Gå til innhold

Erfaringer med friends vinterdress?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe friends merket til sønnen min på 3 år... Han sitter jo enda en god del i sandkasse osv. Dere som har erfaring, opplever dere denne dressen som varm og tett? 

Anonymkode: deb39...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://test.no/beste-vinterdress-barn#coop-friends-vinterdress

Friends fra Coop er en rimelig vinterdress som kommer godt ut, da den får skryt for vanntetthet, rivestyrke og pusteevne. Foreldre & Barn gir den derimot fått trekk for slitestyrke i alle sine tester, og i 2017 gjør dressen det svært dårlig i denne disiplinen. Testfakta gir grei score for slitestyrke i 2014. Vinterdressen er helfóret og har hakebeskyttelse. Den har grei fleksibilitet og justerbare strikker på føtter, håndledd og i midjen. Hetten er avtagbar, men ikke regulerbar. Dressen har reflekser, men kunne gjerne hatt flere. Mangler forsterkninger i baken, beinene og i strikk under føttene. Fås i str. 86-128.

 

FIKK 77/100 I SCORE.

Anonymkode: 2bc94...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

https://test.no/beste-vinterdress-barn#coop-friends-vinterdress

Friends fra Coop er en rimelig vinterdress som kommer godt ut, da den får skryt for vanntetthet, rivestyrke og pusteevne. Foreldre & Barn gir den derimot fått trekk for slitestyrke i alle sine tester, og i 2017 gjør dressen det svært dårlig i denne disiplinen. Testfakta gir grei score for slitestyrke i 2014. Vinterdressen er helfóret og har hakebeskyttelse. Den har grei fleksibilitet og justerbare strikker på føtter, håndledd og i midjen. Hetten er avtagbar, men ikke regulerbar. Dressen har reflekser, men kunne gjerne hatt flere. Mangler forsterkninger i baken, beinene og i strikk under føttene. Fås i str. 86-128.

 

FIKK 77/100 I SCORE.

Anonymkode: 2bc94...160

Tusen takk! 😊 

Anonymkode: deb39...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Anonym bruker said:

Tenker på å kjøpe friends merket til sønnen min på 3 år... Han sitter jo enda en god del i sandkasse osv. Dere som har erfaring, opplever dere denne dressen som varm og tett? 

Anonymkode: deb39...7f7

dårlig dress, kjøpte den en gang og aldri mer

Anonymkode: 11f77...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

dårlig dress, kjøpte den en gang og aldri mer

Anonymkode: 11f77...5d9

Fint med erfaringer, man kan du si noe mer om hva som var galt med den? For stiv, ikke varm nok, ble det hull fort? Etter testen som ble sitert over her å dømme, virker den jo riktig bra, bortsett fra slitestyrken.

Anonymkode: eed5e...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dressen var tung og ble fort slitt på knær og rumpe. Er vel tre år siden jeg kjøpte den, så mulig de har endret seg, men jeg kjøper det ikke igjen.

Anonymkode: 110f1...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den på bildet ser veldig fin ut, ikke sett den i barnehagen på mange år nå, men før var det ikke en god dress, den var klumpete, barna ble våte, dårlig passform. Men det ser ut som den har endret seg. 

Anonymkode: 407fe...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dressen var tung og ble fort slitt på knær og rumpe. Er vel tre år siden jeg kjøpte den, så mulig de har endret seg, men jeg kjøper det ikke igjen.

Anonymkode: 110f1...3f1

Greit å vite, akkurat dette er slikt som ikke kommer fram på disse standardiserte testene.

Anonymkode: eed5e...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Anonym bruker said:

Fint med erfaringer, man kan du si noe mer om hva som var galt med den? For stiv, ikke varm nok, ble det hull fort? Etter testen som ble sitert over her å dømme, virker den jo riktig bra, bortsett fra slitestyrken.

Anonymkode: eed5e...35e

min var alltid ganske kald når jeg hentet, enda han var aktiv, ble hull etter et pars ukers bruk, ikke slitesterk i hele tatt,ellers så er min uvanlig aktiv,men det har vi aldr fått beskjed om

Anonymkode: 11f77...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et par Friends dresser til eldste jenta og opplevde de som gode, varme og slitesterke dresser. 

Anonymkode: 9f478...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt noen slike dresser og kan ikke huske at det ar vært noe veldig negativt med de. Pleier alltid å imprignere dressene ekstra om det ikke er veldig hardt stoff på de. Det viktigste for mine unger når det kommer til dress er at de er varme. Slitesterke, høy vannsøyle osv er ikke like viktig da ungene kun kan ha bomull under og så få lag som mulig. Dette har dressene jeg har kjøpt vært gode på. Ungene har alltid to eller flere dresser hvert år, så noen ganger blir det dress to siden de ikke er best av de to vi har og andre ganger dress nr1. De arver fra hverandre, så de får ikke to nye dresser hvert år. Eldste har også arvet noen dresser. 

Har ute unger som må ikke må kastes ut av huset hver dag, men lures inn flere ganger hver dag for å mates og legges. Da hjelper det ikke å ha en dress siden den må vaskes innimellom, må tørke osv. En vinterdress blir tung når en unge finner ut det skal svømme i en vannpytt feks. Da er det ingen dresser som holder tett. 

Anonymkode: 244f8...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm blandede tilbakemeldinger her.. Tror jeg ender med å ikke handle den, siden det var såpass mye negativt. Akkurat det med å holde varmen er viktig for gutten min, da han fort blir kald og ikke kan bruke ull pga eksem. Takk for svarene deres.. 

Anonymkode: deb39...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde friends dress til min da han var 2 år, syntes den var veldig stiv for et så lite barn. Vet ikke noe om slitestyrke da den ble lite brukt, kjøpte en mykere en og brukte friends dressen som reserve. Dette er riktignok 4 år siden, mulig de har endret den siden da.

Anonymkode: 677fb...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stormberg Kullen kan være et alternativ. Har vunnet best i test og er rimelig. Ofte på salg. Den er også litt stiv, sammenliknet med f.eks. Didriksson, men er veldig varm, slitesterk og vanntett.

Anonymkode: d6313...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hmm blandede tilbakemeldinger her.. Tror jeg ender med å ikke handle den, siden det var såpass mye negativt. Akkurat det med å holde varmen er viktig for gutten min, da han fort blir kald og ikke kan bruke ull pga eksem. Takk for svarene deres.. 

Anonymkode: deb39...7f7

Vi som har eksembarn som ikke kan bruke ull er nødt til å legge litt ekstra penger i selve dressen, den må være vann- og vindtett, varm og god.

Anonymkode: ee78c...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi som har eksembarn som ikke kan bruke ull er nødt til å legge litt ekstra penger i selve dressen, den må være vann- og vindtett, varm og god.

Anonymkode: ee78c...e09

Hvilken dress bruker du til ditt barn da? Tolket det slik at barnet ditt har eksem? Jeg føler det er et hav av dresser og alle reklamerer godt for sine... Trenger å høre fra noen andre med eksembarn... 

Anonymkode: deb39...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...