Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #1 Skrevet 11. oktober 2019 Jeg har en datter på 10 år og blir helt oppgitt over jenteklær! Nesten alle buksene som finnes er åletrange, de fleste merket slimfit, og ikke det minste behagelige. Mange er altfor trange også, så hun får dem rett og slett ikke på seg. Hun er litt liten for alderen, 136 cm og omtrent 28-29 kg, då hun er jo ikke akkurat feit heller, helt normalt slank, likevel er ofte str 140 for trang. Er det flere som reagerer? De siste gangene har vi kjøpt fra gutteavdelingen der de har myke og baggy jeans. I tillegg er det et hav av forskjell på t-skjorter, en fra gutteavdelingen er 20 cm lenger og mye løsere enn en tilsvarende fra jenteavdeligen. Det er jo ikke greit! Anonymkode: 8a0e6...c36
gale damen Skrevet 11. oktober 2019 #2 Skrevet 11. oktober 2019 Til og med til småbarn er den forskjellen der. Jeg begynte å sy selv da toåringen min skulle ha bukser, og Cubus bød meg slim-fit med lav skjæring over hoftene. T-skjorter til barn på fire år er kortere og trangere for jenter enn for gutter. Bukser er trangere, i mindre behagelige materialer, og liver sitter lavere. Det hele er sjukt, og det eneste du som forbruker kan gjøre er å la være å kjøpe dritten.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #3 Skrevet 11. oktober 2019 Altså, jeg er sjeleglad for at det finnes slimfitbukser til barn. Har ei jente på 8 år som er 140 cm, men slank. Slimfitbukser er de eneste buksene som sitter normalt på henne. De andre blir bare pløsete og hun liker de ikke. Anonymkode: c6233...8ce
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #4 Skrevet 11. oktober 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Altså, jeg er sjeleglad for at det finnes slimfitbukser til barn. Har ei jente på 8 år som er 140 cm, men slank. Slimfitbukser er de eneste buksene som sitter normalt på henne. De andre blir bare pløsete og hun liker de ikke. Anonymkode: c6233...8ce Joda, det er greit at det finnes, men det er jo bare åletrange bukser til jenter. Hva med litt variasjon? HI Anonymkode: 8a0e6...c36
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #5 Skrevet 11. oktober 2019 Jeg har ei datter som har lagt himla fort på seg i en vokseperiode og hun passer ikke størrelsene hun burde passet i det hele tatt. For alt er trangt eller kort og alt det dritet med genser til midjen tull.. Blir så utrolig oppgitt! Burde heller sy eget tøy til henne. Anonymkode: 2b14c...050
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #6 Skrevet 11. oktober 2019 Jeg husker jeg så en artikkel med bilder fra England, der gutteshortsene gikk til knærne, mens jenteshortsene var så små hotpants at jentene ikke kunne sitte med beina i kors uten at trusa syntes. Det er helt sykt. Har du prøvd PoP? De har mye tøy som er kjønnsnøytralt, og vi har vært veldig fornøyd med kvaliteten. Anonymkode: 33465...65f
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #7 Skrevet 11. oktober 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ei datter som har lagt himla fort på seg i en vokseperiode og hun passer ikke størrelsene hun burde passet i det hele tatt. For alt er trangt eller kort og alt det dritet med genser til midjen tull.. Blir så utrolig oppgitt! Burde heller sy eget tøy til henne. Anonymkode: 2b14c...050 Hun passet ikke størrelsen hun burde? Altså; er klærne for små, for trange, for korte etc så må du gå opp i størrelse! Anonymkode: 1a1b9...db4
Kamomille Skrevet 11. oktober 2019 #8 Skrevet 11. oktober 2019 Jeg kan jo si det samme om gutteklærne da.... skulle ønske de hadde slimfit der! Her måtte jeg handle i jente avdelingen fram til gutten var sikkert 10 år hvis han skulle ha andre bukser enn joggebukser. Fordi alt var «baggy»
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #9 Skrevet 11. oktober 2019 Ja, håplaust for jenter det der, og for min lange slanke gut er der altfor mykje baggy bukser, viss han skal ha dei lange nok i beina må han snurpe buksa ihop rundt livet så den ser ut som ei rosin. Anonymkode: 10100...752
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #10 Skrevet 11. oktober 2019 Hmm, jeg har to jenter som nå er 10 og 12 år gamle og de har da alltid funnet gode og behagelige buker i stretch. Eldste har flere slengbukser og dongeribukser som har normal vidde, både fra KappAhl, NameIt og HM. Yngste er tynn som en flis så bukser som er slim fit blir vanlige dongeribukser til henne, men myke og gode med masse stretch så hvor finner dere disse ubehagelige buksene? Anonymkode: b64e4...07c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #11 Skrevet 11. oktober 2019 Jeg har en jente som har helt normal kroppsfasong, og en som ser ut som en kvist. Har ingen problemer med å finne bukser til noen av dem. Hun som har vanlig fasong foretrekker joggebukser, helst fra gutteavdelingen siden jentebukser av en eller annen grunn mangler lommer. Men hun har også jeans og tights i forskjellige varianter. Beinrangelet kan ikke ha annet enn slim fit jeans, passer best i noen fra hm som heter super skinny. Og så bruker hun joggebukser, men de ligger i rynker under snøringen. Tights er bare å glemme. Anonymkode: ba1bd...c3a
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #12 Skrevet 12. oktober 2019 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun passet ikke størrelsen hun burde? Altså; er klærne for små, for trange, for korte etc så må du gå opp i størrelse! Anonymkode: 1a1b9...db4 Altså en 7-8 åring bør bruke en vei mellom 122-140 kanskje.. Mens min bruker 158/164.. Var det jeg mente.. Anonymkode: 2b14c...050
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #13 Skrevet 12. oktober 2019 Utvalget i fasonger til barn er begrenset. Ekstremt motepreget og tar ikke høyde for at barn - som voksne - kommer i alle mulige varianter. Det kan være vanskelig å finne klær som passer. Selv har jeg en jente med lang rygg og banner over alle de korte topper/gensre/t-skjorter. Ville være greit om kolleksjonene inneholdt litt forskjellige modeller og ikke bare 17 varianter av samme mønster. Men det er vel rett og slett billigere og mere tidsbesparende for produsentene. Anonymkode: 73a87...623
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #14 Skrevet 12. oktober 2019 Jeg har bare gutter, men om det er sant at jenteklærne er trange og upraktiske, så er det veldig dumt og unødvendig. Min eldste er 11 og lang og tynn. Vi bruker slim fit til han (det finnes altså, skjønner ikke hvor dere handler som ikke finner det). De buksene sitter som normalt på ham. Anonymkode: 5d4cc...87f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #15 Skrevet 12. oktober 2019 Min datter er veldig tynn, slimfit blir løs på henne, fordi hun er høy. Syntes det er vanskelig å finne bukser til henne. Anonymkode: 49981...493
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #16 Skrevet 12. oktober 2019 Jeg har funnet girlfriend gaby buksene på Cubus. Datteren min elsker de. Og nekter å gå med annet. Anonymkode: b03de...79b
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #17 Skrevet 12. oktober 2019 KappAhl og Lindex har mye fint til både jenter og gutter. Anonymkode: ba01a...44f
Nyttårs barn Skrevet 12. oktober 2019 #18 Skrevet 12. oktober 2019 (endret) Er vel som med oss voksne at noen merker og modeller passer de ulike kroppene bedre enn andre. Polarn og Pyret har endel unisex klær med romslig passform Endret 12. oktober 2019 av Nyttårs barn
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2019 #19 Skrevet 12. oktober 2019 Her er også jente størrelsene håpløste tiø 11 åringen. Når det endelig passer i midjen, er de 10cm for kort og de som passer på lengden er som en sekk. Xs-s i dame klær ble løsningen. Anonymkode: c90b0...531
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå