Gå til innhold

Utslett. Kutte ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn med "atopisk hud", det vil si barnet mitt har klynger med utslett. 1 lege mente det var virus, 1 annen lege mente det var barneeksem. Men rådene er i begge tilfeller å smøre med en mild og parfymefri krem (det har vi) + å dusje av seg klor etter svømming. Dette kom lenge før svømmingen startet altså.

Men er det vits i å handle inn ull? Jeg har kjøpt endel superundertøy og jeg tåler ikke ull selv så bruker kun det om vinteren. Funker veldig bra. Er det ikke typisk at barn med eksem ikke tåler ull? 

Anonymkode: 53abe...6c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to barn som begge fikk slikt utslett (atopisk eksem), som ble verre av ull. Eldste frem til 1. klasse, yngste på 2år begynner nå som vi har begynt med ull. Så lenge det blir bedre uten ull så har man svaret, tenker jeg... 

De har begge tålt ull/silke blandingene, og typen som har bomull innerst (er det reflex som har de tro? 🤔 Husker ikke helt merket). 

Anonymkode: faecd...92a

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har to barn som begge fikk slikt utslett (atopisk eksem), som ble verre av ull. Eldste frem til 1. klasse, yngste på 2år begynner nå som vi har begynt med ull. Så lenge det blir bedre uten ull så har man svaret, tenker jeg... 

De har begge tålt ull/silke blandingene, og typen som har bomull innerst (er det reflex som har de tro? 🤔 Husker ikke helt merket). 

Anonymkode: faecd...92a

Oki. For min del reagerer jeg med astma om jeg er i nærheten av ull så kanskje like greit å bare blåse i det? Har endel tykke, strikka, ullgensere og sånn, men det kan jo brukes utenpå vanlig tøy og på skolen...? 

Anonymkode: 53abe...6c3

Skrevet

Min med atopisk eksem tålte ikke ull. Det var som tortur for ham å ha det på, så det har vi ikke brukt. Jeg er atopiker selv og får helt angst av å ha ullundertøy på. River det av meg med en gang. Så jeg ville ikke brukt penger på det. De holder seg varme og gode med bomull, bambus eller superundertøy med fleece over og gode uteklær. 

Skrevet

En av mine barn har også atopisk hud,og var såpass plaget som 1-3-åring at han fikk apolar og betnovat på blå resept. Han tåler ikke ull rett på kroppen,eller høy varme generelt. Huden blir helt rødt og kløende av varme, og av ull. Han har brukt superundertøy siden 3-4 år,og det har fungert supert. Han har aldri vært kald. 

Han har heller ikke tålt å bade i klorvann,men det han fant ut var at det fikk bra hvis han dusjet av seg klorvannet før det rakk å tørke på huden. Det samt det at han ikke gnikker seg tørr med håndduken,men klapper seg tørr. Gnikking framprovoserer ryddeaksjon hos han. 

Anonymkode: 28826...460

Skrevet

Ikke ryddeaksjon; hudreaksjon

Anonymkode: 28826...460

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...