Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2019 #1 Skrevet 6. oktober 2019 Er så lei av å se mannen hver dag bare sitte i sofaen med mobiltelefon eller med data i fanget. Med en gang han kommer hjem fra jobb, så er det rett i sofaen og der sitter han frem til middag ( som jeg lager og rydder av bordet ). Så er det tilbake i sofaen og sitte der resten av kvelden med mobil, tv eller data. I helgene starter det samme opplegget når han står opp og slutter når han skal legge seg. Merker at han blir mindre og mindre attraktiv for meg og mer og mer irriterende. Prøver å hinte om at han kanskje er i ferd med å gro fast i sofaen og at han kanskje ikke er så bra forbilde for barna våre med å sitte så mye med skjerm. Han vil ikke innrømme at han er avhengig. Hva kan jeg gjøre med situasjonen? Anonymkode: f955c...5b1
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2019 #2 Skrevet 6. oktober 2019 Slutt å hinte. Si det rett ut. Anonymkode: 2e4bf...032
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #3 Skrevet 7. oktober 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Er så lei av å se mannen hver dag bare sitte i sofaen med mobiltelefon eller med data i fanget. Med en gang han kommer hjem fra jobb, så er det rett i sofaen og der sitter han frem til middag ( som jeg lager og rydder av bordet ). Så er det tilbake i sofaen og sitte der resten av kvelden med mobil, tv eller data. I helgene starter det samme opplegget når han står opp og slutter når han skal legge seg. Merker at han blir mindre og mindre attraktiv for meg og mer og mer irriterende. Prøver å hinte om at han kanskje er i ferd med å gro fast i sofaen og at han kanskje ikke er så bra forbilde for barna våre med å sitte så mye med skjerm. Han vil ikke innrømme at han er avhengig. Hva kan jeg gjøre med situasjonen? Anonymkode: f955c...5b1 Sett deg der selv. Forlang at han kokkelerer og passer barn. Sleng beina opp så høyt at det ikke blir plass til ham. Sitt en hel lørdag der, og bare siter en lang liste over oppgaver i heimen som du vanligvis gjør den dagen. Spør ham så hva han syns om ditt selskap etter et døgn eller to på det viset. Fortell ham at han har drevet slik i (ett år, to år, hvor lenge?) og at det er å sabotere familielivet. Anonymkode: 9d4e1...5e7
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2019 #4 Skrevet 7. oktober 2019 Enig med de to første. Du må bli tydelig med ham, og du må vise ham hvor ille det er, at han faktisk ikke deltar i familien og ikke tar ansvar lenger. Du kan vise ham ved å sette deg i sofaen selv, men du risikerer selvfølgelig at han da bare slår seg ned sammen med deg og ingenting blir gjort. Hvis du ikke velger den taktikken så kan du f.eks. denne uken loggføre når han sitter i sofaen og er på nett. Hver dag, alt. Så lager du en parallell liste hvor du skriver ned det du gjør denne uken og alt samspillet du har med barna. Og når uken er over, da viser du ham og blir veldig tydelig. Hvis han hevder han ikke er avhengig, da kan han fint bevise det ved å bare kutte ut dataen. Greier han det ikke, da sier jo svaret seg selv. Da må du kreve at han søker hjelp for sin avhengighet og ev. depresjon (de følges ofte) hvis han ønsker å beholde familien, for du gidder ikke å ha en partner som ikke deltar, ikke tar ansvar, som melder seg ut. Og da bestiller du også time til fvk. Anonymkode: c3b41...01e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå