Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #1 Skrevet 7. oktober 2019 Han er 4mnd, hva er best å begynne med? Hvordan gå frem for å introdusere grøt og middag? Hvordan grøt anbefaler dere? Har kjøpt hipp grøt. Anonymkode: 4a3c0...66a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #2 Skrevet 7. oktober 2019 De fleste små er veldig nysgjerrig på å smake. Bare ta litt på en skjei. De finner fort ut av det. Bare ta litt første dagen og trapp gradvis opp. Velg én type grøt å starte med. Når det går bra med den kan du introdusere en ny ting osv. Som første middag gav vi litt kokt potet most med litt mme. Etterhvert ble det flere og flere ting. Forskjellige grønnsaksmoser. Anonymkode: b742d...27d
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #3 Skrevet 7. oktober 2019 Banan tror jeg begge mine smakte først. Skrapte med en liten skje og ga de. Most potet og gulerot var vel noe av den første middagsmaten, samt en eller annen grøt. Jeg hadde ett ønske at ungene mine skulle spise ett eller annet middagsglass, men det kunne jeg bare glemme så jeg kjøpte stavmikser og moste all maten vi hadde. Moste frukter, grønnsaker, poteter og annet vi hadde. Brukte vann eller olje til å få det tynnere den første tiden, etter kort tid brukte jeg kraft og saus vi hadde. Middager det første halvåret ble middager jeg kunne lage mos av, så taco og slike ting ble droppet. Sterke smaker var ikke ett problem, hu eldste spiste sterk carrysaus og ris når hun var ett halvt år. Det var ikke meningen, men jeg unnet meg ris med carrysaus når jeg var i byen på trilletur. Jeg trengte masse krydder. Ungen hylte i vogna og smatta med munnen, hu skulle smake. Fikk en liten bit og hun ble hekta. Så det ble ukentlig vi spiste dette. Anonymkode: c4e4e...f03
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #4 Skrevet 7. oktober 2019 Vi begynte med most banan, og jobbet oss så gjennom omtrent alle frukt og grønnsaker. I begynnelsen ga vi kun en teskje, og ventet tre dager før vi introduserte noe nytt. Men siden han aldri reagerte på noe, kjørte vi til slutt bare på. Jeg har lest at babyer har et smaksvindu fra 4–9 mnd. som det er veldig lurt å benytte seg av. De bør få smake så mye som mulig av forskjellige ting i dette smaksvinduet. Vi begynte også med grøt ganske tidlig, tror vi like best den fra Semper. Vi ga aldri middagsglass, fordi mannen min elsker å lage mat, så han lagde all babymat fra bunnen av. Anonymkode: 7cef7...55b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå