Gå til innhold

Betale rettsak... avbetaling?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan betaler man egentlig for en rettsak? Si det koster 100.000. Så blir man idømt å betale motpartens omkostninger. Så da er man oppi 200.000. Får man ta det på avbetaling??

Anonymkode: b04e9...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare om advokaten din og motparten godkjenner det. Hvis ikke er det 14 dagers betalingsfrist.

Anonymkode: a0be2...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare om advokaten din og motparten godkjenner det. Hvis ikke er det 14 dagers betalingsfrist.

Anonymkode: a0be2...334

Såpass... 

Kan jeg si opp jobben for å få fri rettshjelp!!? Kjenner jeg er smådesperat og tyr til det jeg kan for å få slippe unna denne betalingen 

Anonymkode: b04e9...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke USA, det koster ikke penger. Du kan bli dømt til å betale erstatning, men det er ofte 10 000 kr o.l., med mindre du har drept noen.

Anonymkode: d354d...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke USA, det koster ikke penger. Du kan bli dømt til å betale erstatning, men det er ofte 10 000 kr o.l., med mindre du har drept noen.

Anonymkode: d354d...27a

Taperen i saken blir dømt til å betale sine egne og motpartens saksomkostninger. En rettssak koster penger om det ikke er saker relatert til barn. Advokat koster penger om man ikke har fri rettshjelp. En rettssak i Norge koster penger. 

Til HI: man blir dømt til å betale innen 14 dager, men de aller fleste forstår at det må betales i avdrag når det blir store summer.

Anonymkode: 1e554...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Taperen i saken blir dømt til å betale sine egne og motpartens saksomkostninger. En rettssak koster penger om det ikke er saker relatert til barn. Advokat koster penger om man ikke har fri rettshjelp. En rettssak i Norge koster penger. 

Til HI: man blir dømt til å betale innen 14 dager, men de aller fleste forstår at det må betales i avdrag når det blir store summer.

Anonymkode: 1e554...144

Dette stemmer faktisk ikke. Jeg sitter som meddommer i tingretten og de som har blitt dømt til nå har måttet betale motpartens utlegg, som IKKE inkluderer advokat. Det kan være ting som legetimer, ting som er ødelagt osv. Og så har de blitt dømt til å betale erstatning, gjerne 5 000 kr eller 10 000 kr.

Anonymkode: d354d...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i forhold til barn, så jeg har ikke drept noen. Men jeg kan ikke hoste opp 200.000 på fjorten dager :(

Anonymkode: b04e9...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...