Gå til innhold

Hvordan er deres barn på 1 1/2 - 2 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en sliten mamma i dag. Tenner og sutring på uke nr 2.

Føler min jente er krevende, men har ingenting å sammenligne med. Hun har sutret en del siden hun ble født, men kan også være kjempeblid. Veldig klengete på meg, men kan også leke lenge alene. Sutrer ofte når hun ser meg. Sover godt. 

Jeg blir kokko av sutring og dager med mye surving er jeg helt ør. Hun sutrer mye mindre med far og i bhg. 

Er en engel å ha med på butikken etc og der det skjer. Liker å sitte i vogn dersom den er i bevegelse, om ikke begynner sutringen ganske kjapt. Vil helst bli bært av meg 24/7. 

Kjeder seg når hun skal spise og jeg ender ofte opp med å gi ho ei leke så hun får i seg mat. 

Elsker når storebror og hun leker, og har dager hun ikke sutrer noenting. Blir fort utålmodig virker det som, men kan også sitte lenge med putteboks, tegning, klistremerker osv.

Høres dette vanlig ut?

Anonymkode: cb4de...838

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sutring er vanlig ja, dessverre. Det kommer og går i perioder, jeg synes min begynte å sutre ved ca 1 års alder. Er nå straks 4 og det har vært sutring av og på i perioder. 6 mnd med bare godt humør, så 6 mnd med bare dårlig humør :P

Nå før 4 år så er hun sur igjen. Blir sur for den minste lille ting.

Anonymkode: b8abf...3ce

Skrevet

Helt normalt 😉

Anonymkode: ac8d4...b08

Skrevet

Tror det er ganske vanlig.

Språket er jo ikke skikkelig på plass enda, men de er store nok til å ha mange meninger om hva de vil osv, også blir det sutring når verden ikke blir akkurat som de hadde sett for seg, ting ikke skjer som de hadde lyst til osv.

Når de blir littegranne eldre og språket kommer bedre på plass kan du oppdra vekk denne sutringen, da kan du oppfordre til å si ting uten sutrestemme for sutrestemme er så vanskelig å forstå. Du kan også lære dem at det er mye lettere å få det som man vil når man ber om ting med et smil enn når man spør med sutrestemmen. Sånn får man det vekk.

Men det er litt tidlig å forstå enda, og barn er forskjellig, så noen tar det med en gang mens andre ikke klarer legge vekk sutringen og sutrer mye, lenge.

Anonymkode: f9290...055

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er en sliten mamma i dag. Tenner og sutring på uke nr 2.

Føler min jente er krevende, men har ingenting å sammenligne med. Hun har sutret en del siden hun ble født, men kan også være kjempeblid. Veldig klengete på meg, men kan også leke lenge alene. Sutrer ofte når hun ser meg. Sover godt. 

Jeg blir kokko av sutring og dager med mye surving er jeg helt ør. Hun sutrer mye mindre med far og i bhg. 

Er en engel å ha med på butikken etc og der det skjer. Liker å sitte i vogn dersom den er i bevegelse, om ikke begynner sutringen ganske kjapt. Vil helst bli bært av meg 24/7. 

Kjeder seg når hun skal spise og jeg ender ofte opp med å gi ho ei leke så hun får i seg mat. 

Elsker når storebror og hun leker, og har dager hun ikke sutrer noenting. Blir fort utålmodig virker det som, men kan også sitte lenge med putteboks, tegning, klistremerker osv.

Høres dette vanlig ut?

Jeg har tre barn og har aldri opplevd sutring egentlig. Så vet ikke om det er normalt? Går hun i bhg? Hun kjeder seg kan det høres ut som. Hun må jo aktiviseres, gjøre ting. Få stimuli. 

Anonymkode: ae461...d0a

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har tre barn og har aldri opplevd sutring egentlig. Så vet ikke om det er normalt? Går hun i bhg? Hun kjeder seg kan det høres ut som. Hun må jo aktiviseres, gjøre ting. Få stimuli. 

Anonymkode: ae461...d0a

Hun får selvsagt stimuli og blir aktivisert innenfor rimelighetens grenser. Hun går også i bhg.

Jeg tror hun kjeder seg, for så fort hun får utfordringer så er hun i sitt ess. Pappaen er har ekstremt høy iq, har vært inne på tanken om det er derfor hun kjeder seg, at hun kan ha arvet dette? Men jeg vet ikke. Hun tar ting veldig fort. Vet ikke om det er vanlig men hun husker ekstremt mye! 

Skrevet

Har 3 barn og her var 2 av 3 sutrete fra 1 til 2 år. Går over;)

Anonymkode: 361bc...eb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...