Gå til innhold

Vennegrupper - å sende barna hjem til noen man ALDRI har snakka med


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På hvilken måte ansees det som trygt å sende barnet sitt hjem til noen man aldri noensinne har vært på besøk hos? Som barnet åpenbart ikke kjenner. 

Anonymkode: d9125...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får du ta en runde å bli kjent når du får listen over hvem barnet ditt skal være med på vennegrupper. Høres ut som om du har godt av å bli kjent med nye folk.

 

ta en sykkelrunde med barnet, Finn husene, ring på å si at dere bare finner ut hvor alle bor og vil hilse på, Evt spør om de har lyst å bli med på en lekeplass i nærheten. Eller du kan invitere både foreldre og barn hjem til deg på bli kjent kveld med kveldsmat?

 

skal ikke barnet ditt få gå i vanlige bursdager i klassen heller dersom det ikke er hos barn av dine venninner?

Anonymkode: 756e5...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om skolebarn, det er meningen verden deres skal utvides, de skal bli kjent med nye folk, besøke nye venner osv. De skal gradvis slippe taket i mammas hånd og få egne venner, men det trenger ikke skje over natta at de utforsker verden alene.

Om du føler at du eller barnet ikke er klar for dette enda må du legge inn en jobb her og bli kjent med dem du også, forrige taler kommer med flere gode ideer.

 

Anonymkode: 3e113...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt normalt at man ikke kjenner de andre foreldrene med en gang? Hva gjør du når 1.klassingen skal i bursdag? 

Anonymkode: 5f14e...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På hvilken måte ansees det som trygt å sende barnet sitt hjem til noen man aldri noensinne har vært på besøk hos? Som barnet åpenbart ikke kjenner. 

Anonymkode: d9125...453

Det anses som trygt fordi barna deres går i samme klasse, du vet fullt navn og adresse til foreldrene, og det kommer mange andre barn til nøyaktig samme tidspunkt. Hva er du egentlig redd for?

Hva gjør du når 1. klassingen skal i sin første klassebursdag, hvis det er en person han ikke kjenner (enda)? Poenget er jo at de skal bli kjent!

Anonymkode: 217f4...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ansees som helt trygt av de aller aller fleste.

De som ikke anser det som trygt har en jobb å gjøre, enten med seg selv eller med å pakke flyttelasset. Om du bor i et så skummelt nabolag at du ikke kan slippe ungen i vennegruppe uten å ha kartlagt sikkerheten i detalj bør du vurdere å flytte.

Det er skummelt å klippe navlestrengen, men det må til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det anses som trygt fordi barna deres går i samme klasse, du vet fullt navn og adresse til foreldrene, og det kommer mange andre barn til nøyaktig samme tidspunkt. Hva er du egentlig redd for?

Hva gjør du når 1. klassingen skal i sin første klassebursdag, hvis det er en person han ikke kjenner (enda)? Poenget er jo at de skal bli kjent!

Anonymkode: 217f4...86a

De går ikke i samme klasse.

Anonymkode: d3410...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da får du ta en runde å bli kjent når du får listen over hvem barnet ditt skal være med på vennegrupper. Høres ut som om du har godt av å bli kjent med nye folk.

 

ta en sykkelrunde med barnet, Finn husene, ring på å si at dere bare finner ut hvor alle bor og vil hilse på, Evt spør om de har lyst å bli med på en lekeplass i nærheten. Eller du kan invitere både foreldre og barn hjem til deg på bli kjent kveld med kveldsmat?

 

skal ikke barnet ditt få gå i vanlige bursdager i klassen heller dersom det ikke er hos barn av dine venninner?

Anonymkode: 756e5...b90

Kjenner jo alle som inviterer til bursdag

Anonymkode: d3410...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De går ikke i samme klasse.

Anonymkode: d3410...c2c

Hvorfor er de i vennegruppe da? Regner med de ihvertfall er på samme klassetrinn?

Anonymkode: 3e113...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De går ikke i samme klasse.

Anonymkode: d3410...c2c

Men hvis de er i vennegruppe, så går de vel på samme trinn? Uansett stemmer resten av det jeg skrev: du vet fullt navn og adresse til foreldrene, barnet deres går på samme trinn/samme skole som barna dine, denne vennegruppen er administrert/igangssatt av skolen, og det kommer til å komme mange andre barn dit samtidig.

Hva tror du egentlig vil skje? Hva er du redd for?

Anonymkode: 217f4...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er de i vennegruppe da? Regner med de ihvertfall er på samme klassetrinn?

Anonymkode: 3e113...12d

Nei

Anonymkode: d3410...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis de er i vennegruppe, så går de vel på samme trinn? Uansett stemmer resten av det jeg skrev: du vet fullt navn og adresse til foreldrene, barnet deres går på samme trinn/samme skole som barna dine, denne vennegruppen er administrert/igangssatt av skolen, og det kommer til å komme mange andre barn dit samtidig.

Hva tror du egentlig vil skje? Hva er du redd for?

Anonymkode: 217f4...86a

Vet ikke, men er mye rart her. Tenkte bare generelt og.

Anonymkode: d3410...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke, men er mye rart her. Tenkte bare generelt og.

Anonymkode: d3410...c2c

I hvilken setting er vennegruppen satt opp da? Hvis det ikke er i regi trinnet? 

Anonymkode: 41823...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke, men er mye rart her. Tenkte bare generelt og.

Anonymkode: d3410...c2c

Dette forstår jeg ikke. Hva snakker du egentlig om? Er barnet ditt invitert i en vennegruppe som ikke er regi av skolen/FAU?

Anonymkode: 217f4...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke, men er mye rart her. Tenkte bare generelt og.

Anonymkode: d3410...c2c

Hvem har arrangert vennegruppen da, og hva slags barn er med? Om det ikke er klassen, og ikke trinnet, hvem er det da som arrangerer?

Uansett er det gjerne ufarlig å sende en unge på vennegruppe altså, det er jo flere barn der samtidig og du vet hvor barnet er. Om du er av den engstelige typen får du heller la barnet få en gammel mobil så det kan ringe deg om det skjer noe.

Hva er det egentlig du er redd for at skal skje?

Anonymkode: 3e113...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott arena for pedofile fedre dette 😅 får en haug søte små jenter og gutter hjem 🤭

Anonymkode: 53aad...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Flott arena for pedofile fedre dette 😅 får en haug søte små jenter og gutter hjem 🤭

Anonymkode: 53aad...757

Ja, for dem er det mange av (pedofile fedre)? Og det er lett å forgripe seg når det er en haug unger på vennegruppebesøk? Hvis du er så redd for pedofile, bør du snakke med fastlegen din og får hjelp, for det vil gå utover livskvaliteten til barna dine. Hva med læreren deres? Fotballtreneren? Broren din? Tannlegen? Naboen?

Anonymkode: 217f4...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom og henta mitt barn etter vennegruppe. Far i huset stinka alkohol, snøvla og var ekkel. Tok med med barnet og kontaktet selvsagt barnevernet. Barnet mitt var tydelig redd, og stinka av røyk. De røyka rydeligvis inne. 

Gjør gjerne narr av å kutte navlestrengen osv. men etter det er jeg litt mer forsiktig. 

Anonymkode: 981b4...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på hva slags vennegruppe dette er, kjenner jeg. 

Du har jo fått mange gode bli-kjent-forslag allerede. Et godt alternativ er ellers å bli med selv. Da blir du kjent med foreldrene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg HI. Jeg har ikke lyst i det hele tatt til å sende mitt barn på vennegruppe. Ikke har jeg lyst til å ha fremmede barn her på vennegruppe heller.

Anonymkode: 99273...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...