Gå til innhold

Tannregulering, barn, hvor dyrt er det egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestekameraten til sønnen min fikk nylig på streng oppe og nede, dette ble gjort over 2 dager og kostet 16.000,- kun for å sette på😬 De fikk dekket 70%, men de 16000 var det de betalte selv. Pluss ca 1200 pr gang når det strammes. 

Gruer meg til det er vår sønns tur (vært inne 2 ganger, men måtte miste noen flere tenner først). 

Anonymkode: 50487...019

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Bestekameraten til sønnen min fikk nylig på streng oppe og nede, dette ble gjort over 2 dager og kostet 16.000,- kun for å sette på😬 De fikk dekket 70%, men de 16000 var det de betalte selv. Pluss ca 1200 pr gang når det strammes. 

Gruer meg til det er vår sønns tur (vært inne 2 ganger, men måtte miste noen flere tenner først). 

Anonymkode: 50487...019

Hææ.. 16 000 kroner? Seriøst? Da måtte vi tatt opp forbrukslån.

Anonymkode: e125e...5ce

Skrevet

Juks og bedrag hele opplegget ! Tragisk at staten syns det er Ok at vi blakker oss 

Anonymkode: 14767...94d

Skrevet

De aller fleste nordmenn har fint råd til dette selv. Bare å droppe sydenturen, Trysil-turen med jentene, designveska og/eller kjøre bilen i tre år før man bytter den ut.

De med dårlig råd burde fått alt dekket.

Anonymkode: aa3b3...cd2

Skrevet

Estimert til 25000 på den ene, med 60% dekning og 28000 på den andre med 40% dekning, men på henne har det blitt mindre siden hun måtte ha det kortere enn antatt. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

De aller fleste nordmenn har fint råd til dette selv. Bare å droppe sydenturen, Trysil-turen med jentene, designveska og/eller kjøre bilen i tre år før man bytter den ut.

Har man dårlig råd om man ikke drar til Syden, eller Trysil jevnlig, og ikke kjøper designvesker og bytter ut bilen hele tiden? 

Jaha..

Anonymkode: e125e...5ce

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ærlig talt! Dummeste jeg har hørt. Tror du virkelig alle lever sånn? Toskethet sier jeg. 

Anonymkode: 56779...33a

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ærlig talt! Dummeste jeg har hørt. Tror du virkelig alle lever sånn? Toskethet sier jeg. 

Anonymkode: 56779...33a

Sa jeg at alle lever sånn? Nei, det gjorde jeg ikke.  MANGE nordmenn lever sånn. Toskethet å ikke lese hva folk skriver sier jeg. Veldig mange nordmenn har mer enn nok penger til å betale for barnas regulering hvis de er villige til å ofre på annet forbruk. De med dårlig råd bør fremdeles få støtte, derav siste setningen i mitt forrige innlegg. Hva er du egentlig uenig i? At mange nordmenn fint kan håndtere en slik utgift, eller at de med dårlig råd burde få støtte til det samme?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan jo lure når de her som har 1,5 millioner i inntekt står frem og klager

https://www.nrk.no/okonomi/_kjernefamilien_-remoy-bertelsen_-_-tar-vekk-flere-ting-familier-trenger-1.14729692

Anonymkode: 1c2bc...351

Har du lest artikkelen du linker til?

Vi har en inntekt over snittet, og kommer til å klare oss fint, men vi tenker på andre også, sier Bertelsen.

Anonymkode: 1b03e...b71

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du lest artikkelen du linker til?

Vi har en inntekt over snittet, og kommer til å klare oss fint, men vi tenker på andre også, sier Bertelsen.

Anonymkode: 1b03e...b71

Jada, det har jeg.

Anonymkode: 1c2bc...351

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er hvertfall temmelig søkt at folk skal ruinere seg på dette når pengene går til en unaturlig lønn !! 

Anonymkode: 14767...94d

Jeg synes egentlig vi får ganske mye for de 70.000 det koster for vår datter. Klart det er mye penger, men i den prisen inngår mange bilder, trekking av 3 tenner, 6 runder med avstøpninger, støping og tilpassing av to gommer, utvendig streng oppe, innvendig streng oppe, innvendig streng nede, kontroll hver 6. uke i 3 år, kontroll 2 ganger i året i 8 år, bedøvelse, strikker osv.

Anonymkode: e66e3...259

Skrevet

Min mann har to jenter fra før som begge har hatt regulering. Den yngste fikk søskenrabatt slik at det ble rimeligere for henne. Nå skal vårt felles barn få regulering. Han får ikke søskenrabatt fordi de har felles far og ikke felles mor. Det er personen som mottar barnetrygd som får søskenrabatt. 🙄

Anonymkode: 0e6cf...924

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...