Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2019 #1 Skrevet 8. oktober 2019 Har fått paralgin mot ryggsmerter av legen min. Han mente jeg kanskje kunne bruke de på jobb. For om jeg tar de hver dag har jeg de i «systemet» og da går det greit. Noen som vet om stemmer? Anonymkode: d6c88...c28
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2019 #2 Skrevet 8. oktober 2019 Hva jobber du med da? Anonymkode: 005dd...0d9
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2019 #3 Skrevet 8. oktober 2019 Hva mener du med at han mente du «kanskje» kunne bruke de på jobb? folk bruker det hver dag. De bruker og sterkere saker og står i jobb. Så hvis du aldri har brukt de før får du bare prøve deg frem. Jeg blir ekstremt trøtt av de, mens jeg kjenner et par som blir hyper. Så du må jo bare prøve Anonymkode: cdaa4...25b
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2019 #4 Skrevet 8. oktober 2019 Det har ikke noe å si om du "har de i systemet"... Det er jo en meningsløs setning 🤷♀️ Les litt om hva PF er, hvordan Kodeinfosfatsesquihydrat virker i kroppen og halveringstid, samt vurder om dette passer inn i din type jobb " " Dette betyr varseltrekanten etter endringen: Varseltrekant på legemiddelpakken betyr at myndighetene har gitt detaljerte regler for bruk ved bilkjøring. For legemidler uten varseltrekant må legen gjøre en skjønnsmessig vurdering og sammen med pasienten avklare om bruk er forenlig med bilkjøring." Jeg, som feks er yrkessjåfør som en del av mitt yrke, må derfor være ekstra varsom rundt å bruke de når jeg er på jobb og tar da feks kun 1/2 tablett iløped av arbeidsdagen basert på min vekt og høyde. Men hadde jeg jobbet på kontor ville vurderingen vært anderledes, sett bort fra kjøringen til og fra jobb (feks ventet med å ta en tabl til etter at jeg var fremme, og før 6t til jeg skal hjem). Anonymkode: 1fc8f...3ea
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2019 #5 Skrevet 8. oktober 2019 Jobber i industrien. Altså med med mye kjøretøy involvert. Blir ikke trett når jeg tar de, men er likevel skeptisk til å ta de. Og ifølge legen min måtte jeg da ta de regelmessig, og vil ikke gjøre meg avhengig av smertestillende heller.. HI Anonymkode: d6c88...c28
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2019 #6 Skrevet 8. oktober 2019 Jeg brukte en liten epriode pga en skade, og fikk da beskjed om at jeg ikke kunne kjøre, siden kroppen min ikke var vant til de. Anonymkode: 2f244...e87
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2019 #7 Skrevet 8. oktober 2019 Er det paralgin eller paralgin forte du tar? Anonymkode: 82478...454
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2019 #8 Skrevet 8. oktober 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det paralgin eller paralgin forte du tar? Anonymkode: 82478...454 Det er ikke noe som heter bare paralgin Anonymkode: 2f244...e87
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2019 #9 Skrevet 8. oktober 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke noe som heter bare paralgin Anonymkode: 2f244...e87 Kanskje hun mener Paralgin Supp? Ene er per oralt og andre pr analt? Virker hurtigere pr analt Anonymkode: 16533...344
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2019 #10 Skrevet 8. oktober 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kanskje hun mener Paralgin Supp? Ene er per oralt og andre pr analt? Virker hurtigere pr analt Anonymkode: 16533...344 Herregud...🙈 Anonymkode: 7e009...a73
MammantilNurket Skrevet 8. oktober 2019 #11 Skrevet 8. oktober 2019 Jeg har fått paralgin forte ved et par anledninger. Ble relativt dopet, og det var aldeles nydelig. Varm og myk i hele kroppen, ikke vondt en plass og alt var deilig 😂 Når det er sagt; Jeg hadde ikke hatt noe å gjøre på jobb, bak et tatt eller i noen situasjon som hadde krevd noe som helst av meg.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #12 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg kan fint jobbe på det, men ville ikke betjent kjøretøyer. Ikke fordi jeg opplever meg ruset, men fordi ansvaret fort tillegges en om noe skjer. Anonymkode: 17af6...2d1
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #13 Skrevet 9. oktober 2019 Svigermor har tatt paralgin forte og andre sterke smertestillende daglig i over 20 år, hun blir ikke dopet av dem og kan også kjøre bil på dem. Jeg personlig som ikke er vant til så sterke smertestillende blir helt dopet av dem og ville aldri kjørt bil på dem. Problemet er jo om det skjer noe og det blir tatt rutinemessig blodprøve av de involverte, litt usikker da på hvordan rettsvesenet vil stille seg også til svigermor som er "vant til" dem...? Anonymkode: f5209...134
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2019 #14 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg hadde ikke kunne fortsette i jobb hadde det ikke vært for paralgin forte. Står fast på dem og kan både jobbe og kjøre bil Og får på blå resept. Anonymkode: 9509e...952
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2019 #15 Skrevet 10. oktober 2019 Takk for svar! Siden jeg kun tar de ved behov, tørr jeg ikke bruke de på jobb. Skulle det skje noe når jeg betjener et kjøretøy, er jeg redd det slår tilbake på meg. Anonymkode: d6c88...c28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå