oktober 2019 Ilandsproblem fra A til Å... Anonymkode: a6916...780
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #8 Skrevet 11. oktober 2019 Kanskje viktig å minne deg selv på at dette er noe du har valgt å gjøre selv, og at du har valgt å gjøre det nå og på en begrenset tid? Selv om du visste at det ville bli slitsomt så valgte du det selv. Du vet det er tidsbegrenset. Du har et luksusproblem. Du har økonomi til å pusse opp flere steder på en gang. Du har økonomi som gjør at 70 000 kroner ikke utgjør så stor forskjell for deg i livet. 70 000 er mer enn jeg har til å leve for på et år (unntatt husleie og strøm, leier billig), bare for å sette ting i litt perspektiv for deg. Du er blant de priveligerte! Anonymkode: 959b0...d95
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #9 Skrevet 11. oktober 2019 Oij. Ja, du trenger kanskje litt perspektiv på ting... samtidig er det vel de som egentlig ikke har så mye å klage over som gjør nettopp det. Anonymkode: 24894...e37
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #10 Skrevet 11. oktober 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke fysisk sliten, men er så sliten av alle valg som jeg må ta for tiden. Jeg befinner meg for tiden i 2-3 oppussings prosjekt i tillegg til jobb og alt det vanlige. Jeg vet dette er kortvarig men allikevel så kjenner jeg at det begynner å ta på. Hjemme ser det ut som vi er ekstreme samlere siden alt fra balkong og kjøkken står på stua. Valgene som skal taes er f.eks. farge på hus, farge på rom, hvilken benkeplate, hvilken vask, hvilket gulv, lamper, vindu osv. I tillegg så tenker jeg jo også på hva vil sluttregningen bli, mulig jeg mangler 70000 ut i fra mine beregninger og hvordan fikser jeg så det på kort tid i januar. Alt lar seg ordne men det hadde vært så fint å slippe å fikse alt selv hele tiden. Jeg vet også at innen desember så er det meste på plass. Puh! Sorry, men måtte bare klage litt. Anonymkode: dcbe0...e70 Du har ingenting å klage over. Skjerp deg! Anonymkode: c8bd5...32c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #11 Skrevet 11. oktober 2019 Okay, så man har ikke lov til å være sliten om man har klart seg greit her i livet? Jeg har jobbet hardt for å kunne ha 2 eiendommer uten hjelp fra familie eller noen andre. Min far er narsesistik alkoholisert mann i utlandet et sted, moren min døde når jeg var veldig ung. Jeg har ikke noe mann å lene meg på heller. Det var aldri planen å pusse opp begge steder samtidig, men p.g.a. tilfeldigheter så ble det slik. Men greit, hva er maks inntekt for å få lov til å være sliten? Anonymkode: dcbe0...e70
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #12 Skrevet 11. oktober 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Okay, så man har ikke lov til å være sliten om man har klart seg greit her i livet? Jeg har jobbet hardt for å kunne ha 2 eiendommer uten hjelp fra familie eller noen andre. Min far er narsesistik alkoholisert mann i utlandet et sted, moren min døde når jeg var veldig ung. Jeg har ikke noe mann å lene meg på heller. Det var aldri planen å pusse opp begge steder samtidig, men p.g.a. tilfeldigheter så ble det slik. Men greit, hva er maks inntekt for å få lov til å være sliten? Anonymkode: dcbe0...e70 Å være sliten er lov, men i hovedinnlegget bare sutrer du, uten å være konstruktiv, uten å be om råd, kun sutring. Det må det være lov å påpeke. Er det så slitsomt så kvitt deg med en eiendom, å ha to alene er et luksusproblem når det blir for mye for deg. Anonymkode: 959b0...d95
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #13 Skrevet 11. oktober 2019 Jeg skjønner deg godt. Det er slitsomt med oppussing. Slitsomt å bo i rot, slitsomt å ta masse valg og slitsomt om man bekymrer seg for budsjettet. Utblåsning på anonymforum må være lov. Anonymkode: 3b94b...fad
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #14 Skrevet 11. oktober 2019 Herregud for noen surmaga svar på en fredag, da!? Jeg er syk, de sliter med å finne ut hva det er, men nå peker de i retning ms og en bindevevssykdom. Jeg er sliten, men har da full forståelse for at man kan bli sliten når man er frisk også. Oppussing er gøy, men vanvittig slitsomt, spesielt når det ble to steder. Tips til valg av diverse, hi; innimellom trenger man input fra venner og familie. Ser mange på Facebook av venner og bekjente legger ut f.eks to-tre lamper de har lyst på og ber om hjelp til valg. De får mye respons, så om du ikke har noen i nær familie/vennekrets som kan hjelpe kan det kanskje være en idé? Syns også du skal unne deg en massasje og ansiktspleie på en hudpleiesalong om du har råd til det, innimellom trenger man bare litt kroppskontakt når kroppen og hodet er stressa! Det hadde iallfall jeg gjort om jeg hadde økonomien til det Anonymkode: 11875...922
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #15 Skrevet 11. oktober 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner deg godt. Det er slitsomt med oppussing. Slitsomt å bo i rot, slitsomt å ta masse valg og slitsomt om man bekymrer seg for budsjettet. Utblåsning på anonymforum må være lov. Anonymkode: 3b94b...fad Tusen takk 😊 Anonymkode: dcbe0...e70
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #16 Skrevet 11. oktober 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud for noen surmaga svar på en fredag, da!? Jeg er syk, de sliter med å finne ut hva det er, men nå peker de i retning ms og en bindevevssykdom. Jeg er sliten, men har da full forståelse for at man kan bli sliten når man er frisk også. Oppussing er gøy, men vanvittig slitsomt, spesielt når det ble to steder. Tips til valg av diverse, hi; innimellom trenger man input fra venner og familie. Ser mange på Facebook av venner og bekjente legger ut f.eks to-tre lamper de har lyst på og ber om hjelp til valg. De får mye respons, så om du ikke har noen i nær familie/vennekrets som kan hjelpe kan det kanskje være en idé? Syns også du skal unne deg en massasje og ansiktspleie på en hudpleiesalong om du har råd til det, innimellom trenger man bare litt kroppskontakt når kroppen og hodet er stressa! Det hadde iallfall jeg gjort om jeg hadde økonomien til det Anonymkode: 11875...922 Takker, massasje hadde vært en god ide ja, takk for tipset. Anonymkode: dcbe0...e70
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #17 Skrevet 11. oktober 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud for noen surmaga svar på en fredag, da!? Jeg er syk, de sliter med å finne ut hva det er, men nå peker de i retning ms og en bindevevssykdom. Jeg er sliten, men har da full forståelse for at man kan bli sliten når man er frisk også. Oppussing er gøy, men vanvittig slitsomt, spesielt når det ble to steder. Tips til valg av diverse, hi; innimellom trenger man input fra venner og familie. Ser mange på Facebook av venner og bekjente legger ut f.eks to-tre lamper de har lyst på og ber om hjelp til valg. De får mye respons, så om du ikke har noen i nær familie/vennekrets som kan hjelpe kan det kanskje være en idé? Syns også du skal unne deg en massasje og ansiktspleie på en hudpleiesalong om du har råd til det, innimellom trenger man bare litt kroppskontakt når kroppen og hodet er stressa! Det hadde iallfall jeg gjort om jeg hadde økonomien til det Anonymkode: 11875...922 Håper også at de finner ut hva som plager deg.... Slitsomt å gå i uvisshet. Anonymkode: dcbe0...e70
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #18 Skrevet 11. oktober 2019 Ta deg sammen. Gjør et valg. Stå for det. Og kom deg videre. Anonymkode: 37e5f...2d4
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #19 Skrevet 11. oktober 2019 Det er lov å være sliten, uansett grunn! Og det er tøft å være alene om alt. Har ikke noe annet råd å komme med enn at du får tenke på at om noen mnd er ting mer på stell, og du kan senke skuldrene og slappe av❤ Anonymkode: 96156...b0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå