GÃ¥ til innhold

Trenger litt blomsterkrukke-hjelp😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ser så triste ut nå og jeg hadde tenkt å sette de bort nå til vinteren, men kanskje de heller kan gjøre nytte for seg?🙄

Hva kan jeg gjøre med dem nå til vinteren? Sette ned lyng? Varer de? Kan jeg plante løk under? Hva med jorden, når bør den byttes? Hvilke løk evt?😄

Anonymkode: f07d8...e81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de er frostsikre kan de stå ute. Avhengig av hvor du bor kan du ha forskjellige ting i dem, men det holder seg sjelden fint gjennom hele vinteren. Eventuelt kan du ha noe lys oppi. Du kan plante løk oppi, noen får det til, jeg har aldri fått det til.... Løken bare råtner. Jorden bør byttes litt avhengig av hva du har oppi, hvor stor krukken er, hvilken type jord det er/var og hvor flink du er til å gjødsle. Desto bedre jord (og gjødsel), desto finere planter som hovedregel. 

Anonymkode: 1dae5...5e6

Skrevet

Hvis du skal sette løk i, så må krukkene stå tørt/ tildekket i løpet av vinteren, ellers råtner løken din. Lyng holder seg fin gjennom hele vinteren.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

De ser så triste ut nå og jeg hadde tenkt å sette de bort nå til vinteren, men kanskje de heller kan gjøre nytte for seg?🙄

Hva kan jeg gjøre med dem nå til vinteren? Sette ned lyng? Varer de? Kan jeg plante løk under? Hva med jorden, når bør den byttes? Hvilke løk evt?😄

Anonymkode: f07d8...e81

Bare pass på at de er frostsikre, hvis ikke så er det stor sjangs for at de sprekker når jorda fryser

Anonymkode: d0541...c96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...