Gå til innhold

De som vil ta livet sitt, hvordan oppfører de seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man mistenker noe sånt hva gjør man? Gjelder en kompis som har blitt forlatt av kona. Han sier han ikke har noe verdi her i livet. 

Anonymkode: 97a41...fb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google tlf nr til selvmordshjelpen eller noe. Fint du hjelper han ❤

Anonymkode: ec99f...603

Skrevet

Noen å snakke med

Kirkens SOS: 22400040

Røde Kors: 80033321

Mental Helse: 116123

Anonymkode: ec99f...603

Skrevet

Ofte gjør de opp. Moren til søsteren min tok livet sitt. Hun brydde seg egentlig ikke om så mange andre enn seg selv, men siste uken tok hun med datteren, faren sin og moren sin ut og spanderte middag på de og fortalte de hvor glad hun var i de og hvor stolt var av de. 

Anonymkode: 6bc9d...7be

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ofte gjør de opp. Moren til søsteren min tok livet sitt. Hun brydde seg egentlig ikke om så mange andre enn seg selv, men siste uken tok hun med datteren, faren sin og moren sin ut og spanderte middag på de og fortalte de hvor glad hun var i de og hvor stolt var av de. 

Anonymkode: 6bc9d...7be

Hvor mange tilfeller med å "gjøre opp" har du å komme med?

Anonymkode: 09de2...220

Skrevet

Hvis det ikke er er en akutt krise/impuls (kanskje en hendelse som dytter dem det siste stykket over kanten) så er de ofte litt mer rolig og virker ganske glade og fornøyde. De har da tatt avgjørelsen. Har lest om flere som i ettertid ser at de som tok livet sitt på dn måte har tatt forvel med sine nærmeste (som nevnt i et innlegg over her). Men vi er jo skrudd sammen forskjellig, så tenker det er ingen «oppskrift».

Anonymkode: a096b...80d

Skrevet

Det er så individuelt. Første alarmklokke er jo når de forteller det rett ut. 

Noen gir ingen hint og oppfører seg tilsynelatende helt normalt, andre er deprimerte og noen får en skikkelig «opptur» fordi de har bestemt seg og ser at lidelsene snart tar slutt. 

Snakk med kameraten din, si du vil hjelpe, start med fastlegen, ring hjelpetelefoner og vis kameraten din at du er der som en støttespiller og forlengende hånd. 

Jeg spurte ei venninne som hadde det slik etter et samlivsbrudd, at dersom du stod ved ei bro som kollapset og kun fikk ta med deg et menneske i hver hånd, ville du ikke valgt barna dine fremfor mannen? -Jo, såklart! Ja, da har du to grunner bare der til å fortsette og puste og komme deg gjennom det her. Fikk hjelp av DPS og ambulerende team, og hun er i dag selvsagt sjeleglad for at hun valgte livet. 

Vær der for ham og tilby hjelp❤️

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om man mistenker noe sånt hva gjør man? Gjelder en kompis som har blitt forlatt av kona. Han sier han ikke har noe verdi her i livet. 

Anonymkode: 97a41...fb4

Ofte er de deprimerte over lang tid men plutselig virker de glade, har overskudd og vil gjøre ting de ikke greide noen dager før. (Da har de gjerne bestemt seg for at det snart skal være over, at de ikke skal ha det vondt mer) 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange tilfeller med å "gjøre opp" har du å komme med?

Anonymkode: 09de2...220

Jeg har et tilfelle her, svigermor tok livet sitt for 6 år siden og dagene før handlet hun inn masse mat, vasket huset og ryddet, dette hadde hun ikke gjort på måneder. Noen dager senere fant svigerfar henne. 

Jeg tror da at hun var fast bestemt på hva som skulle skje og hun ville ordne for de som var igjen så de slapp det i dagene etter selvmordet, det er min tanke.

Anonymkode: 542b8...704

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...