Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2019 #1 Skrevet 10. oktober 2019 https://www.etikkom.no/Aktuelt/Fagbladet-Forskningsetikk/arkiv/2003/2003-4/A-skille-normale-fra-de-gale/ Noen som vet om noen har gjort lignende forsøk i senere tid? Hadde vært veldig interessant. Anonymkode: 22534...fcb
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2019 #2 Skrevet 10. oktober 2019 Veldig interessant link. Men det er jo en grunn til at det står på siden til forskningsetisk komite... Anonymkode: 05dc5...e10
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2019 #3 Skrevet 10. oktober 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Veldig interessant link. Men det er jo en grunn til at det står på siden til forskningsetisk komite... Anonymkode: 05dc5...e10 Men ingen psykisk syke tar skade av denne forskningen. Har selv opplevd noe lignende pga en misforståelse. Vi flyttet til en annen kommune og barna begynte på ny skole. På foreldresamtale etter noen måneder kom det frem at lærer var svært bekymret for barnet bl.a fordi det trakk seg unna lekeslåssing og typiske gutteleker, han lekte kun rolige leker. Andre normale ting tolket hun også som bekymringsverdig. Hun trodde ikke at jeg var kompetent nok til å håndtere dette og sa hun kom til å ta kontakt med saksbehandleren min i barnevernet, for hun så jo på papirene sine at barnet ikke bodde hos meg og far. Det som hadde skjedd var at vi bodde hos mine foreldre mellom flyttingene, til det nye huset vårt var innflyttingsklart. Ca 2 mnd. Mine foreldres adresse stod på barnet, mens vi hadde den nye adressen på oss. Da læreren etter hvert forstod at jeg er psykiatrisk sosionom og far politioverbetjent, fikk pipen en annen låt. Alt som tidligere i samtalen var bekymringsfull atferd var nå gode egenskaper... Anonymkode: 22534...fcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå