Gå til innhold

Er det trygt å reise til ...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tyrkia. Vi reiser snart og jeg merker jeg gruer meg spesielt etter å ha lest at tyrkia gjør seg klare til å krige inne i Syria. Vil ikke grue meg da det er etterlengtet ferie, men ikke lett å la være😬

Anonymkode: c62c6...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste områder i Tyrkia er trygge, særlige utsatte områder er storbyer- Istanbul og grenseområder mot Syria. Argumenter mot å reise er langt større enn sikkerheten..

Anonymkode: 82dd9...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvor i Tyrkai skal du? 

Anonymkode: 9fef4...171

Goynuk ved Kemer

Anonymkode: c62c6...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De typiske turiststedene er vel temmelig trygge, men jeg hadde nok sett meg over skulderen på flyplassen.

Hvorfor folk reiser til Tyrkia er en helt annen diskusjon, så jeg skal la være å starte den....

Anonymkode: 7d2c0...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall langt mindre trygt enn å reise til Kanariøyene, Mallorca osv. Sjansen er stor for at det går bra, men jeg ville personlig valgt et annet reisemål neste gang. Av mange andre grunner enn kun sikkerhet.

Krysser fingrene for deg. Regner med du ikke skal ha med barn på reisen?

Anonymkode: dd5e8...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er i alle fall langt mindre trygt enn å reise til Kanariøyene, Mallorca osv. Sjansen er stor for at det går bra, men jeg ville personlig valgt et annet reisemål neste gang. Av mange andre grunner enn kun sikkerhet.

Krysser fingrene for deg. Regner med du ikke skal ha med barn på reisen?

Anonymkode: dd5e8...ed3

Og hva mener du med det? Jeg skal ha med barn.

Anonymkode: c62c6...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hva mener du med det? Jeg skal ha med barn.

Anonymkode: c62c6...9d6

Hun mener nok det som står, at hun aldri ville reist til Tyrkia, og ihvertfall ikke med barn...

Anonymkode: 7d2c0...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hva mener du med det? Jeg skal ha med barn.

Anonymkode: c62c6...9d6

Det forstår jeg ikke. Slik situasjonen er i Tyrkia nå, og da tenker jeg ikke kun på charterturisters sikkerhet altså, ville jeg aldri våget å reise dit med barn. Hvis det er slik at du er tyrkisk/har tyrkiske aner, og din mor/en nær slektning ligger for døden, så må man ta en veloverveid beslutning og ev. velge å ta sjansen. Men å reise dit på sydentur, med barn? Ville aldri falt meg inn. SÅ viktig er ikke en sydentur.

Anonymkode: dd5e8...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det forstår jeg ikke. Slik situasjonen er i Tyrkia nå, og da tenker jeg ikke kun på charterturisters sikkerhet altså, ville jeg aldri våget å reise dit med barn. Hvis det er slik at du er tyrkisk/har tyrkiske aner, og din mor/en nær slektning ligger for døden, så må man ta en veloverveid beslutning og ev. velge å ta sjansen. Men å reise dit på sydentur, med barn? Ville aldri falt meg inn. SÅ viktig er ikke en sydentur.

Anonymkode: dd5e8...ed3

Og da er det krig du evt tenker på eller terror eller hva?

Anonymkode: c62c6...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og da er det krig du evt tenker på eller terror eller hva?

Anonymkode: c62c6...9d6

Krig, terror, utrolig vanskelig situasjon for mange tyrkere, ingen ytringsfrihet, ingen pressefrihet, vilkårlige fengslinger, lav rettssikkerhet, Tyrkia nærmer seg å være et diktatur. Mange desperate blant lokalbefolkningen. Jeg ville ikke støttet et slikt regime, og jeg ville ikke tatt med barn dit.

Anonymkode: dd5e8...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer med å reise til Tyrkia, kos deg i Kemer. Selv er jeg ikke happy med presidenten der, men elsker landet og kommer til å reise dit uansett. Nå er jeg heller ikke happy med Trump, men kritiserer ikke folk som drar til USA med og uten barn av den grunn. 

Anonymkode: 58f08...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen problemer med å reise til Tyrkia, kos deg i Kemer. Selv er jeg ikke happy med presidenten der, men elsker landet og kommer til å reise dit uansett. Nå er jeg heller ikke happy med Trump, men kritiserer ikke folk som drar til USA med og uten barn av den grunn. 

Anonymkode: 58f08...017

Takk. Den tar jeg til meg. Vi er raskt ute etter å dømme visse land, spesielt muslimske land, men USA som du sier reiser mange til . Jeg satser på en fin uke med fint vær og godt mat😀

Anonymkode: c62c6...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen problemer med å reise til Tyrkia, kos deg i Kemer. Selv er jeg ikke happy med presidenten der, men elsker landet og kommer til å reise dit uansett. Nå er jeg heller ikke happy med Trump, men kritiserer ikke folk som drar til USA med og uten barn av den grunn. 

Anonymkode: 58f08...017

Nei, så saklig!

Anonymkode: de598...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært på ferie, i en liten småby ved Egeerhavskysten. Med to små barn. Hadde det deilig, trygt og veldig avslappende. Vi er helnorske, men omgikkes tyrkiske venner, naboer og andre tyrkere daglig. Utenfor de største turiststedene er tyrkere veldig hyggelige, og faktisk lite masete. Jeg ser ikke hvordan mitt besøk der på noen måte skulle utgjøre noen støtte til dagens regime i Ankara. Dette er i den mest sekulære delen av Tyrkia, det er veldig få i dette området som stemmer på den sittende presidenten. Du ser for øvrig heller ikke særlig flere kvinner i hijab der enn i Norge. Hvis turistene slutter å komme, er det først og fremst lokalbefolkningen og det lokale næringslivet det går ut over. Det beste man kan gjøre for Tyrkia er å forsette å dra, og å vise vennlighet mot dem som er vennlige mot deg.

Anonymkode: bbc07...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og da er det krig du evt tenker på eller terror eller hva?

Anonymkode: c62c6...9d6

Holder med de innpåslitne folka der. 

Anonymkode: 4af1b...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Onsdag ettermiddag bekreftet president Recep Tayyip Erdogan at Tyrkia har startet den militære operasjonen mot kurdiske områder i Syria.

https://www.aftenposten.no/verden/i/LAdjxq/Erdogan-bekrefter-at-angrepet-er-i-gang--Vil-fjerne-terrorkorridor

Anonymkode: dd5e8...ed3

Men dette er inne i Syria, lite sannsynlig at krigen flyttes over til Tyrkia vel

Anonymkode: c62c6...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke dratt, og i alle fall ikke nå når de går til angrep på Syria. Syria er tross alt nabolandet, og de kommer til å slå tilbake. 

Anonymkode: 1d750...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men dette er inne i Syria, lite sannsynlig at krigen flyttes over til Tyrkia vel

Anonymkode: c62c6...9d6

Du tror kurderne i Syria, som faktisk har nedkjempet IS, kommer til å sitte stille i båten og ikke kjempe tilbake?

Anonymkode: dd5e8...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville ikke dratt, og i alle fall ikke nå når de går til angrep på Syria. Syria er tross alt nabolandet, og de kommer til å slå tilbake. 

Anonymkode: 1d750...67a

At noen tenker det er ok å dra på sydentur med barn til et land som er i krig, sier litt om hvor galt det er med prioriteringene. For hvorfor har de valgt Tyrkia, og ikke Mallorca eller Gran Canaria? Fordi det er billig.

Anonymkode: dd5e8...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At noen tenker det er ok å dra på sydentur med barn til et land som er i krig, sier litt om hvor galt det er med prioriteringene. For hvorfor har de valgt Tyrkia, og ikke Mallorca eller Gran Canaria? Fordi det er billig.

Anonymkode: dd5e8...ed3

Tyrkia er et land jeg liker godt. Reisen var bestilt før en stund siden. Valget er enten å reise på en ferie som er betalt eller la vare og miste pengene. Tror jeg forholder meg til UDs reiseråd. Ikke kommet frem at man ikke bør reise. Men takk for alle innspill også de som ikke beroliget meg😉

Anonymkode: c62c6...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At noen tenker det er ok å dra på sydentur med barn til et land som er i krig, sier litt om hvor galt det er med prioriteringene. For hvorfor har de valgt Tyrkia, og ikke Mallorca eller Gran Canaria? Fordi det er billig.

Anonymkode: dd5e8...ed3

Da burde vi avlyse alle reiser til USA i alle fall. 

Det er vel i hovedsak snakk om å sikre et eget område for en del av de 4-5 mill syrere som oppholder seg i Tyrkia. 

Anonymkode: 58f08...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da burde vi avlyse alle reiser til USA i alle fall. 

Det er vel i hovedsak snakk om å sikre et eget område for en del av de 4-5 mill syrere som oppholder seg i Tyrkia. 

Anonymkode: 58f08...017

USA er vel ikke i fare for å bli bombet de neste 14 dagene? 

Anonymkode: de598...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2019 den 20.22, Anonym bruker skrev:

Goynuk ved Kemer

Anonymkode: c62c6...9d6

Det er jo et stykke fra Syria, men man må regne med at det blir krig altså, at de vil slå tilbake. Spørsmålet er hvordan de slår tilbake, og jeg ville ikke følt meg trygg på et typisk turiststed heller...

Anonymkode: 7d2c0...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...