Gå til innhold

Noen som har bygd hus her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har 8 millioner til rådighet, dette skal dekke tomt, utførelse av den og hus. Får vi et fint hus for den summen?

Anonymkode: 01b9e...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet, ja. Men alt kommer jo an på faktorer som hva tomten koster, hvor mye grunnarbeid som må utføres, hvor stort hus dere vil ha osv. Dersom du ser for deg 400 kvm på en tomt til 3 mill som er skrå og har mye fjell eller torv, så har du ikke nok penger. Dersom du ser for deg et hus på 200 kvm på en tomt til 1,5 mill som er flat og med lite å gjøre, så får du et supert hus.

Anonymkode: 14ef3...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tomten er flat og kommer på ca 1.250. 

Håper på et større hus enn 200 kvm..

Anonymkode: 01b9e...f52

Det tror jeg skal gå bra. Du må selvfølgelig undersøke litt rundt tomten og massene der. Det koster mye mer dersom du må ha full masseutskifting enn bare å grave av litt og gruse. I tillegg er det veldig lurt å tenke godt igjennom hvilke løsninger dere ønsker og om dere vil ha nøkkelferdig hus eller administrere en del selv. Det første er mye mindre jobb, men dyrere, det andre billigere, men et he*** arbeid. Når dere har funnet drømmehuset og fått diverse tilbud (alltid få fastpris!) er det lurt å tenke at budsjettet sprekker med 1-2 millioner. Med andre ord, totalsummen dere får fra alle tilbud og tomt, bør ikke overstige 6-6,5 mill, så har dere litt å gå på. Jeg har bygget hus to ganger, og tro meg, budsjettet ryker uansett hvor mye du planlegger. 

Anonymkode: 14ef3...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tomten er flat og kommer på ca 1.250. 

Håper på et større hus enn 200 kvm..

Anonymkode: 01b9e...f52

Hva skal du med et hus på over 200 kvadratmeter, egentlig? 

Anonymkode: 595bb...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva skal du med et hus på over 200 kvadratmeter, egentlig? 

Anonymkode: 595bb...85d

Vi har hus på 400 kvm. Det er godt med god plass og ulike bruksrom. Vi har fire barn, tre av dem er tenåringer. Så har vi treningsrom, kinorom, loftsstue, tre bad, svært kjøkken, kontor og bibliotek/leserom. Hele huset blir brukt, og jeg elsker det!

Anonymkode: 14ef3...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer dere sikkert. Vi får nøkkelferdig for 9.millioner, så tilkommer hage møbler tilkoblingsavgifter, høyere standard på noen ting og tang. Så jeg tipper 10.mill tilslutt. Da er tomten gratis, så jeg synes det er mye selv. 

Vi får 300 kvm bruksareal arkitekttegnet hus med dobbelgarasje og utleiedel og god standard. Dyrt område, så jeg er ikke så bekymret for investeringen. 

Anonymkode: 278d9...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...