Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2019 #1 Skrevet 10. oktober 2019 Jeg har en 100% kontorstilling med fastlønn på 40000kr i mnd. I julen kommer kontoret til å være stengt mye av tiden. Får jeg da likevel betalt samme lønn, eller trekkes disse dagene fra lønnen da? 🤨 Anonymkode: 8f0f2...d23
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. oktober 2019 #2 Skrevet 10. oktober 2019 Det er det bare arbeidsgiver som kan gi deg et sikkert svar på. Du har ikke noe krav på lønn etter loven dersom du ikke er på jobb på vanlige svarte dager.
peggy08 Skrevet 10. oktober 2019 #3 Skrevet 10. oktober 2019 Du har krav på vanlig lønn på helligdagene dvs julaften etter kl 12, første juledag og andre juledag. Ofte må man avspasere hverdagene. I år blir vel det lillejulaften og 3 juledag.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2019 #4 Skrevet 10. oktober 2019 Du har bare krav på lønn de røde dagene. Hvordan dere gjør med de sorte dagene som er stengt er opp til hver enkelt arbeidsgiver. Mannen min jobber de inn, altså har de bare 20 min matpause og fri med lønn alle inneklemte dager. Dvs jula, påsken og inneklemte dager ellers på kalenderen. Hvordan dere gjør det må du nesten spørre sjefen din om. Anonymkode: a0fff...ec8
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2019 #5 Skrevet 10. oktober 2019 Får lønn for røddagene. De andre må jo bruke ferie på Anonymkode: 8d3c4...7b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå