Gå til innhold

Skal/skal ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal eller ikke. 

Saken er at jeg har en godt bekjent. Har kjent han hele livet, vi er gode venner, men ikke nære. Han er som et litt perifert familiemedlem, uten å være i slekt. Praten går alltid lett, de én-to gangene i året vi møtes.

Han bor nå ca 2 timer unna, men har en jobb som bringer han bort i perioder og kan få ordre om å flytte. Både innenlands og utenlands. I sommer møttes vi på ferie, da vi begge var på hjemplassen hans.  Jeg kjente jeg så han i et litt nytt lys. Jeg kjenner jeg er interessert i å lære han bedre å kjenne. Jeg følte det var en liten ekstra kontakt, men mulig det bare var meg. Da vi skulle ta farvel, sa jeg at det hadde vært hyggelig om jeg får til å ta en tur neste sommer...uten barn (han har ikke barn). Han smilte og sa det hadde vært veldig hyggelig. 

Nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal tørre å si noe til han. Enten har han det på samme måte ellers driter jeg meg litt ut. 

Noen tanker? 

Anonymkode: 3a6b5...c87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere hatt kontakt etter sommerferien? 

Anonymkode: ab60c...7f5

Skrevet

Fasade er viktigere enn kjærlighet. Det er viktig at du ikke sier noe til han, før han har sagt noe til deg. Hva vil han tenke ellers? Det ville jo være en ripe i fasaden din om å være feilfri, hvis du har følelser for han som ikke er gjensidige. Nei og nei, det ville jo ikke vært til å leve med!

Ellers kanskje det hadde vært det? Kanskje det verste som kan skje er at det er samme status som nå, at du ikke har noen kjærlighet (altså, bortsett fra barn og foreldre og venner og alt det der)? Kanskje fasade ikke er så viktig, men å ta sjansen er det? For hva har du å tape og hva kan du vinne?

Anonymkode: e7cb7...46e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har dere hatt kontakt etter sommerferien? 

Anonymkode: ab60c...7f5

Vi møttes igjen i høstferien. Var like hyggelig da. Ellers har vi svært lite kontakt utenom. Vi har aldri hatt masse kontakt, men kjemien er der med én gang vi treffes. Pga jobben hans har det vært vanskelig å ha jevn kontakt, da han i flere lange perioder har vært på oppdrag i utlandet som er taushetsbelagt. 

Nå er han, så vidt jeg vet, mest sannsynlig ferdig med de «verste» utenlandsoppdragene.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fasade er viktigere enn kjærlighet. Det er viktig at du ikke sier noe til han, før han har sagt noe til deg. Hva vil han tenke ellers? Det ville jo være en ripe i fasaden din om å være feilfri, hvis du har følelser for han som ikke er gjensidige. Nei og nei, det ville jo ikke vært til å leve med!

Ellers kanskje det hadde vært det? Kanskje det verste som kan skje er at det er samme status som nå, at du ikke har noen kjærlighet (altså, bortsett fra barn og foreldre og venner og alt det der)? Kanskje fasade ikke er så viktig, men å ta sjansen er det? For hva har du å tape og hva kan du vinne?

Tenker absolutt ikke fasade, men det må vel være lov å være bittelitt usikker. Ønsker ikke klein stemning mellom oss. 

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker absolutt ikke fasade, men det må vel være lov å være bittelitt usikker. Ønsker ikke klein stemning mellom oss. 

Beklager om jeg kommer litt sterkt på. Det er ikke meningen å virke så voldsom altså. Jeg bare tenker at, det er jo bedre å forsøke og miste enn å ikke forsøke og angre. Du har mer å vinne på å forsøke enn på å ikke forsøke.

Jeg skjønner godt hva du mener med klein stemning. Men er det ikke bedre å prøve og så ta det der fra, enn å ikke prøve og aldri få vite?

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager om jeg kommer litt sterkt på. Det er ikke meningen å virke så voldsom altså. Jeg bare tenker at, det er jo bedre å forsøke og miste enn å ikke forsøke og angre. Du har mer å vinne på å forsøke enn på å ikke forsøke.

Jeg skjønner godt hva du mener med klein stemning. Men er det ikke bedre å prøve og så ta det der fra, enn å ikke prøve og aldri få vite?

Så absolutt 😊 må bare finne motet 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...