Gå til innhold

Gave til lærere (ungdomskole). Meninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alltid pleid å gi lærere på barneskolen en gave til jul og til sommeren. Feks en god sjokolade, en bok eller noe annet en kan bruke/spise (ikke nips) sammen med en kort med noen ord om hva vi setter pris på med akkurat den personen. Jeg tenker å gjøre det samme til de flotte lærerne til ungdommen vår. H*n har litt særskilte behov akkurat nå som gjør at samarbeidet er litt tettere enn hva det normalt ville ha vært til "vanlig". Ok med gave synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gav gaver, men det var på vegne av hele klassen😊 Synes det er flott å gi gaver, jeg. Med tanke på hvor viktig jobben til lærere er, så fortjener de en oppmerksomhet.

Anonymkode: ac1eb...682

Skrevet

Jeg er lærer selv og blir utrolig rørt over å få gaver. Som regel er det fra klassen samlet, men noen ganger får jeg noe ekstra direkte fra en elev eller foreldre deres. Ofte er det dem jeg har vært tettere på, og det er utrolig hyggelig. Som regel gir jeg noe til elevene mine også, et lite personlig kort f.eks.

Anonymkode: c8e14...a61

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er lærer selv og blir utrolig rørt over å få gaver. Som regel er det fra klassen samlet, men noen ganger får jeg noe ekstra direkte fra en elev eller foreldre deres. Ofte er det dem jeg har vært tettere på, og det er utrolig hyggelig. Som regel gir jeg noe til elevene mine også, et lite personlig kort f.eks.

Manglet et komma der på slutten. Skulle være "et lite, personlig kort."

Skrevet

Takk for svar, det var det jeg håpet og høre😉alle setter nok pris på å bli sett.

Skrevet

Kjempekoselig! Hilsen lærer på ungdomsskolen. 

Anonymkode: 7f604...a8f

Skrevet

Det er veldig, veldig koselig å få en liten oppmerksomhet!

Hilsen lærer i ungdomsskolen

Anonymkode: 2b57c...936

Skrevet

Sånt får vi ekstremt sjelden i vgs, gitt. Selv om det kan være snakk om elever man har brukt mye mer tid på enn hva man f.eks. har i kontaktlærerressursen. Den ressursen er jo i grunnen bare en vits, både i tid og penger. 

Anonymkode: e7266...04e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sånt får vi ekstremt sjelden i vgs, gitt. Selv om det kan være snakk om elever man har brukt mye mer tid på enn hva man f.eks. har i kontaktlærerressursen. Den ressursen er jo i grunnen bare en vits, både i tid og penger. 

Jeg svarte lenger oppe, og jeg jobber i VGS. Det er selvfølgelig helst når man følger en tredjeklasse ut at jeg får gaver, men det har dukket opp noen utenom også. I vår hadde jeg en klasse jeg var veldig knyttet til og faktisk savner, og som var veldig knyttet til meg også. Da fikk jeg faktisk mange gaver, inkludert favorittvinen min (de hadde søkt opp mannen min og bedt om tips fra ham 😅), blomster og mye mer. 

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarte lenger oppe, og jeg jobber i VGS. Det er selvfølgelig helst når man følger en tredjeklasse ut at jeg får gaver, men det har dukket opp noen utenom også. I vår hadde jeg en klasse jeg var veldig knyttet til og faktisk savner, og som var veldig knyttet til meg også. Da fikk jeg faktisk mange gaver, inkludert favorittvinen min (de hadde søkt opp mannen min og bedt om tips fra ham 😅), blomster og mye mer. 

Jo da, fra avgangsklasser får man jo ofte litt, men ellers er det sjelden kost. De har heldigvis som regel tid til å si "God Jul, da. 😉

Men samme det! Jeg stortrives med disse ungdommene og jobben min! 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo da, fra avgangsklasser får man jo ofte litt, men ellers er det sjelden kost. De har heldigvis som regel tid til å si "God Jul, da. 😉

Man skal ikke forvente gaver, nei.

Anonymkode: 7dd9d...443

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er verdens beste jobb!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...