Gå til innhold

Har 2 barn. "Forskjellsbehandling"


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn med 2 forskjellige menn. Den eldste er 12 år, er 50% hos far. Den yngste er 9 år, er aldri hos sin far. Den yngste deler alt med søsteren sin. Søsteren får lov å være med han på kino/teater/besøk til sin biologiske familie. Men storesøster ønsker aldri å ha med seg broren sin til sin biologiske familie. Selv om familien faktisk ønsker det. Hva kan jeg som mor gjøre med dette? Jeg blir så oppgitt på eldste. Men jeg kan jo aldri si noe. Kan ikke tvinge henne.. Den eldste ønsker alenetid med faren sin, men som sagt er hun der 50% og har ikke annet enn alenetid... Den yngste ønsker å være med eldste noen ganger i året.... Den yngste er jo alltid her hjemme.

Anonymkode: 1edb1...f70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor du alene eller med faren til yngste?

Anonymkode: cd5dd...fd3

Skrevet

Her må du sette ned foten og forklare forskjellen. " du er med yngste over alt, hvorfor skal ikke yngste få være med deg litt?" Yngste skal vel ikke være der 50% men innimellom? Eller hva er planen? 

Du og far til eldste bestemmer. Uansett er dette en overgang. Eldste må lære å dele mer. 

12 åringer forstår. Så det er bare å forklare at yngste ikke får være hos sin pappa, og pappaen din vil gjerne ha tid med yngste. Tenk så hyggelig det blir for hen. Du har 50% tid der, mens hen har 0. Du er eldst og må vise at du unner og setter pris på hen. 

Anonymkode: b6e1b...1a1

Skrevet

Naboen her har datteren sin 50% av tiden, men han er av og til barnevakt for lillesøsteren hun har hos mamma. Alle er gode venner og det er ikke noe problem. Selvfølgelig vil yngste se hvordan storesøster har det hos sin pappa og være med av og til. Er sikkert ikke mer en kanskje to netter i året, men det er viktig for alle synes jeg. Pappa til eldste blir litt kjent med halvsøsteren datteren har hos mamma, og eldste jenta får vist frem hvordan hun har det hos pappa og lillesøster litt kjent med han.

Så kanskje dere kan bestemme det over hodet på deres 12-åring, til helga skal hennes pappa være barnevakt på hennes søster, de skal sove der begge to mens du skal "på kino med en venninne" eller noe sånt.

Anonymkode: 02f47...7f5

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bor du alene eller med faren til yngste?

Anonymkode: cd5dd...fd3

Jeg bor alene. Far til yngste er ikke i våre liv.

Anonymkode: 1edb1...f70

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Naboen her har datteren sin 50% av tiden, men han er av og til barnevakt for lillesøsteren hun har hos mamma. Alle er gode venner og det er ikke noe problem. Selvfølgelig vil yngste se hvordan storesøster har det hos sin pappa og være med av og til. Er sikkert ikke mer en kanskje to netter i året, men det er viktig for alle synes jeg. Pappa til eldste blir litt kjent med halvsøsteren datteren har hos mamma, og eldste jenta får vist frem hvordan hun har det hos pappa og lillesøster litt kjent med han.

Så kanskje dere kan bestemme det over hodet på deres 12-åring, til helga skal hennes pappa være barnevakt på hennes søster, de skal sove der begge to mens du skal "på kino med en venninne" eller noe sånt.

Anonymkode: 02f47...7f5

Det er far til eldste som er svak for datteren sin.  Han Mener eldste bør få bestemme hos pappaen sin...

Så da ønsker ikke eldste å ha med seg yngste som er så "plagsom" ...

Anonymkode: 1edb1...f70

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke få barn med mange forskjellige menn neste gang, kanskje?

Det er faktisk ikke så vanskelig å forstå: Man gifter seg med én mann. Så får barn med mannen sin. Og så oppfostrer man dem sammen til de er voksne.

Anonymkode: d5019...031

Er du dum eller prøver du å gjøre deg viktig på noen slags måte?

Om du nå skulle ha rett i synspunktet ditt, hva tenker du at det bryr hi? Hun kan vel heller ikke gå tilbake i tid og gjøre om valgene sine?

Hva foreslår du?

Anonymkode: b881b...772

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke få barn med mange forskjellige menn neste gang, kanskje?

Det er faktisk ikke så vanskelig å forstå: Man gifter seg med én mann. Så får barn med mannen sin. Og så oppfostrer man dem sammen til de er voksne.

Anonymkode: d5019...031

😂

Anonymkode: e9af7...b51

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er far til eldste som er svak for datteren sin.  Han Mener eldste bør få bestemme hos pappaen sin...

Så da ønsker ikke eldste å ha med seg yngste som er så "plagsom" ...

Anonymkode: 1edb1...f70

Men ikke mer plagsom at hun selv gjerne blir med yngste til hans familie. Synes 12 åringen trenger å lære litt om å gi, ikke bare ta. Og jo, jeg synes du kan si noe.

Anonymkode: eaecd...fb4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men ikke mer plagsom at hun selv gjerne blir med yngste til hans familie. Synes 12 åringen trenger å lære litt om å gi, ikke bare ta. Og jo, jeg synes du kan si noe.

Anonymkode: eaecd...fb4

Ja, ikke sant. Godt å høre at jeg har min rett til å si noe. 

Anonymkode: 1edb1...f70

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er du dum eller prøver du å gjøre deg viktig på noen slags måte?

Om du nå skulle ha rett i synspunktet ditt, hva tenker du at det bryr hi? Hun kan vel heller ikke gå tilbake i tid og gjøre om valgene sine?

Hva foreslår du?

Anonymkode: b881b...772

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke få barn med mange forskjellige menn neste gang, kanskje?

Det er faktisk ikke så vanskelig å forstå: Man gifter seg med én mann. Så får barn med mannen sin. Og så oppfostrer man dem sammen til de er voksne.

Anonymkode: d5019...031

I en idiel verden så hadde det så absolutt vært best. Men sånn er det desverre ikke i mitt liv. Hadde aldri trodd jeg skulle havne i den situasjonen.. Jeg må bare gjøre det beste ut av det

Anonymkode: 1edb1...f70

Skrevet

Hvorfor bestemmer 12-åringen dette da? Dere voksne er enige. Da er det det som gjelder!

Anonymkode: 94f66...dd4

Skrevet

Jeg har noen ganger fellesbarnet til far og stemor på besøk og på overnatting, og med på aktiviteter med barnets storesøster (far og mitt barn). Storesøster får ikke velge bort lillesøster. De er søsken og familie. Enten hun er hos far eller hos meg. 

Anonymkode: 22a22...519

Skrevet

Men faren til eldste er altså ikke faren til yngste? Da skjønner jeg godt at eldste vil være litt alene der, med pappaen sin. Det er jo dere voksne som har satt henne i denne situasjonen, der hun har to hjem. Hun liker tydeligvis godt å være alene hos pappaen sin. Det virker jo helt rart at yngste skal være med dit, hun er jo ikke biologisk relatert til denne mannen? Det er selvfølgelig synd at faren til den yngste ikke er i livet hennes, men hun har altså besteforeldre/tanter/onkler e.l. på den siden som er i livet hennes?

Hva sier faren til eldste, da? Vil han ha med niåringen? Jeg ville synes det var veldig rart å ha en niåring på overnatting som jeg ikke er mor til.

Anonymkode: 8b27b...714

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men faren til eldste er altså ikke faren til yngste? Da skjønner jeg godt at eldste vil være litt alene der, med pappaen sin. Det er jo dere voksne som har satt henne i denne situasjonen, der hun har to hjem. Hun liker tydeligvis godt å være alene hos pappaen sin. Det virker jo helt rart at yngste skal være med dit, hun er jo ikke biologisk relatert til denne mannen? Det er selvfølgelig synd at faren til den yngste ikke er i livet hennes, men hun har altså besteforeldre/tanter/onkler e.l. på den siden som er i livet hennes?

Hva sier faren til eldste, da? Vil han ha med niåringen? Jeg ville synes det var veldig rart å ha en niåring på overnatting som jeg ikke er mor til.

Anonymkode: 8b27b...714

Så du har aldri venner av barnet på overnatting? Eller nieser/nevøer på overnatting?

Anonymkode: eaecd...fb4

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du har aldri venner av barnet på overnatting? Eller nieser/nevøer på overnatting?

Anonymkode: eaecd...fb4

Jo, men de er jo ikke barn av min eksmanns nye dame? Det er jo det som gjør det rart her. Det har altså blitt brudd mellom faren til eldste og HI, og så har HI gått hen og fått enda et barn med en annen mann. Og så forventer hun at den første mannen skal ha barn nummer to på overnatting, altså kjærlighetsbarnet til ekskona og hennes nye flamme. DET er litt rart. Jeg ville ikke likt det.

Anonymkode: 8b27b...714

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men de er jo ikke barn av min eksmanns nye dame? Det er jo det som gjør det rart her. Det har altså blitt brudd mellom faren til eldste og HI, og så har HI gått hen og fått enda et barn med en annen mann. Og så forventer hun at den første mannen skal ha barn nummer to på overnatting, altså kjærlighetsbarnet til ekskona og hennes nye flamme. DET er litt rart. Jeg ville ikke likt det.

Anonymkode: 8b27b...714

Eldste er som sagt med yngste på alt. Hvem snakker om kjærlighetsbarn? Ps. Jeg forventer ingenting. Er faktisk far til eldste som ønsker å ha begge hos seg. Men min eldste ønsker ikke å ha med yngste. Og eldste får viljen sin 

Anonymkode: 1edb1...f70

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eldste er som sagt med yngste på alt. Hvem snakker om kjærlighetsbarn? Ps. Jeg forventer ingenting. Er faktisk far til eldste som ønsker å ha begge hos seg. Men min eldste ønsker ikke å ha med yngste. Og eldste får viljen sin 

Anonymkode: 1edb1...f70

Men da sier du kort til den eldste, neste gang den yngste skal på et eller annet, at det er likt for alle. Eldste vil aldri la yngste bli med, så dermed får ikke eldste være med yngste mer heller. Protesterer hun/han, sier du ganske enkelt at nå får han/hun smake sin egen medisin. Hun/han sier alltid nei til yngste, dermed kan hun/han heller ikke regne med å få ja selv. En tolvåring må faktisk forstå såpass.

Skrevet
4 minutter siden, Superdolly skrev:

Men da sier du kort til den eldste, neste gang den yngste skal på et eller annet, at det er likt for alle. Eldste vil aldri la yngste bli med, så dermed får ikke eldste være med yngste mer heller. Protesterer hun/han, sier du ganske enkelt at nå får han/hun smake sin egen medisin. Hun/han sier alltid nei til yngste, dermed kan hun/han heller ikke regne med å få ja selv. En tolvåring må faktisk forstå såpass.

Dette

Anonymkode: eaecd...fb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...