Gå til innhold

Denne IS kvinnen som det er så mye om i media.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 Jeg er egentlig veldig delt i hva jeg  mener, synes det er en kjempe  tragisk hele greia. Synes kjempe synd på barna.

men  hvorfor tar hun ikke av de sorte klærene? 

Anonymkode: 8b3cc...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun bor vel fremdeles i den leiren sammen med et tusentalls andre is krigere, kanskje ikke så greit for henne å provosere noen med klærne sine?

Anonymkode: 3c969...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internjustisen i leiren er vanvittig sterk. Jeg leste om en kvinne som ikke brukte heldekkende klær. Andre kvinner i leiren kidnappet barna hennes, og ga dem ikke tilbake før hun dekket seg til. 

Anonymkode: 658f5...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun reiste rundt på skoler i Norge og holdt foredrag om hvor fantastisk hun følte seg i niqab lenge før hun reiste for å slutte seg til IS, så tror den er ganske så frivillig... 

Anonymkode: e326e...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når IS kvinner i leirene bruker indre justis i forhold til andre kvinner, og til og med dømmer de til døden i provisoriske rettsaker, er det ikke lett å ta av sløret.

Å de har også tent på telt der andre kvinner bor, som ikke har kledd seg tilstrekkelig sømmelig for de ekstreme IS kvinnene.

Jeg ønsker at barna hennes i alle fall blir tatt til Norge. Det er vel også tatt ut en tiltale mot henne i forhold til terror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hent barna og la mødrene bli.

Anonymkode: c4a86...d71

Støttes! Mødrene har tatt et bevisst valg. Barna har aldri hatt noe valg.

Anonymkode: 22c28...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

 Jeg er egentlig veldig delt i hva jeg  mener, synes det er en kjempe  tragisk hele greia. Synes kjempe synd på barna.

men  hvorfor tar hun ikke av de sorte klærene? 

Anonymkode: 8b3cc...1ec

Om hun så skulle ønske det, så er det ikke noe valg å ta de av

Anonymkode: e8d6c...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å lure på om hun bruker barna for å komme til Norge selv. Hadde mitt barn vært syk og vi bodde i en leir fult av sorte spøkelsekladder så hadde jeg heller villet at i alle fall barnet skulle komme seg i trygghet. 

Forøvrig så burde det være forbudt å gå med niqab og burka i en slik leir, det er jo som å tillate alle å være anonym på nettet. 

Anonymkode: 0e075...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynner å lure på om hun bruker barna for å komme til Norge selv. Hadde mitt barn vært syk og vi bodde i en leir fult av sorte spøkelsekladder så hadde jeg heller villet at i alle fall barnet skulle komme seg i trygghet. 

Forøvrig så burde det være forbudt å gå med niqab og burka i en slik leir, det er jo som å tillate alle å være anonym på nettet. 

Anonymkode: 0e075...437

Jeg er ikke et sekund i tvil om at hun bruker barna for å komme til Norge

Anonymkode: e8d6c...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke argumentet mot å få de til Norge. Stoler man ikke på at rettssystemet klarer å behandle saken hennes tilfredsstillende?

Når det er sagt så skjønner jeg heller ikke hennes argument om at hun ikke vil sende sitt syke barn alene fordi det blir så traumatisk for det å være uten sin mor. Om de kommer seg til Norge begge to vil de jo likevel bli skilt? Hun blir jo arrestert så snart hun setter bena på norsk jord, og selv om hun bor nærmere barnet sitt og sikkert får samvær vil hun jo ikke kunne følge det opp på mange år. 

Man kan ikke bare slutte å ‘leke krig’ altså. 

Anonymkode: c4133...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynner å lure på om hun bruker barna for å komme til Norge selv. Hadde mitt barn vært syk og vi bodde i en leir fult av sorte spøkelsekladder så hadde jeg heller villet at i alle fall barnet skulle komme seg i trygghet. 

Forøvrig så burde det være forbudt å gå med niqab og burka i en slik leir, det er jo som å tillate alle å være anonym på nettet. 

Anonymkode: 0e075...437

Spøkelseskladder. 😂😂😂

I alvoret synes jeg likevel kommentaren var artig. 

Anonymkode: 737e7...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

 Jeg er egentlig veldig delt i hva jeg  mener, synes det er en kjempe  tragisk hele greia. Synes kjempe synd på barna.

men  hvorfor tar hun ikke av de sorte klærene? 

Anonymkode: 8b3cc...1ec

Fordi kvinner som ikke bruker sorte tildekte klær i den leiren der blir drept.. hun har virkelig ingenting i Norge å gjøre. Det var hennes valg å dra til syria sammen med mannen og de hun rekruterte til is før hun dro... synes absolutt ikke synd i henne men derimot i ungene som ikke har bedt om å få en slik mor. Ungene kan gjerne hentes til norge men uten moren. Hun har tatt sitt valg å må stå for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynner å lure på om hun bruker barna for å komme til Norge selv. Hadde mitt barn vært syk og vi bodde i en leir fult av sorte spøkelsekladder så hadde jeg heller villet at i alle fall barnet skulle komme seg i trygghet. 

Forøvrig så burde det være forbudt å gå med niqab og burka i en slik leir, det er jo som å tillate alle å være anonym på nettet. 

Anonymkode: 0e075...437

Ja, selvsagt bruker hun barna for å få komme hjem.

Damen det er snakk om er ravende gal på så mange punkter at det ikke engang er morsomt, men hun er norsk statsborger, og Norge skulle skamme seg over å ikke hente hjem sine egne, men overlate til et fattig og krigsherjet land å ta vare på både dem og barna (som også er norske).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, gale damen skrev:

Ja, selvsagt bruker hun barna for å få komme hjem.

Damen det er snakk om er ravende gal på så mange punkter at det ikke engang er morsomt, men hun er norsk statsborger, og Norge skulle skamme seg over å ikke hente hjem sine egne, men overlate til et fattig og krigsherjet land å ta vare på både dem og barna (som også er norske).

 

Helt enig. Disse familiene bør hentes til Norge. Barna bør bli tatt godt vare på, og mødrene bør dømmes etter terrorparagrafen. 

Anonymkode: 658f5...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, gale damen skrev:

Ja, selvsagt bruker hun barna for å få komme hjem.

Damen det er snakk om er ravende gal på så mange punkter at det ikke engang er morsomt, men hun er norsk statsborger, og Norge skulle skamme seg over å ikke hente hjem sine egne, men overlate til et fattig og krigsherjet land å ta vare på både dem og barna (som også er norske).

 

Og hva gjør Norge så, innkvarterer henne på mentalsykehus resten av hennes liv? Tviler!

Anonymkode: d768b...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig. Disse familiene bør hentes til Norge. Barna bør bli tatt godt vare på, og mødrene bør dømmes etter terrorparagrafen. 

Anonymkode: 658f5...09a

Hvor mange år er det :P? 

Anonymkode: d768b...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange år er det :P? 

Anonymkode: d768b...c76

Opp til 30. 

Anonymkode: 658f5...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Opp til 30. 

Anonymkode: 658f5...09a

Det er jo ikke lenge nok. Bedre om hun bor hele livet der hun er nå?

Anonymkode: d768b...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hva gjør Norge så, innkvarterer henne på mentalsykehus resten av hennes liv? Tviler!

Anonymkode: d768b...c76

Men det er jo helt på siden.

Vi overlater til et annet land å økonomisk sørge for våre statsborgere, og det er ikke greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun og barna skal hentes til Norge. Flytt dem inn i en sikret, barnevennlig leilighet og la henne bo der med barna - med soning etter lov og dom i fotlenke. Det er det eneste riktige å gjøre.

Anonymkode: b08c0...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, gale damen skrev:

Men det er jo helt på siden.

Vi overlater til et annet land å økonomisk sørge for våre statsborgere, og det er ikke greit.

Hvorfor er det ikke greit? Er hun født og oppvokst her? Har hun oppført seg fint? Og hvorfor skal et annet land sørge for henne, kan hun ikke bare stå på egne ben 100%?

Anonymkode: d768b...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes hun og barna skal hentes til Norge. Flytt dem inn i en sikret, barnevennlig leilighet og la henne bo der med barna - med soning etter lov og dom i fotlenke. Det er det eneste riktige å gjøre.

Anonymkode: b08c0...d3a

Da kan hun fortsette å påvirke barna sine 👏

Anonymkode: d768b...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi risikerer at hun får en svært kort dom, og hun er åpenbart fortsatt radikalisert. Det er derfor norske myndigheter nøler. 

Anonymkode: 25bfa...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi risikerer at hun får en svært kort dom, og hun er åpenbart fortsatt radikalisert. Det er derfor norske myndigheter nøler. 

Anonymkode: 25bfa...f04

Norske myndigheter nøler fordi de er redde for å miste velgere. Den leiren hun er i nå, vil ikke vare evig, etterhvert vil hun enten flyttes til et vanlig fengsel eller slippes fri. Da kan hun reise hvor hun vil, også til Norge.

Å tro at alternativet til at disse kvinnene hentes til Norge nå er at de blir "der de er" for alltid, er helt urealistisk. Nå som det er ny krig i området også blir alt mer kaotisk, og vi må regne med at risikoen for at de rømmer også øker.

Anonymkode: b6f79...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...