Gå til innhold

Ostekrem med egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanligvis lager jeg ostekrem med smør, melis, vaniljesukker og Philadelphia. Jeg er ikke 100% fornøyd med den da jeg syns den blir litt tung og kvalmende. Vil det hjelpe å røre inn et egg, tro? Vil det få kremen til å bli litt mer fløyelsaktig?

Anonymkode: 262bf...e38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rått egg? Det høres ikke godt ut. Jeg brukte en oppskrift (fra Nigella Lawson tror jeg) en gang der ostekremen var vendt sammen med pisket krem. Ble lett og godt. Kan også prøve litt skall av sitron eller appelsin for å friske opp. 

Anonymkode: e1f47...a69

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Rått egg? Det høres ikke godt ut. Jeg brukte en oppskrift (fra Nigella Lawson tror jeg) en gang der ostekremen var vendt sammen med pisket krem. Ble lett og godt. Kan også prøve litt skall av sitron eller appelsin for å friske opp. 

Her er oppskriften

https://www.nigella.com/recipes/chocolate-guinness-cake

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vanligvis lager jeg ostekrem med smør, melis, vaniljesukker og Philadelphia. Jeg er ikke 100% fornøyd med den da jeg syns den blir litt tung og kvalmende. Vil det hjelpe å røre inn et egg, tro? Vil det få kremen til å bli litt mer fløyelsaktig?

Jeg har i tillegg en liten skvett melk (eller kaffe, for smak) i, og visper med maskin. Da blir den kremete og "lettere". 

Anonymkode: 77f53...fe3

Skrevet

... Altså, ikke egg, men de andre ingrediensene du nevner + melk/fløte/kaffe/kakao alt ettersom hvilken smak du ønsker. 

Anonymkode: 77f53...fe3

Skrevet

Hmm. Okei. 

Jeg har brukt rått egg i en sjokoladekrem laget av smør, melis, vaniljesukker og kakao. Egg oppi der gjør kremen fantastisk fløyelsmyk. Tenkte kanskje det ville bli det samme i ostekrem...?

Men okei. Takk for tipsene. 

HI

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er rart med rått egg? Det er jo det som brukes i eggedosis, smoothie, hjemmelaget is

Anonymkode: d7d73...196

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...