Anervirkeligikke Skrevet 10. oktober 2019 #1 Skrevet 10. oktober 2019 Jeg er gravid. Jeg tror jeg er 9 uker på vei. Har hatt pcos så min menstruasjon har vært veldig ustabil. Men i følge min siste mens så skal jeg være 9 uker idag. Jeg fant dette ut forrige uke. Jeg har ennå ikke kontaktet verken lege eller helsesøster. Jeg har nærmest vært sengeliggende med ekstrem kvalme og usikkerhet rundt hele graviditeten. Jeg har ordnet time til meg og samboer på amathea imorgen for å ha noen å snakke med. Min samboer er også usikker på hva vi skal gjøre og synes det er vondt å se meg slik. For et år siden okt 2018 tok jeg er gastric sleeve operasjon. Og er også litt redd for om dette kan har innvirkning på hvordan dette kommer til å gå om jeg velger å fortsette... Jeg føler meg helt slapp hele tiden, konstant kvalm utenom når jeg sover, jeg får i meg mat og noe drikke. Men blir veldig fort ekstremt kvalm når jeg drikker.. Bedre når jeg spiser. Men fort kvalm rett etter jeg har spist.. Jeg har barn fra før men kan ikke huske at jeg var så ødelagt og så kvalm da.. Etter en ulykke i 2013 har jeg i tillegg gått på sterke smertestillende tabletter siden den gang. Og kroppen min er naturligvis avhengig av disse. Når jeg fant ut av jeg var gravid så tenkte jeg at jeg måtte kutte ned kraftig. Og fikk sterke og fæle abstinenser samt sterke smerter. Så det virker så umulig å skulle gjennomføre svangerskapet. Jeg vil jo ikke føde et barn som er avhengig av smertestillende slik som meg.. Jeg har som sagt ikke snakket med noen ennå... Er kun et fåtall mennesker som vet... Jeg har også gått til psykolog siden 2013 og er i behandling ennå der av diverse grunner. Men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. I tillegg står jeg utenfor arbeidslivet etter ulykken. Og var egentlig på vei til å begynne smått under utredning nå snart for å finne ut om jeg er klar til arbeidslivet... Er det noen som har noen gode råd eller sånt til hva jeg bør gjøre? Det skal sies at til uken har jeg min faste månedlige time hos fastlegen min, jeg har vurdert å ringe legekontoret. Men jeg vet at det er umulig å få en hastetime hos henne. Og jeg vil ikke snakke med noen andre på legesenteret enn henne. Vi har et nært og godt forhold. Noen som har erfaring med slankeoperasjon og hva man har "krav" på i etterkant når det gjelder graviditet? Ekstra ul? Ekstra sjekk? Jeg føler meg så tom. Langt nede psykisk. Utslitt og kvalm hele tiden 😩
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2019 #2 Skrevet 10. oktober 2019 Alle legekontor plikter å tilby Ø-hjelpstimer, hver eneste dag. Du må ringe når legekontoret åpner, f.eks. kl. 8.00, og presisere at du SKAL ha en Ø-hjelpstime. Din fastlege har flere slike i kalenderen sin, hver dag hun er på kontoret. Du trenger å snakke med henne asap, spesielt angående de smertestillende medisinene. For de kan stort sett aldri kombineres med svangerskap. Amathea vil ikke kunne gi medisinskfaglige råd rundt dette. Klem til deg! Anonymkode: 10033...63a
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2019 #3 Skrevet 10. oktober 2019 Jeg er slankeoperert og ble gravid ganske raskt etter. Ingen fare. Ble fulgt godt opp. Jeg har blitt gravid 4 ganger til etter dette. Heller ingen problem. Anonymkode: 2301e...8fd
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2019 #4 Skrevet 10. oktober 2019 Jeg har også blitt slankeoperert og hatt to svangerskap etterpå😊 Det har gått veldig fint, men jeg hadde tettere oppfølging enn normalt og mer av lege enn jordmor. Hadde ultralyd hver måned og hver 14. dag på slutten. Dette for å sikre at barnet fikk nok næring siden jeg sleit med å få inn nok næring selv. Måtte til med intravenøst næring og intravenøs jern et par runder, men de sjekket hele tiden om barna fikk det de trengte😊 Hadde kontaktet lege i morgen så du kommer igang med kontroller for oppfølging er viktig. Anonymkode: b328e...e44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå