Gå til innhold

10 og vannkopper - hva nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har ventet og ventet på vannkoppene, og nå kom de. Sammen med hodepine og feber. 

Hvor lenge skal hun være hjemme fra skole nå egentlig? Til allmenntilstanden er god? Til vannkoppene har væsket ut? Det er ikke foreløpig noe væsking.. 

Anonymkode: ac6ba...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ventet og ventet på vannkoppene, og nå kom de. Sammen med hodepine og feber. 

Hvor lenge skal hun være hjemme fra skole nå egentlig? Til allmenntilstanden er god? Til vannkoppene har væsket ut? Det er ikke foreløpig noe væsking.. 

Anonymkode: ac6ba...d98

Samme vurdering som små barn. Vannkoppene skal tørke inn.

Anonymkode: 93fc9...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme vurdering som små barn. Vannkoppene skal tørke inn.

Anonymkode: 93fc9...12f

Er det sånn at de begynner å væske etterhvert? Hun begynte å få prikker i går formiddag oppover halsen, også på rygg og mage i løpet av dagen. Feberen kom på kvelden, og i dag har hun også fått prikker i ansiktet.. 

HI

Anonymkode: ac6ba...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det sånn at de begynner å væske etterhvert? Hun begynte å få prikker i går formiddag oppover halsen, også på rygg og mage i løpet av dagen. Feberen kom på kvelden, og i dag har hun også fått prikker i ansiktet.. 

HI

Anonymkode: ac6ba...d98

De væsker ikke, men er fylt med væske. Hvis ikke de ser ut som små vannblemmer, er der nok ikke vannkopper. 

Anonymkode: a4554...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De væsker ikke, men er fylt med væske. Hvis ikke de ser ut som små vannblemmer, er der nok ikke vannkopper. 

Anonymkode: a4554...1aa

Ikke alle er fylt av væske, men flere av dem er det. Det er vel slik at de kommer frem som litt «utstående» prikker  og fylles med væske etterhvert? 

HI

Anonymkode: ac6ba...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir ofte dårligere og syke lenger når de er så store dessverre. Min var 11 da han fikk, og måtte være hjemme fra skolen i nesten to uker fordi formen var elendig. Håper ikke din blir så dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

De blir ofte dårligere og syke lenger når de er så store dessverre. Min var 11 da han fikk, og måtte være hjemme fra skolen i nesten to uker fordi formen var elendig. Håper ikke din blir så dårlig. 

Huff.. så kjipt for han da.. ❤️ Håper hun slipper lettere unna en det.. Hun hadde 39,5 i feber i går kveld men den gikk ved ved Paracet. Bedre form i dag, men vondt i hodet..

Får bare følge med og ta dag for dag 😊 Jeg er glad for at hun får det nå heller enn når hun blir voksen i alle fall.. 

HI

Anonymkode: ac6ba...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff.. så kjipt for han da.. ❤️ Håper hun slipper lettere unna en det.. Hun hadde 39,5 i feber i går kveld men den gikk ved ved Paracet. Bedre form i dag, men vondt i hodet..

Får bare følge med og ta dag for dag 😊 Jeg er glad for at hun får det nå heller enn når hun blir voksen i alle fall.. 

HI

Anonymkode: ac6ba...d98

Jeg var 16år når jeg fikk det... Super stas å ha ansiktet fullt av sår (alle fikk skorpe etterhvert) i en alder hvor utseendet helst ikke skal skille seg for mye ut 🙈😅 Så ja, godt det kom nå. 

Husker jeg følte meg "influensa syk" en drøy uke, og var hjemme fra skolen litt over 2uker. - Mens lillesøster på 4år spratt rundt som en jojo, helt uanfektet ☺️

God bedring 

Anonymkode: 388a3...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fikk det på samme tid i fjor og var 11 og 13 år..Hun på 11 var syk i ca 3 dager og det tok 7 dager før vannkoppene hadde tørket inn..Hun på 13 år ble ikke særlig syk og hennes tørket inn på 6dager selv om hun også hadde masse..De fikk det akkurat når høstferien startet så de var hjemme uansett..Lillesøster på 6 hadde det 2 uker før og hun var borte fra skolen i 1 uke..

Anonymkode: c04d9...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle er fylt av væske, men flere av dem er det. Det er vel slik at de kommer frem som litt «utstående» prikker  og fylles med væske etterhvert? 

HI

Anonymkode: ac6ba...d98

Ja, de ser ut som små kviser først også blir de til små vannblemmer. De væsker ikke da, men tøker ut og får små skorper på toppen før de blir helt borte.

Har fire barn, hvor tre av de fikk det i barnehagealder og ei når hun var 8 år. Hun eldste synes det var mest plagsomt inni tissen og rompa, og var borte fra skolen i 6 dager.

Anonymkode: dcde8...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fikk det i fjor, eldste var 10, feber i 4-5 dager. Hjemme en uke fra skolen, mellomste fikk det på ferie, feber og dårlig i 3 dager, tørket inn på ca 4-5 dager.

Anonymkode: 83ad7...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...