Gå til innhold

Sauene nordmenn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tror ikke jeg vet om et land hvor alle så slavisk følger trendene. Hva er det med Norge og trender? Nå er det klimamaset. 

Nå har også alle liknet Kardashians en stund. Nå skal alle være 100% naturlig

Anonymkode: c76b6...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke jeg vet om et land hvor alle så slavisk følger trendene. Hva er det med Norge og trender? Nå er det klimamaset. 

Nå har også alle liknet Kardashians en stund. Nå skal alle være 100% naturlig

Anonymkode: c76b6...218

Tror du må få deg briller

Anonymkode: 8659f...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke jeg vet om et land hvor alle så slavisk følger trendene. Hva er det med Norge og trender? Nå er det klimamaset. 

Nå har også alle liknet Kardashians en stund. Nå skal alle være 100% naturlig

Anonymkode: c76b6...218

Hvor i Norge bor du?

Anonymkode: 50c95...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte deg, det er nok ikke bare nordmenn som bekymrer seg for klimaet. ‘Klimamaset’ finner du nok over store deler av kloden. Heldigvis. 

Og hvor i all verden bor du? Jeg ser ingen som ser ut som de plastdukkene, bortsett fra enkelte bloggere på IG. 

Jeg tror nok bedre om nordmenn enn deg. 

Anonymkode: 49d34...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja grusomt med det klimamaset. Det kan jo umulig være noko problem at det blir nokre grader varmare? Kanskje vi får badetemperaturar lant inn i september? Norge er jo altfor kaldt. 

Anonymkode: 87c9c...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars... Hvilken verden bor du i? 

De fleste av oss klarer å løfte blikket litt høyere, få med oss utenrikspolitiske hendelser, litt om hva som skjer mtp  f.eks. klima, miljø, krig og sykdomsutbrudd. Vi leser aviser, norske og utenlandske og sveiper bare lett innom Se & Hør. Jeg vet det finnes snørrogfjørti blogger, men kaster ikke bort tida mi på umodent fjas om b-, c- og d-kjendiser verden over. Ikke på a-kjendiser heller, for den del. De fleste av oss sørger også for å holde oss noenlunde oppdatert på norsk innenrikspolitikk og lokalpolitikk. De fleste av oss lever i hverdagen og ikke i en oppstyltet liksom-virkelighet. 

Anonymkode: 9c08d...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skriver "stakkars": Dere er gjennomskuet! Hersketeknikken deres er fullstendig åpenbar! 

Anonymkode: b423f...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som skriver "stakkars": Dere er gjennomskuet! Hersketeknikken deres er fullstendig åpenbar! 

Anonymkode: b423f...4fa

De fleste bruker noen herskrteknikker i diskusjoner, mer eller mindre bevist. Det gjør du også, men det å bruke hersketeknikker gjør ikke argumentene dårligere. Her sliter du i og med at du ikke har noen argumenter. Ditt eneste "våpen" er å forsøke å fremstille motdebatanter i et dårlig lys.

Anonymkode: 4d9ad...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke jeg vet om et land hvor alle så slavisk følger trendene. Hva er det med Norge og trender? Nå er det klimamaset. 

Nå har også alle liknet Kardashians en stund. Nå skal alle være 100% naturlig

Anonymkode: c76b6...218

Klimamas har vi hatt lenge... Nei, ingen ligner Kardashians. Men hva er 100% naturlig med silikon, botox og fillers? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Elizabeth89 skrev:

Klimamas har vi hatt lenge... Nei, ingen ligner Kardashians. Men hva er 100% naturlig med silikon, botox og fillers? 

Ja, når jeg var ung husker jeg det var massevis av mas om ozonlaget. Det har reparert seg selv tydeligvis, for vi hører ikke noe mer mas om det. Nå er det i stedet global oppvarming. Som ikke var så varm likevel. Så det ble plutselig til "klimaforandringer". Noe som i alle årene før har hett, "årstider".

Anonymkode: dd87b...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, når jeg var ung husker jeg det var massevis av mas om ozonlaget. Det har reparert seg selv tydeligvis, for vi hører ikke noe mer mas om det. Nå er det i stedet global oppvarming. Som ikke var så varm likevel. Så det ble plutselig til "klimaforandringer". Noe som i alle årene før har hett, "årstider".

Anonymkode: dd87b...3c0

Jeg håper du bare er et troll og ikke så til decgrader uopplyst som du fremstår. Det er nesten ikke mulig å ha en seriøs doskusjon med noen som ikke tror på virkeligheten.

Anonymkode: 4d9ad...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, når jeg var ung husker jeg det var massevis av mas om ozonlaget. Det har reparert seg selv tydeligvis, for vi hører ikke noe mer mas om det. Nå er det i stedet global oppvarming. Som ikke var så varm likevel. Så det ble plutselig til "klimaforandringer". Noe som i alle årene før har hett, "årstider".

Anonymkode: dd87b...3c0

Eeeehhhh, du … ozonlaget reparerte ikke seg selv. Det ble internasjonalt forbud mot utslipp av de gassene som bryter ned ozonlaget, og forbudet har stått ved lag i minst 25 år. De såkalte klorfluorkarboner kan ikke lenger slippes ut, og dermed rekker ozonlaget å gjendannes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge er en stor saueflokk ja! De går bare etter strømmen.. syter hjemme men gjør ikke noe mer ut av det! Klager på nettsider som dette og Facebook! Vi har virkelig noe å lære av f.eks Frankrike som demonstrer skikkelig og tør å gå ut å si at nå er det nok. Vi folk godtar ikke dette! Og da snakker jeg ikke om klima greiene! Men andre viktige ting! 

Anonymkode: fdc11...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om en eneste person som har hatt noe ønske om å ligne Kardashian. Og dessverre er det jeg som er mest opptatt av miljøvern, blant mine venner og bekjente. Og jeg har vært opptatt av det i 25 år, så er ikke helt en mote greie.

Anonymkode: 6fb91...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige og folk må lære seg å godta at vi mennesker er skapt ulikt og slik er det bare. Med tanke på utseende, tanker, meninger, opplevelser, hva vi spiser, hva vi er opptatt av og slik vil det alltid vêr! Vi må lære oss og godta hver enkel person for den de er ( ikke kriminelle ting) og passe på oss selv

Anonymkode: fdc11...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere svar her har bekreftet det jeg påstår. Dere skriver «de aller fleste av oss» i ett sett.

Anonymkode: c76b6...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Flere svar her har bekreftet det jeg påstår. Dere skriver «de aller fleste av oss» i ett sett.

Anonymkode: c76b6...218

Du har jo ikke mye vettugt å komme med selv akkurat

Anonymkode: 8659f...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har jo ikke mye vettugt å komme med selv akkurat

Anonymkode: 8659f...280

Det handlet ikke om «vettugt», men at dere er besatt av hva de fleste gjør 

Anonymkode: c76b6...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det handlet ikke om «vettugt», men at dere er besatt av hva de fleste gjør 

Anonymkode: c76b6...218

Men hva gjør du da, du som er så sterk og uavhengig og som klarer å tenke selv? Hva bekymrer du deg for og hva engasjerer deg?

Det at ‘de fleste av oss’ f.eks bekymrer oss over klimaet og klodens fremtid er jo pga informasjon man får gjennom å følge med i media og lese forskningsrapport osv. 

Anonymkode: 49d34...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fleste bruker noen herskrteknikker i diskusjoner, mer eller mindre bevist. Det gjør du også, men det å bruke hersketeknikker gjør ikke argumentene dårligere. Her sliter du i og med at du ikke har noen argumenter. Ditt eneste "våpen" er å forsøke å fremstille motdebatanter i et dårlig lys.

Anonymkode: 4d9ad...171

Nei. Jeg påpeker bare at hersketeknikkene, som er såpass åpenbare som de er, ikke fungerer på slik tenkt måte som skribentene ønsket.

Du driver med hersketeknikk her. 

Anonymkode: b423f...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flere svar her har bekreftet det jeg påstår. Dere skriver «de aller fleste av oss» i ett sett.

Anonymkode: c76b6...218

Hvorfor skriver vi om "de fleste av oss"? Jo, fordi nettopp "de aller fleste" er rasjonelle mennesker som ved å holde oss oppdatert på viktige områder i livet og samfunnet kommer fram til omtrentlig samme standpunkter. Og da snakker vi om i den virkelige verden, ikke den rosa blogg- og kjendisverden du ser ut til å være opptatt av. 

Klimamaset, som du kaller det, stiftet jeg mitt første bekjentskap med på 1970-tallet. Da var jeg et barn, men jeg husker det godt. Siden den gang har fokus på miljø heldigvis økt. Det samme har dessverre forbruket og forurensningen gjort. Ergo er ikke "klimamaset" noe nytt. Det blir dessverre bare mer og mer aktuelt. 

Jeg anbefaler deg å lese deg litt opp. Det krever at du leser lengre, og mer intrikate tekster enn rosablogger og Se & Hør, men da får du også øvd opp lesekompetansen din. Det er noe alle har godt av. 

Anonymkode: 9c08d...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skriver vi om "de fleste av oss"? Jo, fordi nettopp "de aller fleste" er rasjonelle mennesker som ved å holde oss oppdatert på viktige områder i livet og samfunnet kommer fram til omtrentlig samme standpunkter. Og da snakker vi om i den virkelige verden, ikke den rosa blogg- og kjendisverden du ser ut til å være opptatt av. 

Klimamaset, som du kaller det, stiftet jeg mitt første bekjentskap med på 1970-tallet. Da var jeg et barn, men jeg husker det godt. Siden den gang har fokus på miljø heldigvis økt. Det samme har dessverre forbruket og forurensningen gjort. Ergo er ikke "klimamaset" noe nytt. Det blir dessverre bare mer og mer aktuelt. 

Jeg anbefaler deg å lese deg litt opp. Det krever at du leser lengre, og mer intrikate tekster enn rosablogger og Se & Hør, men da får du også øvd opp lesekompetansen din. Det er noe alle har godt av. 

Anonymkode: 9c08d...962

Det er fordi det eksisterer for mange mennesker. Dere som kaller dere mest realistiske er som oftest de mest negative. Jo flere mennesker det blir, jo lavere blir lebestandarden. Jeg er i det minste realistisk nok til å se at jeg ikke bør videreføre meg, men det er dessverre veldig mange som føler at SINE gener er så viktige at de skal slippe å tenke på dette. 

Anonymkode: c76b6...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Jeg påpeker bare at hersketeknikkene, som er såpass åpenbare som de er, ikke fungerer på slik tenkt måte som skribentene ønsket.

Du driver med hersketeknikk her. 

Anonymkode: b423f...4fa

Ja, det gjør jeg etter noen deffinisjoner av ordet og det gjør du også selv om du nekter.

Anonymkode: 4d9ad...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...