Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #1 Skrevet 9. oktober 2019 Utslett baby 1 år. Blir bare større og større. Forsøkt å smøre med aderma, spraye med aderma cytelium, smurt med forskjellige parfymefri produkter, men blir ikke borte. Virker som det irriterer litt. Anonymkode: b8115...f44
Barbalamma Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 Ville prøvd inotyol, reseptfritt fra apotek. Ser ut som eksem.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 Denne? Også prøvd men blir litt bedre, men ikke mye. Anonymkode: b8115...f44
Barbalamma Skrevet 9. oktober 2019 #5 Skrevet 9. oktober 2019 Ja, var den jeg tenkte på. Canesten da kanskje?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #6 Skrevet 9. oktober 2019 Hva med en tur til legen? Anonymkode: d0848...2ff
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #7 Skrevet 9. oktober 2019 Det er så mye du antagelig bør bruke hydrokortison, men snakk med legen siden han er så liten. Anonymkode: abd41...01c
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #8 Skrevet 9. oktober 2019 Det ser ut som eksem og det er lurt å ta med barnet til legen slik at det evt blir bekreftet. Iforhold til årstid og hvor så vil jeg si det er atopisk eksem. Om du får dette bekreftet vil jeg anbefale deg å be legen om å få kurs på eksemskolen, om det er i nærheten av der du bor. Veldig greit sted å ha vært tidlig når du har ett barn med slikt, da får du masse kunnskap du kan begynne å prøve ut på ditt barn. For med eksem så blir det å teste og feile. Det som hjelper for ett barn kan gjøre det værre for ditt og omvendt. ACO cano+ moisturizing body spray er noe enkelte apotek har og genialt for unger som hater å bli smørt når de har det vondt. Den skal sprayes på huden og huden skal bare tørke, altså du kan bruke tørketiden til å la ungen gå i trusa på badet. Dere kan lese bok, høre lydbok, musikk eller se på film. Gjøre det til en kosestund på badet (det er oljete, så lurt å ha det på badet. Min nå 16årige datter kommer og spør om jeg kan smøre henne inn med olje mens vi hører på rolig musikk i stua. Smørte henne med olje og vi hørte på lydbok når hun var mindre. Nå er hun litt skuffet siden denne fungerer veldig bra, og det blir helt feil at vi bare skal sitte på badet og høre på noe. For vi klarte å gjøre smøretiden til en kosestund. Hun hadde i perioder åpene sår, så det var vondt når vi smørte, men vi klarte å gjøre det hyggelig og hun har gode minner. Skal si at jeg også savner den tiden litt, for nå smører og ordner hun seg selv. Men vi dekker sofaen med teppe innimellom, setter på musikk og fyrer i peise, kun pga at det er koselig. ) Anonymkode: c8e2b...c65
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #9 Skrevet 9. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er så mye du antagelig bør bruke hydrokortison, men snakk med legen siden han er så liten. Anonymkode: abd41...01c Av fuktighetskremer syns jeg forresten canoderm det mest effektiv. Tror ikke det skal være nord problem å bruke den på en 1- åring, men spør på apoteket for å være sikker. Anonymkode: abd41...01c
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #10 Skrevet 9. oktober 2019 Det ser ut som ulleksem, ett av mine barn hadde det som ettåring, vokste det av seg Bruk ull med bambus innerst. Det forsvinner hvis du smører med vanlig fuktighetskrem og slutter med ull rett på huden. Anonymkode: 8c306...521
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå