Gå til innhold

Inspirert Syden 1 veke og makaroni resten av året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som har dårleg råd og reiser til Syden kvart år, er det verkeleg verdt det å spinke og spare på kvardagsgleder, kjøpe billig mat osb heile resten av året for så å bruke opp alt ei veke på ferie? All respekt fordi de klarar det altså, og det er dykkar val. Men eg må innrømme at eg har vanskeleg for å forstå at ein orkar å snu på krona heile året for den eine veka (eller to). 

Anonymkode: 077a8...682

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne kanskje funnet på noe sånt om jeg var alene. Siden jeg bor i Bergen og er typen som blir litt vinterdeprimert, "må" jeg ha litt sol og varme om sommeren for å overleve vinteren, mentalt. Eller vite at jeg med 100 % sikkerhet vil få det neste sommer. Og i Bergen kan man fort få bare regn hele sommeren om man er litt uheldig. De årene jeg ikke har fått noen uker med Sol 8g varme, enten her eller der, er jeg mye nedfor og syk påfølgende vinter. Det tok meg en del år å se sammenhengen, men nå som jeg ser den er én slik tur i året blitt redningen for resten av året. Jeg vet ikke helt hvorfor det er sånn, men det er sånn. Heldigvis har vi god økonomi og trenger ikke spare til ferie en gang, så det blir jo noe annet uansett, men jeg kunne altså kanskje funnet på det fordi det ville reddet vinteren for meg da.

Anonymkode: df013...f57

Skrevet

Selv om jeg og mannen har lavere inntekt enn de fleste, så er den likevel nå høyere enn vi noen gang har hatt. Dermed er vi vant til å leve sparsommelig, handle på tilbud osv, samt at vi bor billig. Det er ikke noe vi aktivt tenker over, vi bare fortsetter å leve slik vi er vant til, også bruker vi heller de ekstra pengene på ferie i stedet for å endre vaner. For oss er det verdt det. :)

Vi lever ikke på makaroni da, vi spiser ordentlig mat. 😛 Men likevel billigere enn mange andre gjør.

Anonymkode: 4fdd3...64d

Skrevet

Vi har alle forskjellige behov. Jeg blir deprimert av å gå og trø på det samme deprimerte grisgrendte tettstedet i midt-Norge året rundt. Må til utlandet og få andre impulser og kulturer med litt livsglede. Det hjelper meg til å overleve.

Anonymkode: 3d4d0...78e

Skrevet

Det kunne jeg fint ha gjort om det var en reise jeg ville på (ikke Syden), det var jo sånn jeg fikk til å reise masse i alle de årene jeg var student og VIRKELIG hadde lite penger.

Skrevet
3 minutter siden, sug lut skrev:

Det kunne jeg fint ha gjort om det var en reise jeg ville på (ikke Syden), det var jo sånn jeg fikk til å reise masse i alle de årene jeg var student og VIRKELIG hadde lite penger.

Hvor mye hadde du å leve for i måneden? 

Anonymkode: dd334...94f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selv om jeg og mannen har lavere inntekt enn de fleste, så er den likevel nå høyere enn vi noen gang har hatt. Dermed er vi vant til å leve sparsommelig, handle på tilbud osv, samt at vi bor billig. Det er ikke noe vi aktivt tenker over, vi bare fortsetter å leve slik vi er vant til, også bruker vi heller de ekstra pengene på ferie i stedet for å endre vaner. For oss er det verdt det. :)

Vi lever ikke på makaroni da, vi spiser ordentlig mat. 😛 Men likevel billigere enn mange andre gjør.

Anonymkode: 4fdd3...64d

Samme her! Vi fortsatte å leve som studenter da vi fikk våre første lavt betalte jobber, fortsatte å leve som om vi hadde lavt betalte jobber da vi fikk litt bedre betalte jobber osv. Vi har aldri økt forbruket i takt med lønningene våre. Det betyr at vi lever svært romslig hver måned. Ikke noe problem å spare til noe! Jeg kan virkelig anbefale denne strategien. Lev som om budsjettet ditt var slik det var for én livssituasjon siden.

Anonymkode: e9ada...9bd

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye hadde du å leve for i måneden? 

Anonymkode: dd334...94f

Det er tredve år siden, så det husker jeg ikke, men datidas studielån+noen få hundrelapper pr uke fra ekstrajobb.

Skrevet

Alt koker jo ned til hva man ønsker å prioritere i livet. For noen betyr det å kutte ut fester og kinobesøk for andre blir det å spise kun billig mat. Mamma tryllet med de få pengene hun hadde. Hun var en super kokk og vi spiste godt for billige råvarer . Vi var ikke så mye på kino men vi var mye på biblioteket. Hun var ikke på mye fester men vi hadde mye venner på besøk til hyggelige middager og spillkvelder. Til «syden « reiste vi hvert år. 

Skrevet

Man kan jo komme til Syden for 1500kr per person hvis man er god til å følge med på reisesidene. Trenger da ikke å spare i årevis for en ferie!

Anonymkode: 8aadf...c5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...