Jente10 Skrevet 7. oktober 2019 #1 Skrevet 7. oktober 2019 Hei, jeg er en jente på 10 år. Jeg har klimaangst, det er har vist også andre barn og ongdommer. Kansje noen voksene har det også, men det virker som det ikke er så mange som har det. Jeg kan ikke stemme på valge, men vis jeg hadde kunnet det, så hadde jeg stemt på miljø partiet. Fordi jeg synes fremmskrittspartiet virker lit sleme. Jeg bare lurte på om vorfor di voksne liker at miljøet kan bli ødlagdt. Eller vorfor så mange voksene sier at dere bryr dere, men likevel dør isbjørner og skoger og dyr og mennesker. Jeg synes ikke at det virket logiskt. For vis de gjør det, vorfor hater dere Greta Thunberg, hun forteller sannheten. Sannheten er at vi må gjøre noe, og de som kan gjøre noe er de voksene Så jeg spør på dette voksenformet, vorfor dere lar dette skje? Dette er foreldre, med barn. Er ikke dere også redde?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #2 Skrevet 7. oktober 2019 Kjære deg! Vi et mange som støtter Greta og dere andre engasjerte barn! Jeg ga min stemme til ungdommen i år, og vet flere andre som gjorde det samme. Jeg skjønner at du mister troen på voksne når du ser hetsen Greta og andre barn blir utsatt for på nett. Husk bare at «tomme tønner ramler mest», altså at de som har lite å komme med ofte er de som roper høyest. De fleste voksne tar dere alvorlig, og vil jobbe for å gi dere en fredelig og god verden. Jeg ville tatt opp dette med helsesøster. Hvis dere er flere i klassen som sliter, kanskje læreren også kan hjelpe dere? Kanskje dere kan snu frykten til noe positivt? Er det noe Greta har lært oss, er det at hvert menneske kan gjøre en forskjell, og at ingen er for liten til å utrette store ting. Husk også at kunnskap er makt. Dere har rett til å bli hørt og tatt på alvor, og du skal aldri ha respekt for voksne bare fordi de er eldre enn deg. Dersom du opplever at du eller andre blir behandlet ugreit må du fortelle det videre til noen du stoler på og som tar deg på alvor. Verden er full av tullinger som er redd for å miste alle godene de hat hatt, men vi skal sammen vise dem at en miljøvennlig og rettferdig verden er det beste for alle! Det er mye vi kan gjøre selv; kutte ned på forbruk, spise mindre kjøtt, droppe flyturer, sykle eller gå til skole og trening, plukke plast i naturen, velge miljøvennlig der det går. Hvis alle gjør det de kan har vi kommet langt! Anonymkode: 9a0b5...476
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #3 Skrevet 7. oktober 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjære deg! Vi et mange som støtter Greta og dere andre engasjerte barn! Jeg ga min stemme til ungdommen i år, og vet flere andre som gjorde det samme. Jeg skjønner at du mister troen på voksne når du ser hetsen Greta og andre barn blir utsatt for på nett. Husk bare at «tomme tønner ramler mest», altså at de som har lite å komme med ofte er de som roper høyest. De fleste voksne tar dere alvorlig, og vil jobbe for å gi dere en fredelig og god verden. Jeg ville tatt opp dette med helsesøster. Hvis dere er flere i klassen som sliter, kanskje læreren også kan hjelpe dere? Kanskje dere kan snu frykten til noe positivt? Er det noe Greta har lært oss, er det at hvert menneske kan gjøre en forskjell, og at ingen er for liten til å utrette store ting. Husk også at kunnskap er makt. Dere har rett til å bli hørt og tatt på alvor, og du skal aldri ha respekt for voksne bare fordi de er eldre enn deg. Dersom du opplever at du eller andre blir behandlet ugreit må du fortelle det videre til noen du stoler på og som tar deg på alvor. Verden er full av tullinger som er redd for å miste alle godene de hat hatt, men vi skal sammen vise dem at en miljøvennlig og rettferdig verden er det beste for alle! Det er mye vi kan gjøre selv; kutte ned på forbruk, spise mindre kjøtt, droppe flyturer, sykle eller gå til skole og trening, plukke plast i naturen, velge miljøvennlig der det går. Hvis alle gjør det de kan har vi kommet langt! Anonymkode: 9a0b5...476 Takk ❤️ jeg skal prøve å snakke med helsesøster snart! Det jelper å høre at noen gjør noe Anonymkode: 9d08e...7b7
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #4 Skrevet 7. oktober 2019 Yeah right. Hehe. Anonymkode: 8c757...ea0
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #5 Skrevet 7. oktober 2019 Hvem er det som driver og starter alle disse trådene? Må ha sinnssyke fritidsproblemer!!!! Anonymkode: 31a9a...a64
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #6 Skrevet 7. oktober 2019 Neste gang du skal leke tiåring så husk at de færreste er undermåls. Anonymkode: 40789...18a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #7 Skrevet 7. oktober 2019 Du er ikke en jente på 10? hvordan kom du inn her? Kanskje er du det da, men jeg mistenker at du er en voksen som gir deg ut for å være 10.. Uansett, du vokser opp med klima maset. Jeg vokste opp med krig (i utlanet altså)..var så redd at krig skulle bryte ut. Det har ikke skjedd. Jeg tenkte faktisk over dette med klima før det ble en greie, men folk bare lo. Nå har folk våknet, og det er nesten så det blir plagsomt.. Anonymkode: 2359a...d73
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #8 Skrevet 7. oktober 2019 2 timer siden, Jente10 skrev: Hei, jeg er en jente på 10 år. Jeg har klimaangst, det er har vist også andre barn og ongdommer. Kansje noen voksene har det også, men det virker som det ikke er så mange som har det. Jeg kan ikke stemme på valge, men vis jeg hadde kunnet det, så hadde jeg stemt på miljø partiet. Fordi jeg synes fremmskrittspartiet virker lit sleme. Jeg bare lurte på om vorfor di voksne liker at miljøet kan bli ødlagdt. Eller vorfor så mange voksene sier at dere bryr dere, men likevel dør isbjørner og skoger og dyr og mennesker. Jeg synes ikke at det virket logiskt. For vis de gjør det, vorfor hater dere Greta Thunberg, hun forteller sannheten. Sannheten er at vi må gjøre noe, og de som kan gjøre noe er de voksene Så jeg spør på dette voksenformet, vorfor dere lar dette skje? Dette er foreldre, med barn. Er ikke dere også redde? Nei. Slutt å mase. Lær deg å skrive. Slutt med den liksomnaive stilen, det er i beste fall sjarmerende for mora di. Forøvrig driter jeg i både deg og andre gnåleunger og det navlebeskuende klimadramaet deres. Anonymkode: 40789...18a
Jente10 Skrevet 8. oktober 2019 Forfatter #9 Skrevet 8. oktober 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei. Slutt å mase. Lær deg å skrive. Slutt med den liksomnaive stilen, det er i beste fall sjarmerende for mora di. Forøvrig driter jeg i både deg og andre gnåleunger og det navlebeskuende klimadramaet deres. Anonymkode: 40789...18a Du har rett i at jeg ikke er 10 år. Vi er to jenter på 14, med klimaangst, som ville vite hva slags reaksjoner vi kom til å få om vi postet dette innlegget. Den første som kommenterte virket støttende, men etter det har dere prøvd å rakke ned på tiåringen, fordi vedkommende føler angst ovenfor et reelt problem. Vi er heldigvis vant til hets og lignende når det kommer til denne saken, men tenk dere om. Ingen har godt av å høre for mange ganger at det man gjør er teit, unødvendig eller ikke nytter, at man er en drittunge og skriver dårlig. Skrivefeilene i posten er vanlige skrivefeil dyslektikere opp i videregående gjør og vi håper at dette også er noe man tenker over når man «skravler» på nett. Så for at det et sagt, vi er 14, barn, og en smule redde. Og det er kanskje ikke så rart?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2019 #10 Skrevet 8. oktober 2019 Akkurat nå, Jente10 skrev: Du har rett i at jeg ikke er 10 år. Vi er to jenter på 14, med klimaangst, som ville vite hva slags reaksjoner vi kom til å få om vi postet dette innlegget. Den første som kommenterte virket støttende, men etter det har dere prøvd å rakke ned på tiåringen, fordi vedkommende føler angst ovenfor et reelt problem. Vi er heldigvis vant til hets og lignende når det kommer til denne saken, men tenk dere om. Ingen har godt av å høre for mange ganger at det man gjør er teit, unødvendig eller ikke nytter, at man er en drittunge og skriver dårlig. Skrivefeilene i posten er vanlige skrivefeil dyslektikere opp i videregående gjør og vi håper at dette også er noe man tenker over når man «skravler» på nett. Så for at det et sagt, vi er 14, barn, og en smule redde. Og det er kanskje ikke så rart? Prøver du deg på nytt igjen? Hahaha, går ikke på denne gangen heller, du. Finn på noe å gjøre da. Gå ut med søpla, eller ta deg en tur i skogen eller noe? Anonymkode: 31a9a...a64
Jente10 Skrevet 8. oktober 2019 Forfatter #11 Skrevet 8. oktober 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Prøver du deg på nytt igjen? Hahaha, går ikke på denne gangen heller, du. Finn på noe å gjøre da. Gå ut med søpla, eller ta deg en tur i skogen eller noe? Anonymkode: 31a9a...a64 Ok, du kan kose deg med tanken om at vi er en teit voksen som ligger på sofaen hele dagen og ikke gjør noe mer for klimaet enn å stemme mdg, men der tar du altså feil. hadde det ikke vært for at vi har lært litt om sikkerhet på nett, ville vi sendt deg bildebevis og hele pakka.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2019 #12 Skrevet 8. oktober 2019 Hva er galt med folk? Hva så om deg er noen som troller? Så lenge det finnes et snev av mulighet for at det faktisk er et bekymret barn (eller ungdom) som skriver bør man støtte. Er det et Voksent troll har denne personen uansett et så stusselig liv at det bare er å overse. Mange barn sliter nå, og holdningene fra mange «voksne» hjelper overhodet ikke. Skjerp dere, og boks opp! Tenk om det var ditt barn som fikk slike svar på nett, og det attpåtil i et foreldreforum. Anonymkode: 9a0b5...476
Jente10 Skrevet 8. oktober 2019 Forfatter #13 Skrevet 8. oktober 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er galt med folk? Hva så om deg er noen som troller? Så lenge det finnes et snev av mulighet for at det faktisk er et bekymret barn (eller ungdom) som skriver bør man støtte. Er det et Voksent troll har denne personen uansett et så stusselig liv at det bare er å overse. Mange barn sliter nå, og holdningene fra mange «voksne» hjelper overhodet ikke. Skjerp dere, og boks opp! Tenk om det var ditt barn som fikk slike svar på nett, og det attpåtil i et foreldreforum. Anonymkode: 9a0b5...476 Tusen takk!! ❤️❤️❤️ Vi er ikke et troll, og det var kanskje ikke verdens beste ide å si at vi var fire år yngre enn det vi er, men en av oss har flere yngre søsken som kjenner på følelsen av maktesløshet, noe vi vet at de ikke er alene om, så takk for at du støtter oss, vi er helt enige med deg ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå