Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2019 #1 Skrevet 8. oktober 2019 Jeg husker fra jeg var liten at jeg hørte ofte på Jannike. Hun hadde en sang hvor hun synger "la meg gå" og "så sier de at jeg er snill, så la meg gå" Husker ikke stort mer av sangen, men husker jeg tenkte på at voksne ikke var snille osv. Jeg hadde en fin barndom og verdens snilleste foreldre i mine øyne og det er de fremdeles den dag idag. For et par år siden kom jeg plutselig på den sangen igjen, hadde jo ikke hørt den siden jeg var 4-5 år, og jeg synes det er så rart at jeg tenkte slik. Og når sangen kom i hodet mitt tenkte jeg umiddelbart overgrep. Det plager meg rett og slett at jeg får den følelsen, jeg kan ikke erindre noe som helst som ikke skulle skjedd og husker en lykkelig barndom Anonymkode: ed99b...2b9
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2019 #2 Skrevet 8. oktober 2019 Nå kom jeg faktisk på ene frasen; " så sier de at jeg er snill, fordi jeg gjør nøyaktig som de vil" Anonymkode: ed99b...2b9
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg husker fra jeg var liten at jeg hørte ofte på Jannike. Hun hadde en sang hvor hun synger "la meg gå" og "så sier de at jeg er snill, så la meg gå" Husker ikke stort mer av sangen, men husker jeg tenkte på at voksne ikke var snille osv. Jeg hadde en fin barndom og verdens snilleste foreldre i mine øyne og det er de fremdeles den dag idag. For et par år siden kom jeg plutselig på den sangen igjen, hadde jo ikke hørt den siden jeg var 4-5 år, og jeg synes det er så rart at jeg tenkte slik. Og når sangen kom i hodet mitt tenkte jeg umiddelbart overgrep. Det plager meg rett og slett at jeg får den følelsen, jeg kan ikke erindre noe som helst som ikke skulle skjedd og husker en lykkelig barndom Anonymkode: ed99b...2b9 Her er sangen du tenker på hvertfall. Jeg opplevde ‘’overgrep’’/ekkel berøring i min barndom. Var 8 år. På det tidspunktet skjønte jeg ikke hva det var. visste ikke at det var ulovlig og jeg Har på en måte ikke VONDE traumer av det. Har alltid husket den episoden innimellom og tenkt ‘’herregud så ekkel jeg var som lot den mannen gjøre det han gjorde med meg og at jeg bare lo av det’’. Så har jeg bare ristet det minnet vekk og ‘’glemt det’’. For noen år siden begynte jeg å bli interessert i veldig mye eldre menn og begynte da å lure litt på hvorfor. Da begynte denne episoden å komme tilbake igjen og veldig mye oftere enn før og det var først da det gikk opp et lys for meg at jeg har jo faktisk blitt utsatt for pedofili. Jeg har blitt overgrepet da jeg var barn. Spiller ingen trille om jeg lot den mannen gjøre det han gjøre for jeg var bare et barn som ikke visste bedre. Denne mannen derimot var en veldig godt voksen person som visste veldig godt at det han gjorde var ulovlig. vet ikke om svaret mitt gjorde deg noe klokere på disse tankene du har, men jeg kan bare svare for meg selv at jeg har alltid tenkt at jeg hadde en så fin barndom og så husket jeg dette Anonymkode: a4c7d...206
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 Hvordan forbinder du/dere denne sangen med overgrep? Tolker det som at hun kjeder ræva av seg på besøk hos eldre slektninger(?), og at hun lider av flink pike syndromet og gjør som hun får beskjed om selv om tiden kanskje trekker ut. Hvilket barn vil sitte stille på en krakk fremfor ut å løpe/klatre i trær? Klarer i alle fall fint å trekke paralleller til egen barndom her; på besøk hos min fars gamle tante hvor jeg måtte sitte stille og høre på dem prate, og innimellom fikk jeg høre jeg måtte fortsette å være så veloppdradd. Ble oversett i en time og overlatt til gamle kjeks og tegneark. Stivpyntet i kjole selvsagt, til pynt, som de eldre likte å ha barna på den tiden. "Sees, men ikke høres". Anonymkode: 4e3d1...966
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #5 Skrevet 9. oktober 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan forbinder du/dere denne sangen med overgrep? Tolker det som at hun kjeder ræva av seg på besøk hos eldre slektninger(?), og at hun lider av flink pike syndromet og gjør som hun får beskjed om selv om tiden kanskje trekker ut. Hvilket barn vil sitte stille på en krakk fremfor ut å løpe/klatre i trær? Klarer i alle fall fint å trekke paralleller til egen barndom her; på besøk hos min fars gamle tante hvor jeg måtte sitte stille og høre på dem prate, og innimellom fikk jeg høre jeg måtte fortsette å være så veloppdradd. Ble oversett i en time og overlatt til gamle kjeks og tegneark. Stivpyntet i kjole selvsagt, til pynt, som de eldre likte å ha barna på den tiden. "Sees, men ikke høres". Anonymkode: 4e3d1...966 Hvor gammel er du egentlig? Og det er jo ikke hva sangen egentlig handler om, men hva hi la i teksten da hun var liten. Anonymkode: ab932...7c6
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #6 Skrevet 9. oktober 2019 De fleste som har opplevd overgrep, har jo noen minner om det, selv om mye skulle være fortrengt. Men kan det ikke og være at dine foreldre har hatt en samtale med deg, om andre voksne som er slemme, og hva de ikke har lov til å gjøre med kroppen din. Mine foreldre skremte meg med den samtalen, det var nok og meningen, sånn så jeg ikke skulle bli utsatt for noe sånt, men de skremte meg mer enn de hadde trengt. Anonymkode: de6e4...8cc
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #7 Skrevet 9. oktober 2019 Du klarer sikkert å fabrikere noen minner om du går skikkelig hardt inn for det. Anonymkode: 3747f...bcd
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #8 Skrevet 9. oktober 2019 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du klarer sikkert å fabrikere noen minner om du går skikkelig hardt inn for det. Anonymkode: 3747f...bcd Hva slags svar er det? Trenger ikke være ufin Anonymkode: ed99b...2b9
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #9 Skrevet 9. oktober 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva slags svar er det? Trenger ikke være ufin Anonymkode: ed99b...2b9 Falske minner er en egen vitenskap Anonymkode: 41260...674
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #10 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg synes det er drøyt å tenke overgrep pga denne sangen Anonymkode: 41260...674
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #11 Skrevet 9. oktober 2019 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er drøyt å tenke overgrep pga denne sangen Anonymkode: 41260...674 Er det så tungt å skjønne dette, altså? Hi oppdager som voksen at hun tilla denne sangen en helt annen mening da hun var barn. Altså at hun tenkte at ‘noen’ var slemme og holdt ‘noen’ fast... Så som voksen lurer hun på hva det var som fikk henne til å trekke denne konklusjonen. Bah! Anonymkode: ab932...7c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå