Gå til innhold

Ondskapsfullt av samboer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kort fortalt: jeg har vært samboer med en mann i 13 år. 2 barn sammen..har bestandig vært sjenert av meg og har ikke helt klart å finne venner i voksen alder. Samboer har fra tid til annen kommet med utsagn om at den og den personen synes at jeg er vanskelig å bli kjent med..dette har over tid gått mye utover selvtilliten min. Men nå har vi flyttet og jeg har gjort en enorm innsats med å få meg venner, har fått flere veninner og begynt å finne på mye forskjellig sammen med dem..føler selvtilliten min har fått seg en skikkelig boost! Samboer på den andre siden har funnet seg en ny venn som han har drevet å møtt ganske ofte. Så her er greia: jeg planla en dag hvor mine veninner og samboer til hun ene og alle barna kunne tilbringe en dag sammen for å prate, barna leke sammen og samboeren min få møte mine veninner og demmes samboere. Vi hadde det veldig trivelig en hel dag..men så kommer han kompisen til samboer dit hvor vi var..Jeg har ikke møtt denne kompisen før og hilste på han..i 60 sekunder! Fordi vi var på tur å dra fra stedet. Dagen etter så kommer min samboer bort til meg og sier at kompisen hans har sagt at jeg er en veldig vanskelig person å bli kjent med. Jeg kjente jeg ble direkte forbanna..jeg har jo bare rukket å si hei og hadet til personen.. i 60 sekunder...hvordan i f kan han si noe sånt?

Så gikk det opp for meg at dette stemmer jo ikke, ingen som sier noe sånt om en person dem bare har tatt i handa 1 gang. Hva skjedde her egentlig..er det samboeren min som er ondskapsfull og sier dette til meg for å være slem eller??

Ps sorry, ble litt langt innlegg!

Anonymkode: f5598...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kort fortalt: jeg har vært samboer med en mann i 13 år. 2 barn sammen..har bestandig vært sjenert av meg og har ikke helt klart å finne venner i voksen alder. Samboer har fra tid til annen kommet med utsagn om at den og den personen synes at jeg er vanskelig å bli kjent med..dette har over tid gått mye utover selvtilliten min. Men nå har vi flyttet og jeg har gjort en enorm innsats med å få meg venner, har fått flere veninner og begynt å finne på mye forskjellig sammen med dem..føler selvtilliten min har fått seg en skikkelig boost! Samboer på den andre siden har funnet seg en ny venn som han har drevet å møtt ganske ofte. Så her er greia: jeg planla en dag hvor mine veninner og samboer til hun ene og alle barna kunne tilbringe en dag sammen for å prate, barna leke sammen og samboeren min få møte mine veninner og demmes samboere. Vi hadde det veldig trivelig en hel dag..men så kommer han kompisen til samboer dit hvor vi var..Jeg har ikke møtt denne kompisen før og hilste på han..i 60 sekunder! Fordi vi var på tur å dra fra stedet. Dagen etter så kommer min samboer bort til meg og sier at kompisen hans har sagt at jeg er en veldig vanskelig person å bli kjent med. Jeg kjente jeg ble direkte forbanna..jeg har jo bare rukket å si hei og hadet til personen.. i 60 sekunder...hvordan i f kan han si noe sånt?

Så gikk det opp for meg at dette stemmer jo ikke, ingen som sier noe sånt om en person dem bare har tatt i handa 1 gang. Hva skjedde her egentlig..er det samboeren min som er ondskapsfull og sier dette til meg for å være slem eller??

Ps sorry, ble litt langt innlegg!

Anonymkode: f5598...418

Høres ut som samboeren din forsøker å kontrollere deg og bryte deg ned.

Ikke bra.

Neste gang han sier noe sånt tøv så arrester ham klart og tydelig: "Det du sier nå stemmer ikke og er ikke et problem." Ikke for å starte krangel eller argumentasjon, men du er nødt til å vise klart at du ikke kjøper hans bilde av hvordan du er som person, og at du ikke lar deg påvirke.

Anonymkode: 3c2c4...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Høres ut som samboeren din forsøker å kontrollere deg og bryte deg ned.

Ikke bra.

Neste gang han sier noe sånt tøv så arrester ham klart og tydelig: "Det du sier nå stemmer ikke og er ikke et problem." Ikke for å starte krangel eller argumentasjon, men du er nødt til å vise klart at du ikke kjøper hans bilde av hvordan du er som person, og at du ikke lar deg påvirke.

Anonymkode: 3c2c4...7af

Takk for innspill! Jeg sa ganske strax at dette stemmer ikke, hvordan kan han ha sakt noe sånn når jeg knapt har rukket å si hei..han svarte bare: vet ikke hvorfor han sa det.

Jeg begynner å tenke tilbake på andre ganger han har sakt ting som: han synes du er vasnskelig å bli kjent med, eller dem sier at du er vanskelig å prate med eller dem synes du er vanskelig å komme under huden på. Jeg begynner å lure på om disse personene har sakt dette i detheletatt! Er jo flere år jeg fra tid til annen har fått høre dette fra han.

Anonymkode: f5598...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 99% sikker at ingen har sagt slik om deg, men han bryter deg ned for å ha kontroll. 

Anonymkode: 56bdb...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ordene bare har falt litt annerledes og så har dere begge to tilket det slik dere er vant til.

Anonymkode: 149ae...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer er en idiot, som vil kontrollere deg. 

(Og det heter ikke «demmes». Det er ikke et ord)

Anonymkode: 885c6...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samboer er en idiot, som vil kontrollere deg. 

(Og det heter ikke «demmes». Det er ikke et ord)

Anonymkode: 885c6...060

Det er fordi jeg er fra nord norge og blander dialekt, derfor sier jeg demmes istedet for deres.

Anonymkode: f5598...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror lille guttebass er sjalu og prøver å jekke deg ned. 

Og så heter det deres, sagt og de - bare et lite tips. 

Anonymkode: a1bb7...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han manipulerer deg! Sannsynligvis er han sjalu og foretrekker at du ikke har noe nettverk! 

Vær sterk og holdt hardt på vennene dine!! 

Anonymkode: c2738...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart sagt i fra til denne «kameraten» neste gang du treffer på han. 
Kanskje noe sånt som; hyggelig å treffe deg igjen, kanskje jeg ikke er like vanskelig denne gang som sist, slik du hadde sagt til «Per». 
Da ser du jo med en gang om dette stemmer. 
Men det er jo veldig rart da, at en du kun hilser på skal komme med noe sånt. Ingen kan jo vite om det er lett eller vanskelig å bli kjent med noen kun over et håndtrykk omtrent. 
Hadde jo vært spennende å spørre din samboer om hva han syntes om dette utsagnet, for han må vel syntes det er lile tåpelig? Eller svarte han ingenting tilbake når kameraten påstod dette om hans samboer. 

Anonymkode: a51aa...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren din er dust.

Om han har fabrikert utsagnet er han slem.

Men selv om kameraten skulle ha sagt det, er han teit som forteller deg det. Både fordi det sårer, men også fordi han da ødelegger sjansen for at du og kameraten går overens. 

Jeg har en kamerat som har mange gode sider, men er litt overfladisk og opptatt av klær. Da han møtte mannen min fortalte han etterpå at jakka hans var sååå harry. Det fortalte jeg ikke til mannen min fordi han ville tenkt kameraten min var skikkelig teit (noe han også var, men han er ikke alltid teit). Jeg vil jo at de skal være venner

Anonymkode: 5b6b0...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til samboeren din at han han sende kompisen alene over på litt rødvin og kos, slik at du og han kan bli litt bedre kjent da.. Tenker jeg han roer seg litt 🤣

Anonymkode: f47ca...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for innspill! Jeg sa ganske strax at dette stemmer ikke, hvordan kan han ha sakt noe sånn når jeg knapt har rukket å si hei..han svarte bare: vet ikke hvorfor han sa det.

Jeg begynner å tenke tilbake på andre ganger han har sakt ting som: han synes du er vasnskelig å bli kjent med, eller dem sier at du er vanskelig å prate med eller dem synes du er vanskelig å komme under huden på. Jeg begynner å lure på om disse personene har sakt dette i detheletatt! Er jo flere år jeg fra tid til annen har fått høre dette fra han.

Anonymkode: f5598...418

Det her skriker psykopat. Løp !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror lille guttebass er sjalu og prøver å jekke deg ned. 

Og så heter det deres, sagt og de - bare et lite tips. 

Anonymkode: a1bb7...96b

Også prøver du å jekke henne ned ved å korrigere skrivinga hennes 😂 Fatter ikke hvorfor folk har så stort behov for å kontrollere skrivinga til andre mennesker.

HI: jeg hadde en slik samboer. Han skulle alltid få meg til å tro at jeg var et dårlig menneske. «Sånn er du», «ser du hvordan du er» osv. Men han er den eneste hele livet mitt som har karakterisert meg slik, så det var hans måte å kontrollere meg på. 

Anonymkode: 353da...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ikke at du skal ha venner, manipulerer og kontrollerer deg. Been that. Rart at jeg plutselig ble veldig lett kjent med nye mennesker når jeg gikk fra han jeg var sammen med i mange år. 

Anonymkode: 35574...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Også prøver du å jekke henne ned ved å korrigere skrivinga hennes 😂 Fatter ikke hvorfor folk har så stort behov for å kontrollere skrivinga til andre mennesker.

HI: jeg hadde en slik samboer. Han skulle alltid få meg til å tro at jeg var et dårlig menneske. «Sånn er du», «ser du hvordan du er» osv. Men han er den eneste hele livet mitt som har karakterisert meg slik, så det var hans måte å kontrollere meg på. 

Anonymkode: 353da...76d

Å gi et seriøst tips er da ikke å jekke noen ned? Tar du tips og råd opp på den måten, altså? 

Anonymkode: a1bb7...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er fordi jeg er fra nord norge og blander dialekt, derfor sier jeg demmes istedet for deres.

Anonymkode: f5598...418

Det ble en dårlig unnskyldning. 

 Jeg er fra Bergen, men jeg skriver jo ikke «KE det går i, tjommi?» . Skriftspråk og dialekt er ikke det samme. Du kan si «demmes» så mye du vil, men du kan ikke skrive det.

Anonymkode: 885c6...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...