Gå til innhold

Praktisk etter samlivsbrudd, barn sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har barna to av alt? To sykler, to slalomskisett, dobbelt av alt av klær eller hvordan gjøre dette praktisk? 

Når man leverer og henter på skole, hvem av «foreldrenes» utstyr til barna blir med hvor? 

Blir helt matt bare av tanken på logistikken det vil bli. Noen gode tips til løsninger som fungerer?

Anonymkode: 7b601...365

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn har to av slike store ting. Mobiler og iPader er små nok til å ha med i sekken, så det har de bare en av. Sønnen min har en stasjonær PC hos sin far som han tar med seg til meg typisk i sommerferien når han skal være lenger enn vanlig. Ingen av oss er sier nei til at de kan få ta med seg ting de ønsker mellom hjemmene sine, men det er mest praktisk at de har to av hver av de tingene som blir mest brukt.

Skrevet

Har ikke dobbelt av noe, annet enn sånne dagligdagse forbruksting. Noe klær blir jo dobbelt, feks regntøy. Bor ikke lenger unna hverandre enn at sykler kan fraktes el sykles fram og tilbake. Ski- og annet vinterutstyr må også fraktes om det skal brukes. 

Anonymkode: 35898...16d

Skrevet

Vi har to av alt bortsett fra ski, alt annet som er oftere i bruk har de fullt opp i begge hjem  

Vi skifter hver mandag og da er det kun skolesekken som er med mellom hjemmene

Anonymkode: b5a4e...106

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har to av alt bortsett fra ski, alt annet som er oftere i bruk har de fullt opp i begge hjem  

Vi skifter hver mandag og da er det kun skolesekken som er med mellom hjemmene

Vi må ha dobbelt fra før pga separat lokale for skole og SFO, så hvis i tillegg vi må ha dobbelt pga to bosteder blir det mye utstyr og dyrt😱 Har den som har barnet ansvar for garderobe den uka og tar med alt hjem fredag? Eller hvordan vet dere hva som er der?

Skrevet

Nå er ikke jeg skilt, men søsteren min er det.

Ungene deres har en del mer klær enn andre, for å slippe "bo i en bag" har de en del klær, gymtøy osv begge steder.

Men de har ikke dobbelt opp av noe annet, de bor ikke langt fra hverandre og det er ikke noe problem for ungene å gå, sykle eller bli svippet bort om de ønsker eller trenger å hente noe i det andre hjemmet. De har ikke dobbelt med uteklær, sko, ski, sykler, ipad osv. Foreldrene har også nøkkel til hverandres hjem så de kan sende inn ungene eller faktisk gå inn selv om det er er noe som trengs å hentes og ungene selv ikke har styr på nøklene (ikke ofte de går inn selv da, de respekterer hverandres privatliv og nye partnere begge to).

Når man samarbeider greit og bor i hverandres nærhet, som vel er en forutsetning for at 50/50 skal fungere greit så ordner det meste seg altså.

Anonymkode: 98c71...5bc

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er ikke jeg skilt, men søsteren min er det.

Ungene deres har en del mer klær enn andre, for å slippe "bo i en bag" har de en del klær, gymtøy osv begge steder.

Men de har ikke dobbelt opp av noe annet, de bor ikke langt fra hverandre og det er ikke noe problem for ungene å gå, sykle eller bli svippet bort om de ønsker eller trenger å hente noe i det andre hjemmet. De har ikke dobbelt med uteklær, sko, ski, sykler, ipad osv. Foreldrene har også nøkkel til hverandres hjem så de kan sende inn ungene eller faktisk gå inn selv om det er er noe som trengs å hentes og ungene selv ikke har styr på nøklene (ikke ofte de går inn selv da, de respekterer hverandres privatliv og nye partnere begge to).

Når man samarbeider greit og bor i hverandres nærhet, som vel er en forutsetning for at 50/50 skal fungere greit så ordner det meste seg altså.

Anonymkode: 98c71...5bc

Ja, det ordner seg sikkert greiere enn jeg tror. Alt virker bare så overveldende og håpløst vanskelig akkurat nå. Nye utfordringer og ukjent terreng. 

Skrevet

Sykkel og ski har de dobbelt av. For mye logistikk å frakte. Selvsagt har de ekstra yttertøy og regntøy og litt mer klær. Det handler jo om at de voksne ikke orker det styret. Er det noe de VIL ha med seg så fikses det. 

Anonymkode: 3ed4f...479

Skrevet

Mine barn har ikke dobbelt av noe, de har ikke overnattings  samvær med far, men er mye hos hans familie. (Det r en grunn til at han har samvær under oppsyn) Mine tidligere bonusbarn hadde to av det meste. Foreldrene mente de ikke skulle ha det, men jeg ble skikkelig lei av at de ikke kunne bli med på sykkeltur, for sykkelen sto igjen hos mor, så var det akebrett, regntøy, vintersko osv. Mye kunne de låne av mine siden de hadde ganske lik klesstr men utover tøy så ble det fryktelig tungvindt. Så det ble dobbelt av alt som ble brukt daglig når de var her og ting som ofte ble brukt. Slikt som ski sto de ikke på frivillig, så vi overtok lageret moren hadde etter sine eldste unger. Hun hadde ikke kontroll på hva hun hadde og ikke hadde og hvor hun hadde ting. Så vi fikk alle disse tingene, for jeg har kontroll på slikt og vi bodde ett ved skolen. Så når det var skidager sendte moren en mld dagen før og jeg satte det klart. Dette fungerte veldig greit, selv når moren glemte å sende mld og ungene ringte og lurte på hvor ting var. Når de hadde to ting av hver så klarte moren å sende tilbake ting når det var kommet to hos henne, da ringte bjella. Det gjorde den ikke før. Faren var like ille, selv om jeg prøvde å titte over før de dro til moren så rotet jeg ikke rundt i alle deres ting for å finne alt. (Jeg er nok litt kontrollfreek, ting har faste plasser så det er enklere å rydde tilbake og huske det når det trengs. ) 

Mine unger har dobbelt av mye, for vi har mye på hytta. Dit drar de frem og tilbake, med ulike familiemedlemmer, planlagt og uplanlagt så det er greit å ha endel der slik at det ikke må mye planlegging til. Vi har på hytta i helga, ene ungen tok med seg lue og votter, hun andre en varm kosedress. Resten var der, ikke det mest fancy tøyet, men varme sko, gummistøvler, regntøy og vanlig tøy er der. 

Anonymkode: 8981a...b77

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi må ha dobbelt fra før pga separat lokale for skole og SFO, så hvis i tillegg vi må ha dobbelt pga to bosteder blir det mye utstyr og dyrt😱 Har den som har barnet ansvar for garderobe den uka og tar med alt hjem fredag? Eller hvordan vet dere hva som er der?

Vi har felles garderobe på skole og sfo og det er så sjelden at de bruker bytteklærne at det ikke er noe problem. Ellers er det lite som henger på skolen, og om det så er skitne regnklær så vaskes de i helgen og tas med mandag morgen. 

Jeg står for innkjøp av klær og utstyr her og så ordner far det hos seg. Vi deler jo 50/50, så ingen av oss mottar noen stønad eller betaler bidrag. 

Jeg tenker at når barnet vokser til og krever/ønsker dyrere klær og utstyr får vi revurdere om man trenger 2xdunjakke osv. 

Tanken vår er å gi minst mulig følelse av å flytte hver mandag, derfor er det viktig at klærne ligger i skapet, iPaden er på pulten og bøkene i hylla. Klærne hn kommer med på mandag ettermiddag vaskes og tas på neste mandag (om det passer vær og føreforhold)  

Vil hn ha noe med mellom husene får hn som regel det, men det er så sjelden det skjer at det er null problem. 

Godt samarbeid, god kommunikasjon og vilje til å sette barnet først gjør dette uproblematisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...