Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2019 #1 Skrevet 10. oktober 2019 Har egentlig ikke råd til å gå til tannlege, men må jeg så må jeg. Vil aller helst slippe. Har oppdaget en hevelse under tungen. Den er godt synlig og går fra andre fortann på venstre side og mot tungebåndet. Den er vond og tannen er vond ved berøring. Det er ikke sykt vondt, så jeg trenger ikke smertestillende. Reagerer ikke på kaldt eller varmt heller. Men det er vondt med mat i munnen, så jeg får ikke spist noe særlig. Har kun hatt hull to ganger, men det var i visdomstennene oppe og de ble trukket. Kom ganske plutselig tirsdag kveld. Tenkt å vente og skylle med saltvann og se om det blir bedre. Når bør jeg oppsøke tannlege? Bør jeg vente noen dager og se om det roer seg? Anonymkode: a9b83...87f
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #2 Skrevet 11. oktober 2019 Tror jeg ville gått til lege med det der jeg! Så heller få en henvisning, for det kan jo være munnulerelatert. hilsen ikke tannlege eller lege Anonymkode: c72a7...4de
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2019 #3 Skrevet 11. oktober 2019 Jeg synes du skal ringe i dag og bestille time. Forklar på telefonen, så vil tannhelsesekretæren vurdere. Slik du beskriver det kan det være en betennelse fra rotspissen (siden du sier det er vondt i tannen), men det kan også en tett spyttkjertelutløper eller annen betennelse i munngulvet (som gir ømhet rundt støttevevet til tannen slik at det blir vondt når du trykker på den). Fortennene nede er ikke de man oftest får hull i, men har du hatt skader mot tannen? Har du, eller har du tidligere hatt hull der? Er den rotfyll? Og tannleger reparerer ikke bare tenner altså. Oral patologi er en stor del av jobben. Anonymkode: 638b5...485
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå