Gå til innhold

Snakker folk så lite sammen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter flere år her på DB, og til dels IRL også, har jeg lest mengder med problemstillinger hvor jeg automatisk tenker: "Ja, men så snakk med han/henne om det da!". Og så blir jeg helt oppgitt inni meg over at det ikke en gang har vært forsøkt. 

Det kan være en mann som ikke viser nok interesse hjemme, en venninne som skryter mye, en svigermor som blander seg eller hva som helst, en kollega som klager mye, en nabo med en hund som bjeffer og mye, mye mer enn disse få eksemplene. Og så spør man her inne, men har ikke en gang prøvd å snakke med vedkommende på en hyggelig måte. 

Spesielt er det i forhold til partneren jeg ofte reagerer på mangelen på kommunikasjon. Er ikke dette bestevennen din da? Den du kan si alt til? 

Anonymkode: af31f...69c

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter flere år her på DB, og til dels IRL også, har jeg lest mengder med problemstillinger hvor jeg automatisk tenker: "Ja, men så snakk med han/henne om det da!". Og så blir jeg helt oppgitt inni meg over at det ikke en gang har vært forsøkt. 

Det kan være en mann som ikke viser nok interesse hjemme, en venninne som skryter mye, en svigermor som blander seg eller hva som helst, en kollega som klager mye, en nabo med en hund som bjeffer og mye, mye mer enn disse få eksemplene. Og så spør man her inne, men har ikke en gang prøvd å snakke med vedkommende på en hyggelig måte. 

Spesielt er det i forhold til partneren jeg ofte reagerer på mangelen på kommunikasjon. Er ikke dette bestevennen din da? Den du kan si alt til? 

Anonymkode: af31f...69c

Nære relasjoner kan også bli betente. Særlig nære relasjoner... Og ha tabuområder som ikke er så lette å overtrå.

Men du har ellers rett i din konklusjon; samtale hjelper nok på det meste! 

Skrevet
4 timer siden, Pashla skrev:

Nære relasjoner kan også bli betente. Særlig nære relasjoner... Og ha tabuområder som ikke er så lette å overtrå.

Men du har ellers rett i din konklusjon; samtale hjelper nok på det meste! 

Ja, det er ikke alt som er gøy å ta opp, men det er jo bedre enn å gå og irritere seg over noe og kaste bort mye energi på det. Min erfaring er i hvert fall at så lenge man bare tar opp ting på en hyggelig og ordentlig måte der man fokuserer på sin opplevelse av situasjonen, så pleier alt å ordne seg. 

HI

Anonymkode: af31f...69c

Skrevet

Eg har inntrykk av at når folk irriterar seg over andre og uttrykker slik irritasjon til alle andre enn dei det gjeld så vil dei eigentleg berre ha støtte for at dei har rett i sin irritasjon. Ikkje nødvendigvis ordne opp i situasjonen, men ha bekrefting på at dei sjølve har retten på si side og at den andre tek feil. 

Skrevet
12 timer siden, Syngensang skrev:

Eg har inntrykk av at når folk irriterar seg over andre og uttrykker slik irritasjon til alle andre enn dei det gjeld så vil dei eigentleg berre ha støtte for at dei har rett i sin irritasjon. Ikkje nødvendigvis ordne opp i situasjonen, men ha bekrefting på at dei sjølve har retten på si side og at den andre tek feil. 

Det var et godt poeng, og sikkert riktig også. Likevel, for en slitsom måte å leve på, å gå og irritere seg over alt mulig. 

HI

Anonymkode: af31f...69c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...